  • 1. Data: 2006-06-09 10:08:19
    Temat: Map1 - Emapa
    Od: "BarT_PL" <b...@o...pl>

    Witam

    Podobnie jak setki osób zostałem pozwany przez firmę map1 która
    nabyła prawa do ścigania osób umieszczających mapki na swoich
    stronach.

    Przeglądnąłem wszystkie wątki na tym forum ale nie znalazłem
    nikogo kto ze sprawą poszedł by do sądu. Każdy idzie na układ.
    Kontaktowałem się z prawnikiem i on także radził ,,dogadać"
    się z firmą. W moim wypadku dogadanie to polega na zapłacie 1500zł
    +VAT.
    Dostane w zamian licencję na używanie mapki przez 2 lata.

    Z firmą map1 wymieniam się pisaniami od dłuższego czasu.

    Ostatnie ustalenia to :
    Zgodnie z art. 79 ust. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach
    pokrewnych, podmiot uprawniony z tytułu zawinionego naruszenia praw
    autorskich ma prawo żądać zapłaty potrójnej wysokości stosownego
    wynagrodzenia.

    Mapa została ściągnięta z Internetu z miejsca gdzie nie było
    umieszczonych informacji kto jest właścicielem mapy. Czy w tym
    wypadku zachodzi ,,zawinione naruszenie" ?
    Mapa została usunięta tego samego dnia kiedy dowiedziałem się że
    firma map1 ma do niej prawa.

    Czy ktoś konkretnie może mi poradzić co zrobić aby nie płacić tej
    kwoty. Czy jeśli zakupie program Nawigator Mapa Polski (z którego
    ktoś pobrał mapę i umieścił w Internecie) poprawi to moją
    sytuację?
    W programie tym NIE MA UMOWY LICENCYJNEJ i nie jest określone co mogę
    robić a czego nie mogę robić z mapą. Jedyny tekst to Emapa
    2001-2003 ,,wszelkie prawa zastrzeżone" czy taki tekst wystarcza?
    Czy data 2001 - 2003 ma jakieś znaczenie?

    Z góry dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2006-06-09 10:10:14
    Temat: Re: Map1 - Emapa
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > kwoty. Czy jeśli zakupie program Nawigator Mapa Polski (z którego
    > ktoś pobrał mapę i umieścił w Internecie) poprawi to moją
    > sytuację?

    A czy jesli kupisz plyte z muzyka to znaczy ze mozesz ja w sieci
    rozpowszechniac?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2006-06-09 10:14:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    rezist.com [###s...@p...com.###] napisał:
    > A czy jeśli kupisz płytę z muzyka to znaczy ze możesz ja w sieci
    > rozpowszechniać?

    Pewnie nie, ale jeśli ktoś opublikuje w sieci MP3 z tej płyty, to
    niekoniecznie muszę od niego żądać udokumentowania praw autorskich
    przed wysłuchaniem. Tak więc akurat porównanie nie najlepsze, choć co
    do meritum sprawy, to wymaga to głębszego przemyślenia, bo sprawa
    wcale taka oczywista nie jest.

  • 4. Data: 2006-06-09 10:26:40
    Od: "BarT_PL" <b...@o...pl>

    > A czy jesli kupisz plyte z muzyka to znaczy ze mozesz ja w sieci
    > rozpowszechniac?

    Doceniam to że chcesz pomóc... ale tego typu porównania nie są
    właściwe.
    Rozumiem fakt że posiadają oni prawa do tej mapy. Nie podważam praw
    firmy do mapy. Jestem skłonny zapłacić odszkodowanie w rozsądnej
    wysokości np. 300zł.

    Odszkodowanie to nie zakup licencji mapy która jest mi całkowicie
    zbędna.

    Staram się znaleźć lukę która umożliwi mi uniknięcie zapłaty
    1500zł, uważam że nasze prawo jest "złe". Nie przewiduje każdej
    sytuacji dlatego boję się iść ze sprawą do sądu i płacić potem
    3000zł + koszta sądowe itd.

    Czy można karać kogoś za nieświadome wykorzystanie mapy?
    Skąd miałem wiedzieć kto jest jej właścicielem i kto ma do niej
    prawa?

    Czy pisał byś książkę i ściągnął z jednej ze stron tekst
    (która nie miała informacji o jego pochodzeniu) umieścił go w
    książce a potem okazało by się że ten tekst chroniony jest prawem
    autorskim i ktoś kazał by ci zapłacić 1 100 000 zł zapłacił byś?

  • 5. Data: 2006-06-09 10:28:32
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <b...@o...pl> napisal(a):
    > Czy można karać kogoś za nieświadome wykorzystanie mapy?
    > Skąd miałem wiedzieć kto jest jej właścicielem i kto ma do niej
    > prawa?

    W sumie jeśli nie wiedziałeś, to lepiej było nie ruszać.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 6. Data: 2006-06-09 10:30:59
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Czy można karać kogoś za nieświadome wykorzystanie mapy?
    > Skąd miałem wiedzieć kto jest jej właścicielem i kto ma do niej
    > prawa?

    a jak nabyles te mape?

    P.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 7. Data: 2006-06-09 10:41:22
    Od: "BarT_PL" <b...@o...pl>

    > a jak nabyles te mape?

    Mapa została ściągnięta z internetu (ktoś umieścił duży
    kawałek) wyciołem to co mi potrzebne dałem na swojej www.

    To było zrobione dawno (mapa pochodzi z 2003 roku) dlatego nie jestem
    w stanie podać źródła tej mapy w tej chwili. Napewno nie było tam
    informacji o pochodzeniu mapy ani o prawach autorskich. Zwykła mapka
    umieszczona w kontakcie firmy.

  • 8. Data: 2006-06-09 10:47:39
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > przed wysłuchaniem. Tak więc akurat porównanie nie najlepsze,

    Ale on szuka sposobu na usprawiedliwienie, publikowania
    mapy w sieci. Tylko do tego sie odnosze.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 9. Data: 2006-06-09 10:54:12
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    BarT_PL napisał(a):

    > Mapa została ściągnięta z internetu (ktoś umieścił duży
    > kawałek) wyciołem to co mi potrzebne dałem na swojej www.

    byla wzmianka o tym ze mozna sciagnac i zamieszzcac na swoejj stronie?
    Jezlei nie to bardzo dobrze ze cie scigaja.

    P.

  • 10. Data: 2006-06-09 11:35:48
    Od: "BarT_PL" <b...@o...pl>

    > byla wzmianka o tym ze mozna sciagnac i zamieszzcac na swoejj stronie?
    > Jezlei nie to bardzo dobrze ze cie scigaja.

    Switnie dziekuje ci za pomoc... jak bym chciał takiej porady to
    napisał bym do nich.

    A jeśli posiadam orginalną CD z tą mapą to coś zmienia?