  • 41. Data: 2009-10-22 09:13:08
    Temat: Re: Marczuk-Pazura a przyjmowanie płatności gotówką
    Od: Arek <a...@e...net>

    Krzysztof pisze:
    > Nigdzie, bo to przecież zabronione :P

    Gwoli ścisłości to nie jest zabronione.
    Mogę wypłacać miliony i wpłacać miliony i wypłacać i wpłacać. :)

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 42. Data: 2009-10-22 09:13:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik szerszen s...@t...pl ...

    > a to juz zalezy od inwencji posiadacza duzej ilosci gotowki, jeden
    > ulokuje ja w zlocie, inny w diamentach, jeszcze inny dzielach sztuki,
    > w czymkolwiek co mozna pozniej sprzedac bez straty, lub wiekszej
    > straty i ma sie pewnosc, ze to cos nie straci na wartosci

    i potem z tego bedzie regulował biezace naleznosci???
    O czym ty mowisz?
    Pamietasz jeszcze swoj argumnet o stracie plynnosci finansowej spowodowanej
    koniecznoscia przelewania zamiast platnosci bezposrednich?

  • 43. Data: 2009-10-22 09:13:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@e...net napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > To znaczy jakie tłumaczenie?

    no ze nie placi na czas bo: i tu tłumaczenia w stylu wplacanie przelwami
    zamiast w kasie itp.
    Casami lepiej tak niz powiedziec sobie wprowst ze straciło sie plynnosc
    finansowa albo ze balansuje sie na jje skraju.

    > Kiedyś pod koniec lat 80 i na początku 90 - każda normalnie
    > funkcjonująca firma.
    > Tylko państwowe "firmy" i instytucje robiły przelewy.
    > O ile robiły.
    > Dopiero potem Władze zaczęły się na potęgę zapożyczać, więc uznały, że
    > należy zmusić firmy do trzymania kasy w bankach by te mogły za nią kupić
    > kawałki dziury (budżetowej).

    demagogia.
    Mowimy o czasach obecnych, poniewaz jeszcze kilka lat temu limit był na
    poziomie kilku tysiecy i wtedy rzeczywiscie był on problemem techniczno-
    logistycznym.
    Ale dzis, przy obecnym limicie?

    > Rozumiem.
    > Nie wymieniasz opinii bo tylko na tym tracisz? :)
    >
    > Przykłady? Nie czytasz prasy, internetu, nie oglądasz telewizji?
    > Nic nie wiesz o bankructwach banków i klientach pozostałych z niczym?
    > Nie wiesz, że w Polsce banki też plajtowały i myślisz, że plajtować nie
    > będą?

    malem na mysli banki w polsce.
    Zreszta - jezeli ktos sie boi trzymac kase w banku - niech trzyma sobie
    gdzie chce. Przeciez w banku wystarczy trzymac minimum operacyjne.

    > I gwoli ścisłości - nic nie mówiłem o trzymaniu pieniędzy w kasie firmy.
    > To już Twoje dopowiedzenie.

    jestem coraz bardziej ciekawy. To gdzie?

    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu
    1 godziny inaczej nie będziesz miał w nowym roku SEXU!!!"

  • 44. Data: 2009-10-22 09:13:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@t...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > przy zalozeniu, ze to co robi, nie szkodzi nikomu innemu, platnosci
    > gotowka, nikomu krzywdy nie czynia, to panstwo ogranicza swobode, w
    > mysl zasady "ufac, ale przedewszystkim kontrolowac"

    alezalozenie jest takie ze sytuacje ktore wymagałyby takich platnosci sa
    conajmniej dziwne - i w sumie, jak probuje sobie o nich pomyslec - tak
    rzeczywiscie jest.

    > nie musze znajdowac zadnej sytuacji, on ogranicza moja swobode i juz

    brawo.
    wiesz, jest tez taki przepis co kaze ci jezdzic konkretna strona drogi.
    Jakby na to nie patrzec - on rowniez ogranicza twoja swobode.
    Mało tego - wyobraz sobie, ze nie wolno chodzic ci nago po ulicach -
    czujesz ten brak swobody?
    Zeby była jasnosc - mnie tez wiele przejawów kontrlowania przez panstwo sie
    nie podoba, ale akurat w przypadku tego przepisu - nie potrafie znaleźc
    prostego powodu, komu miałoby to przeszkadzac.

    > bo jak bede mial fantazje wybecalowac dwie banie w salonie bentleya,
    > ktory wlasnie w wawie otwieraja, to nie bede mogl przyjsc z workiem
    > pieniedzy, tylko zmuszaja mnie do robienia jakis smiesznych przelewow
    > :)

    Dobrze, ze sam uwazasz ten argument za delikatnie dowcipny :)
    Ja wolałbym przyjsc z komórka i zrobic przelew logujac sie do mojego banku.
    Albo podpisac umowe z kilkudniowym terminem platnosci.

