  • 51. Data: 2009-10-22 11:13:26
    Temat: Re: Marczuk-Pazura a przyjmowanie płatności gotówką
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@e...net napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Wystarczy Ci Bank Staropolski?

    biorac pod uwage kiedy to sie stało...
    nie specjalnie...

    Moze upadl przez te limity - ludzie tracili plynnosc, bo nie mogli operowac
    gotówka...

    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,
    4 kolana. Ubijać do rana aż powstanie piana. Odstawić na 9 miesięcy
    i kupic wózek dziecięcy. ;-)

  • 52. Data: 2009-10-22 13:12:17
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > I to uważasz za sensowniejsze niż trzymanie we własnej kasie?

    pod pewnymi wzgledami tak, bank bedzie raczej lepiej zabezpieczony

  • 53. Data: 2009-10-22 13:13:40
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:Xns9CAC6D2F0A00Dbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

    > Pamietasz jeszcze swoj argumnet o stracie plynnosci finansowej
    > spowodowanej
    > koniecznoscia przelewania zamiast platnosci bezposrednich?

    moj?
    smiem watpic abym cokolwiek wspominal o utratach plynnosci finansowej

    zreszta to byl przyklad co mozna zrobic innego z gotowka niz trzymac ja w
    banku

  • 54. Data: 2009-10-22 13:18:48
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:22102009.7E56C33C@budzik61.poznan.pl...

    > alezalozenie jest takie ze sytuacje ktore wymagałyby takich platnosci sa
    > conajmniej dziwne - i w sumie, jak probuje sobie o nich pomyslec - tak
    > rzeczywiscie jest.

    jakie dziwne, mam kase i lubie sie z nia obnosic, stac mnie na tak
    aekstrawagancje, i co w tym dziwnego?

    > wiesz, jest tez taki przepis co kaze ci jezdzic konkretna strona drogi.
    > Jakby na to nie patrzec - on rowniez ogranicza twoja swobode.

    brawo drogi watsonie, tylko calkowicie pominales to co napisalem o
    szkodzeniu innym
    platnosci gotowka niezaleznie od wielkosci kwoty, jesli obie strony sie na
    to zgadzaja nikomu nie szkodza

    > Zeby była jasnosc - mnie tez wiele przejawów kontrlowania przez panstwo
    > sie
    > nie podoba, ale akurat w przypadku tego przepisu - nie potrafie znaleźc
    > prostego powodu, komu miałoby to przeszkadzac.

    wszytkim tym, ktorzy chca placic gotowka bedzie to przeszkadzac

    > Dobrze, ze sam uwazasz ten argument za delikatnie dowcipny :)
    > Ja wolałbym przyjsc z komórka i zrobic przelew logujac sie do mojego
    > banku.

    tylko niestety w takim wypadku moze sie okazac, ze z twojego konta, zamiast
    2 baniek zniknelo wszystko, bo ktos przejal transmisje, wiem, sytuacja
    ekstremalna, ale nie tak do konca niemozliwa

    > Albo podpisac umowe z kilkudniowym terminem platnosci.

    ale zrozum ze nie kazdy musi tak chciec, a swoim chciejstwem, powtorze az do
    znudzenia, nikomu nic zlego nie czyni

  • 55. Data: 2009-10-22 15:42:11
    Od: Arek <a...@e...net>

    Budzik pisze:
    [..]
    > Demagogia w sensie odnoszenia starych przepisów i uwarunkowan do obecnego
    > stanu rzeczy.

    Tylko o jakich starych przepisach mówisz i uwarunkowaniach?
    Chodzi Ci o to, że teraz jest limit większy czy o coś innego ?

    > bzdura.
    > czy limit dozwolonej predkosci na poziomie 300 tyiecy uznasz za limit?
    > Bo przeciez sa samochodu, ktore potrafia jechac wiecej.

