  • 21. Data: 2006-06-10 05:44:45
    Temat: Re: Map1 - Emapa
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Miełaś kiedyś sprawę w sądzie? Chyba jeszcze nie. Stąd te rady.

    Wybacz, ale przygotowac taki material dowodowy to ja moge
    w kilka minut. Nie zapominaj ze poruszamy sie w swiecie tak
    zwanych potocznie "cyfrowych mediow".

    Wytlumacz mi zatem pieknie, jak firma X mogla *skutecznie* zabezpieczyc
    fakt zawieszenia pod adresem Y czegokolwiek. I mam na mysli firme X,
    a nie sad z prokuratorem do spolki.

    No i przyjmijmy, ze dostawca uslugi webhostingowej tez im nie pomaga.
    Bo niby czemu - nie ma takiego obowiazku.

    Nie popieram takiego dzialania jak wieszanie sobie cudzych mapek,
    co zreszta widac po kontekscie poprzednich postow chyba wyraznie,
    ale jesli ktos do mnie przylazi i mowi ze na mojej stronie widzial mape
    i pokazuje dwa screenshoty z przegladarki, to chyba przyznasz ze nie
    jest to przekonywujacy dowod. Tym bardziej nasylanie kancelarii,
    co ma spotegowac efekt powagi calej sprawy.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 22. Data: 2006-06-10 07:11:32
    Od: "BarT_PL" <b...@o...pl>

> [...]
    > jest to przekonywujacy dowod. Tym bardziej nasylanie kancelarii,
    > co ma spotegowac efekt powagi calej sprawy.

    Sytuacja jest dokładnie taka jedyny dowód to dwa screenshoty z okna
    przegladarki...

    Czy screenshot moze byc dowodem w sadzie? (moge przygotowac screenshot
    ich www z grafika z mojej strony)

  • 23. Data: 2006-06-10 07:30:43
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    BarT_PL napisał(a):

    > Sytuacja jest dokładnie taka jedyny dowód to dwa screenshoty z okna
    > przegladarki...
    >
    > Czy screenshot moze byc dowodem w sadzie? (moge przygotowac screenshot
    > ich www z grafika z mojej strony)

    Screenshot może być z załącznikiem składającym się z fafnastu świadków
    którzy potwierdzą że widzieli twoją stronę i było na niej to samo co na
    screenshocie.

    p. m.

  • 24. Data: 2006-06-23 05:18:02
    Od: simonking<s...@p...onet.pl>

    Też jestem przeciwny łamaniu praw autorskich, jednak kwoty jakich żąda MAP1 są
    z lekka przesadzone. Z ilości pozwów wynika, że ta firma raczej żyje właśnie z
    pozwów a nie ze sprzedaży map, które można kupić w markecie za 79zł.

    Pierwszą propozycje jaką dostałem to zapłata 1198zł+vat (2x599zł za prawo do 1
    fragmentu mapy).
    Moje pytanie brzmialo: skad ta kwota? 599zł za 1 fragment mapy przygotowany
    przez nich, z naniesionym logo firmy i lokalizacja siedziby. Moj fragment mapy był
    goły, to ja sobie na niego naniosłem logo i miejscowość, wiec uważałem, że kwota
    599zł jest przesadzona. Nie wywarło to na nich wrażenia i dalej chcieli 1198zł.
    Zaproponowalem im wtedy wykupienie za kwotę 799zł+VAT 3 letniego prawa do
    używania 1 fragmentu mapy. Odpowiedzieli, ze mogą zgodzić się na kwotę 749zł
    tj. na prawo do rocznego używania fragmentu mapy + koszty radcy prawnego.
    Na tym narazie stanęło.
    Szukam ludzi, którzy byli w sądzie. Na stronach obserwatorium w Puławach był
    komunikat, że obserwatorium przeprasza MAP1 za bezprawne użycie fragmentu
    mapy. Nie znalazłem niestety żadnego telefonu/emaila do tego obserwatorium,
    żeby sie dowiedzieć czy byli w sądzie i zapłacili kasę + komunikat czy skończyło się
    na komunikacie.
    Myśle, że w sądzie możnaby powalczyć tym bardziej, że MAP1 ma prawo odstąpić
    od swoich roszczeń, a cyfrowe dowody są faktycznie mało wiarygodne. Niestety
    jak przekalkulujemy sobie dojazdy do sądu, potem ewentualna przegrana na bliżej
    znaną kwotę to znowu jesteśmy w plecy.
    Jedyne co pozostaje to robić złą reklamę firmie MAP1 nie polecając kontaktów z tą
    firmą ani zakupów ich produktów ;)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 25. Data: 2007-04-19 07:46:57
    Od: "bobee" <b...@v...pl>

    Czy ktoś konkretnie może mi poradzić co zrobić aby nie płacić tej
    kwoty.

    ---------------------------------

    ja zaplacielm im (599 netto + 150 netto za radce prawnego). Po fakcie , za
    radce prawnego nie powininem placic od reki, a po ew. sprawie w sadzie. Wiec
    jakas forma ugody (mneij bandycka niz to co na dziendobry proponuja) jest
    rozwiazaniem. Ale uwazjcie na kwoty na umowie, bo mi wpisali wlasnei sume
    licencji i radcy prawengo !!!!!!!!!!!!!! po roku prolongowali sobie umowe
    (przysylajac 2 mce od "zakonczenia" umowy FV). Na fakturze oczywiscei juz
    jedna kwota sublicencja 749 netto, a na pierwotnej bylo 599 sublic + 150
    wygenrowani emapy (rozbite na moje zyczenie, mialo byc radca prawny 150 zl ,
    ale bardzo "mila" pani w mailu odpisala ze nie sa kancelaria inie moze tak
    wpisac i ze wpisze co innego !!!!!). Pol biedy gdyby korzystal z ich nedznej
    mapy ale w trakcie zmienilem na bardzo dobra i darmowa mapek TARGEO
    (polecam) i wrzucilem do kosza ich smiacia ..... jak sie okazalo do czasu.
    ZDECYDOWANIE ODRADZAM KONTAKTOW Z TA FIRMA BO NASTAWIENIA SA NA WYRYWANIE
    PIENIEDZY Z GARDAL LUDZIA A NIE NA PROWADZENIU NORMALNEJ DZIALALNOSCI.
    KONTAKTY Z PANIA Z BIURA OBSLUGI KLIENTA TO ZWYCZAJNIE PORAZKA, NO ALE I SA
    TACY LUDZIE

    pozdr.