  • 1. Data: 2009-10-20 07:11:32
    Temat: Meldunek w domu osoby zmarłej
    Od: "K.M." <D...@O...PL>

    Witam serdecznie, mam pytanie odnośnie meldunku otóż:
    Dom posiada tak jakby 3 mieszkania, (wydzielone nieoficjalnie) żona
    zamieszkuje w jednym z nich, jest zameldowana pod tym adresem od
    urodzenia. Czy ja jako mąż mogę się tam zameldować, prawowity właściciel
    domu nie żyje od jakichś 30 lat. Postępowania spadkowego jeszcze nie
    było. Rachunki za podatek itp. przychodzą na żony babcię która nie
    bardzo chciałaby mnie zameldować.
    Krzysztof M.

  • 2. Data: 2009-10-20 07:12:35
    Temat: Re: Meldunek w domu osoby zmarłej
    Od: "K.M." <D...@O...PL>

    K.M. pisze:
> [...]
    > domu nie żyje od jakichś 30 lat. Postępowania spadkowego jeszcze nie
    > było. Rachunki za podatek itp. przychodzą na żony babcię która nie
    co do ostatniego zdania to uprzedzę, że nie dzieje jej się żadna
    krzywda po prostu ma syna który ją "buntuje"

  • 3. Data: 2009-10-20 08:03:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    K.M. pisze:
    > co do ostatniego zdania to uprzedzę, że nie dzieje jej się żadna
    > krzywda po prostu ma syna który ją "buntuje"

    Sprawa jest bardzo prosta: masz obowiązek zameldować się tam, gdzie
    mieszkasz.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-10-20 11:14:13
    Od: "K.M." <D...@O...PL>

    Liwiusz pisze:

    > Sprawa jest bardzo prosta: masz obowiązek zameldować się tam, gdzie
    > mieszkasz.

    Z tym że miła pani w urzędzie mówi że musi być zgoda właściciela domu

  • 5. Data: 2009-10-20 11:26:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    K.M. pisze:

    > Z tym że miła pani w urzędzie mówi że musi być zgoda właściciela domu

    Nie musi. Jeśli masz tytuł prawny do lokalu, to wystarczy właśnie ten
    tytuł.

    Jeśli tytułu nie masz - osoba taki tytuł posiadająca powinna
    potwierdzić fakt Twojego zamieszkiwania. Pewnie to miała na myśli
    urzędniczka mając na myśli "zgoda", aczkolwiek użyła niefortunnego
    sformułowania, bowiem zgoda lub nie takiej osoby nie ma wpływu na Twój
    obowiązek meldunkowy.

    Jeśli natomiast nie masz ani tytułu prawnego do lokalu, ani nie
    możesz przyprowadzić osoby z takim tytułem, która poświadczy, że tam
    mieszkasz, to musisz założyć 10zł i złożyć wniosek o zameldowanie w
    trybie decyzji administracyjnej, przedstawiając dowody, że mieszkasz w
    danym lokalu - tu masz info postępowania dla Warszawy:

    http://www.um.warszawa.pl/v_syrenka/wom/index_karta.
    php?adres=231

    --
    Liwiusz