    Kto tu mówił o demagogii? :)

    15 tys. euro to mniej niż kosztuje porządne auto.
    Czyli auta już nie mogę kupić za gotówkę.
    Naprawdę uważasz, że to limit odpowiadający 300 tys. km/h w przypadku
    prędkości auta?

    > No wlasnie cały czas nie wskazałes, kogo to dotyka.

    Mnie dotyka, tamtego dotyka i innych dotyka.
    Chcę kupić auto jadę do firmy co go chce sprzedać i.. co?
    Nie mogę!

    Oni mówią - zrób przelew to wydamy auto.
    Robię przelew - wracam , a tu firma plajtuje i auta/towar zajęte przez
    komornika.
    Kto mi zwróci kasę?
    Rząd, który mnie zmusił do takiego niepotrzebnego ryzyka? Już to widzę.

    > dobrze, ze sam sie z tego smiejesz.

    Śmieję się bo wiem, że banki biorą kasę za wpłaty i wypłaty, więc Twój
    argument jest do kitu.

    > takie gadaie to sranie.
    > Mow albo powiedz ze nie masz pomysłu.

    Ja wiem jak przechowywać pieniądze i nie mam zamiaru publicznie pisać
    jak to robić.

    pozdrawiam
    Arek

  • 56. Data: 2009-10-22 15:58:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj napisał(a) w
> [...]

    > Pamietasz jeszcze swoj argumnet o stracie plynnosci finansowej
    > spowodowanej koniecznoscia przelewania zamiast platnosci

    no tak, moze nie twoj.
    Niemniej wyleciałes z jakimis sposobami inwestowania w watku ktory dotyczył
    kasy na biezace platnosci.

  • 57. Data: 2009-10-22 15:58:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Tylko o jakich starych przepisach mówisz i uwarunkowaniach?
    > Chodzi Ci o to, że teraz jest limit większy czy o coś innego ?

    tak, cały czas mowie m.in. o wielkosci limitu.
    Kiedy był na poziomie kilku tysiecy - bardzo mocno ograniczał swobode -
    sam miałem z tym spore problemy.

> [...]
    > Czyli auta już nie mogę kupić za gotówkę.
    > Naprawdę uważasz, że to limit odpowiadający 300 tys. km/h w przypadku

    240km/h :)

> [...]
    > komornika.
    > Kto mi zwróci kasę?
    > Rząd, który mnie zmusił do takiego niepotrzebnego ryzyka? Już to

    dotychczas nikt nie podał konkretnego przykładu. Teraz w koncu podałes - i
    sam widzisz jak musiałes sie nakombinowac, zeby miało to choc znamiona
    sensownosci.
    W twoim przypadku - fakura z kilkudniowym terminem platnosci + zaliczka.
    Jezeli firma nie chciałby sie zgodzic - wiedziałbys ze cos jest nie tak.
    Moze bys jeszcze jej akcje zdazył sprzedac.

    > Śmieję się bo wiem, że banki biorą kasę za wpłaty i wypłaty, więc Twój
    > argument jest do kitu.

    podziwiam ludzi ktorzy twierdza, ze wplata w banku kosztuje a z drugiej
    strony nic nie kosztuje ich ryzyko biegania po ulicy ze 100.000 w kieszeni.
    Czy moze te 100.000 jest ubezpieczone?

    > Ja wiem jak przechowywać pieniądze i nie mam zamiaru publicznie pisać
    > jak to robić.

    Oklaski...

    "Nic na to nie można poradzić. To byłby
    dobry tytuł do historii mojego życia." Irwin Shaw

  • 58. Data: 2009-10-22 15:58:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@t...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > jakie dziwne, mam kase i lubie sie z nia obnosic, stac mnie na tak
    > aekstrawagancje, i co w tym dziwnego?

    no wlasnie to co napisałes.
    Po co?
    W jakim celu?
    Ja rozumiem co piszesz, ale pomysl, jakiego procenta ludzi to dotyczy i sam
    sobie odpowiedz czy wazniejsze jest stworzenie takiego przepisu we
    wiadomonych celach, czy nie stworzenie po to aby bez problemu nosic przy
    sobie milion zlotych i w razie kaprysu kupic sobie Bentleya.
    Smiem twierdzic, ze jestes jedyna osoba w Polsce majaca az takie kaprysy.
    I to tylko teoretycznie na potrzeby tej dyskusji.