    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."
    Gabriel Laub

  • 45. Data: 2009-10-22 09:28:49
    Od: Arek <a...@e...net>

    Krzysztof pisze:
    > W takim razie ja zapytam - jeśli nie w kasie firmy i jeśli nie na koncie
    > to gdzie? :)

    To jest najściślej strzeżona tajemnica każdej firmy i osoby, która ma kasę.
    Chyba nie myślisz, że podpowie potencjalnym złodziejom gdzie szukać kasy?

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 46. Data: 2009-10-22 10:00:47
    Od: Arek <a...@e...net>

    Budzik pisze:
    > demagogia.

    Nie. Przezorność i doświadczenie życiowe.
    20 lat temu też pewnie byś mówił "demagogia. mam już uskładane auto na
    talonie i mieszkanie na książeczce, jutro je dostanę".
    Tyle, że jutro okazało się, że masz guzik.

    Dziś jest tak samo.
    Czy dałbyś kasę podmiotowi, który nic nie wytwarza a tylko konsumuje,
    który nigdy nie miał nadwyżek a ciągle rosnący deficyt bez żadnych
    perspektyw na odwrócenie tego trendu?
    Ja bym nie dał.
    A banki dały. Ponad 70% zebranych od ludzi depozytów.

    Wiem jak się to skończy i Ty chyba też wiesz.
    Czy to będzie jutro, za tydzień czy za rok nie ma znaczenia - Ci co
    "mają" kasę w bankach będą mieli jedno wielkie NIC.

    > Mowimy o czasach obecnych, poniewaz jeszcze kilka lat temu limit był na
    > poziomie kilku tysiecy i wtedy rzeczywiscie był on problemem techniczno-
    > logistycznym. Ale dzis, przy obecnym limicie?

    Limit to limit.
    To, że dotyka mniej firm nie znaczy, to fajnie. Jednak nadal dotyka.

    > malem na mysli banki w polsce.

    Banki w Polsce też plajtowały!
    I plajtować będą!
    Każda firma w końcu splajtuje - nawet M$, Google, Pepsi itd. - a już
    szczególnie łatwo wysadzić bank.
    Wystarczy jedna_skuteczna_plotka, jeden atak prokuratury na zarząd i z
    dnia na dzień nie ma banku. Nawet PeKaO SA, PKO BP itd. itp.

    > Zreszta - jezeli ktos sie boi trzymac kase w banku - niech trzyma sobie
    > gdzie chce. Przeciez w banku wystarczy trzymac minimum operacyjne.

    A wpłaty i wypłaty są za darmo? ;)

    > jestem coraz bardziej ciekawy. To gdzie?

    To już zależy od inwencji zarządzających :)

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 47. Data: 2009-10-22 10:28:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Nigdzie, bo to przecież zabronione :P
    > Ale nawet jeśli byłoby dozwolone, to jakie to ma znaczenie "gdzie"?
    > W wielu różnych firmach, zadowala Cię taka odpowiedź? :)

    nie, poniewaz jest nieprawdziwa.
    Nie wyobrazam sobie takiej sytuacji gdzie na duza skale wygodniejsze byłoby
    placenie gotówka niz przelewami.

    > Jednak urwałeś się z choinki.

    to moze jakis przykładzic dla swiatecznej bombki?

    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo
    jest uświadomoć sobie, że w gruncie rzeczy patrzymy na ich genitalia"

  • 48. Data: 2009-10-22 10:30:59
    Od: Arek <a...@e...net>

    Budzik pisze:
    > to moze jakis przykładzic dla swiatecznej bombki?

    Wystarczy Ci Bank Staropolski?

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 49. Data: 2009-10-22 10:43:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > talonie i mieszkanie na książeczce, jutro je dostanę".
    > Tyle, że jutro okazało się, że masz guzik.

    chyba nie zauwazyłes do czego odnosiło sie słowo demagogia.
    Bo na razie to mam wrazenie ze dyskutujesz ze soba.
    Demagogia w sensie odnoszenia starych przepisów i uwarunkowan do obecnego
    stanu rzeczy.

    > Limit to limit.

    bzdura.
    czy limit dozwolonej predkosci na poziomie 300 tyiecy uznasz za limit?
    Bo przeciez sa samochodu, ktore potrafia jechac wiecej.

    > To, że dotyka mniej firm nie znaczy, to fajnie. Jednak nadal dotyka.

    No wlasnie cały czas nie wskazałes, kogo to dotyka.

    > A wpłaty i wypłaty są za darmo? ;)

    dobrze, ze sam sie z tego smiejesz.

    > To już zależy od inwencji zarządzających :)

    takie gadaie to sranie.
    Mow albo powiedz ze nie masz pomysłu.

    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."
    Henry Louis Mencken

  • 50. Data: 2009-10-22 10:43:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > To jest najściślej strzeżona tajemnica każdej firmy i osoby, która ma
    > kasę. Chyba nie myślisz, że podpowie potencjalnym złodziejom gdzie

    no i co? Przyjezdza ktos po kase i wtedy prezes kaze wszystkim zaknac oczy
    i leci gdzies po te schowane 100.000 zeby komus zaplacic?

    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"
    Francois La Rochefoucauld