  • 1. Data: 2009-10-20 08:43:54
    Temat: ERA - zmiana umowy/regulaminu
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    ERA przyslala mi propozycje zmianyu regulaminu, z informacja iz wynikaja one
    ze zemiany PT i wywaleniem "klauzul zakazanych". Informuja tez, ze nie ma
    możliwości zerwania umowy terminowej bez konsekwencji.
    Jak to jest. O ile rozumiem ze zmiany w PT to nie ich "wina", ale przeciez
    skorygowanie regulaminu poprzez usuniecie klauzul zakazanych to juz laski
    nie robia. Nikt im zapisow niezgodnych z przepisami nie kazal dawac w swoim
    regulaminie.

    W zwiazku z tym mam pytanie.
    Jeżeli zerwe umowe na czas określony przed czasem, to mam szanse wygrac w
    sadzie z ERĄ ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-10-20 08:51:09
    Temat: Re: ERA - zmiana umowy/regulaminu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baczek pisze:
> [...]
    >
    > W zwiazku z tym mam pytanie.
    > Jeżeli zerwe umowe na czas określony przed czasem, to mam szanse wygrac w

    Kiedyś było tak, że każda zmiana regulaminu umożliwiała wypowiedzenie
    umowy bez kary. Obecnie (od kilku miesięcy) dodano do prawa
    telekomunikacyjnego następujący punkt:

    "6a. Przepisu ust. 6 nie stosuje się [możliwość wypowiedzenia bez kary],
    jeżeli konieczność wprowadzenia zmiany, o której mowa w ust. 5,
    następuje na skutek zmiany przepisów prawa."

    IMHO też uważam, że wywalenie z regulaminu klauzul zabronionych nie było
    podyktowane zmianą prawa.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-10-20 08:56:01
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

> [...]
    > kary], jeżeli konieczność wprowadzenia zmiany, o której mowa w ust. 5,
    > następuje na skutek zmiany przepisów prawa."

    Ale czy to znaczy, że w przypadku obłożenia usług telekomunikacyjnych
    np. podatkiem vat/akcyzą w wysokości 1000 zł dziennie też nie wolno
    wypowiedzieć?

    MJ

  • 4. Data: 2009-10-20 09:03:23
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 20 Oct 2009 10:56:01 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > Ale czy to znaczy, że w przypadku obłożenia usług telekomunikacyjnych
    > np. podatkiem vat/akcyzą w wysokości 1000 zł dziennie też nie wolno
    > wypowiedzieć?

    Wówczas to będzie zmiana cennika.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 5. Data: 2009-10-20 09:10:55
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > ERA przyslala mi propozycje zmianyu regulaminu,....
    > W zwiazku z tym mam pytanie.
    > Jeżeli zerwe umowe na czas określony przed czasem, to mam szanse wygrac w
    > sadzie z ERĄ ?

    A przeczytałeś już ten nowy regulamin? Zapoznaleś się ze zmianami? Czy po
    prostu szukasz haczyka żeby zerwać umowę?

  • 6. Data: 2009-10-20 09:18:22
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > A przeczytałeś już ten nowy regulamin? Zapoznaleś się ze zmianami? Czy po
    > prostu szukasz haczyka żeby zerwać umowę?
    Czytalem regulamin, zapoznalem sie ze zmianami.
    Haczyka nie szukam, mam umow na czas nieokreslony.
    Pytamboniewiem.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-10-20 14:30:01
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl>

    > A przeczytałeś już ten nowy regulamin? Zapoznaleś się ze zmianami? Czy po
    > prostu szukasz haczyka żeby zerwać umowę?

    To haczyka nie wolno szukać ???

  • 8. Data: 2009-10-20 16:48:43
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > jeżeli konieczność wprowadzenia zmiany, o której mowa w ust. 5, następuje

    Pytanie co z umowami zawartymi przed wejściem w życie tego prawa ?

    > IMHO też uważam, że wywalenie z regulaminu klauzul zabronionych nie było
    > podyktowane zmianą prawa.

    A czemu ?

  • 9. Data: 2009-10-21 21:25:08
    Od: ksz <k...@g...com>

    Zmianie uległy też zapisy w umowie, nie tylko w regulaminie
    (przynajmniej u mnie)
    Czy w związku z tym można rezygnować bez konsekwencji?

  • 10. Data: 2009-10-21 21:49:07
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    ksz wrote:
    > Zmianie uległy też zapisy w umowie, nie tylko w regulaminie
    > (przynajmniej u mnie)
    > Czy w związku z tym można rezygnować bez konsekwencji?

    W Twojej umowie ktoś coś zmienił? Potajemnie czy wpuściłeś go sam do
    mieszkania i pozwoliłes grzebać w papierach??

    M.