    > brawo drogi watsonie, tylko calkowicie pominales to co napisalem o
    > szkodzeniu innym
    > platnosci gotowka niezaleznie od wielkosci kwoty, jesli obie strony
    > sie na to zgadzaja nikomu nie szkodza

    ale to wlasnie bardzo zalezy od kwoty i ona jest tutaj meritum.
    O ile platnosci w nizszych kwotach znaczaco ulatwiaja prace firmom
    (platnosci z biezacych utargów itp) o tyle kwoty powyzej limitu i tak
    latwiej przelac przez bank.

    > wszytkim tym, ktorzy chca placic gotowka bedzie to przeszkadzac

    cały czas słysze "wszystkim tym" ale nikt nie potrafi podac konkretu.
    Bedzie konkret - bede sie zastanawiał nad swoim stanowiskiem.

    > tylko niestety w takim wypadku moze sie okazac, ze z twojego konta,
    > zamiast 2 baniek zniknelo wszystko, bo ktos przejal transmisje, wiem,
    > sytuacja ekstremalna, ale nie tak do konca niemozliwa

    az spadłem z krzesła.
    A jak chodze po ulicy z milionem to takiego niebezpieczenstwa nie ma...

    > ale zrozum ze nie kazdy musi tak chciec, a swoim chciejstwem, powtorze
    > az do znudzenia, nikomu nic zlego nie czyni

    nie chodzi o czynienie komus złego a o cel wprowadzenia takiego przepisu.

    Jaki jest szczyt odwagi???
    Chodzić w turbanie na Manhatanie :-))

  • 59. Data: 2009-10-22 18:21:12
    Od: Robert <"spam_usuń_to"@wp.pl>

    Dnia 22 paź o godzinie 08:56, na pl.soc.prawo, szerszen napisał(a):

    > nie musze znajdowac zadnej sytuacji, on ogranicza moja swobode i juz
    >
    > bo jak bede mial fantazje wybecalowac dwie banie w salonie bentleya, ktory
    > wlasnie w wawie otwieraja, to nie bede mogl przyjsc z workiem pieniedzy,
    > tylko zmuszaja mnie do robienia jakis smiesznych przelewow :)

    Skąd założenie że te przepisy o bezgotówkowej zapłacie (przelew przy ponad
    15tysiącach ojro) ma dotyczyc osób fizycznych nie prowadzących DG?
    Te limity dotyczą stron obrotu gospodarczego.
    No chyba że bentleja kupujesz "na firmę" :)

    --
    Robert

  • 60. Data: 2009-10-22 18:25:07
    Od: Robert <"spam_usuń_to"@wp.pl>

    Dnia 22 paź o godzinie 15:18, na pl.soc.prawo, szerszen napisał(a):

    > brawo drogi watsonie, tylko calkowicie pominales to co napisalem o
    > szkodzeniu innym
    > platnosci gotowka niezaleznie od wielkosci kwoty, jesli obie strony sie na
    > to zgadzaja nikomu nie szkodza

    A słyszałeś kiedyś o fikcyjnych transakcjach?
    Fikcyjna faktura na 900 000 PLN za "usługi ....." wystawiona i "zapłacona"
    gotówką. oczywiście pod stołem idzie tylko prowizja dla "sprzedawcy" a
    różnica między podatkami zostaje u "kupującego".
    Co Ty szerszeń - dzisiaj się urodziłeś?
    Wiem zaraz wyskoczysz że przy przelewie i tak można potem "oddac kasę
    kupującemu", ale.... ale ten kupujący będzie jednak musiał tą kasę miec by
    zrobi ów przelew :)

    --
    Robert