  • 1. Data: 2006-06-09 05:34:17
    Temat: czy jest taki kraj - brak ekstradycji do POlski + raj podatkowy
    Od: "Krzysztof Bajorek" <k...@w...plNOSPAM>

    Witam
    Tak się zastanwaiam czy jest taki kraj a jeżeli jest to jak sie nazywa ?
    W stosunku do którego Polska nie ma podpisanej umowy o ekstradycji i do tego
    jest to raj podatkowy ?.
    Może to jest głupie pytanie :)), ale w obecnej rzeczywistości lepiej
    wiedzieć gdzie można uciec i nie być odesłanym do kaczolandu.
    Jeszcze jedno: czy możliwe byłołoby po takim wyjeździe powtórne inwestowanie
    w Polsce ? Oczywiscie nie na włąsne zszargane nazwisko ale przez założoną
    spółke w raju podatkowym - czy nikt by sie nie doszukał powiązań i nie
    sćiągnał np. zaległych zobowiazań podatkowych.

    pozdr
    Krzysztof Bajorek
    "Co to jest zła kobieta? Jest to rodzaj kobiety która nigdy sie nie
    sprzykrzy" - Oskar Wilde

  • 2. Data: 2006-06-09 14:45:31
    Od: "bolo" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Bajorek" <k...@w...plNOSPAM> napisał w
    wiadomości news:e6b1d5$9q8

> [...]
    > spółke w raju podatkowym - czy nikt by sie nie doszukał powiązań i nie
    > sćiągnał np. zaległych zobowiazań podatkowych.

    meksyk...moze jeszcze korea polnocna, iran (nie wiem czy maja umowy, ale
    biorac pod uwage napieta sytuacje polityczna raczej nie deportuja cie z
    tamtad) no i w sumie rosja, bo tam Cie nie znajda :)
    ale temat w sumie bardzo ciekawy
    aaaa bym byl zapomnial jeszczze jeden, kto wie czy nie najbezpieczniejszy
    (jesli chodzi o deportacje) kraj: izrael
    tam uiciekna nasi (p)oslowie jak juz ludzie straca cierpliwosc

    --
    pozdrawiam
    bolo

  • 3. Data: 2006-06-09 20:00:21
    Od: "gemini" <gemini@(niepodam).pl>

    "bolo" <b...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > (jesli chodzi o deportacje) kraj: izrael
    > tam uiciekna nasi (p)oslowie jak juz ludzie straca cierpliwosc

    Izrael? Bycmoze jestem w bledzie ale pare lat temu byla dosc glosna sprawa
    jakiegos kanciarza - wlasciciela chyba "Koloseum" to wlasnie z Izreala go
    deportowali.

  • 4. Data: 2006-06-09 20:30:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Krzysztof Bajorek napisał(a):

    [ciach ...]

    Watykan?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 5. Data: 2006-06-10 08:07:56
    Od: Bungoo <b...@g...pl>

    Johnson napisał(a):
    > Krzysztof Bajorek napisał(a):
    >
    > [ciach ...]
    >
    > Watykan?

    najlepszy, tylko ze obywateli liczy sie na sztuki:-)
    Monako, ale trzeba byc juz raczej po takiej operacji, bo to baaardzo
    drogie.

    Poza tym mitem jest poglad, ze jak nie ma umowy o ekstradycji - to nie
    ma ekstradycji. Panstwa bez umowy w konkretnej sprawie moga sie dogadac:-)

    Generalnie zalozenie jest fatalne, bo Polska nie ma umowy o
    ekstradycji chyba z 1/3 rajow, tylko nic z tego nie wynika.
    A raje, za sprawa dzialan UE coraz mniej rajskie....

    Poza tym - choc to nie bardzo biblijne - zeby korzystac z raju, nie
    trzeba w nim mieszkac. wiec to dwie rozne kwestie.
    wreszcie nie powinnismy udzielac porad przestepcom, zwlaszcza tak
    naiwnym :-(

    pozdr
    Bungo

  • 6. Data: 2006-06-10 14:18:03
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Bungoo wrote:
    > Poza tym mitem jest poglad, ze jak nie ma umowy o ekstradycji - to nie
    > ma ekstradycji. Panstwa bez umowy w konkretnej sprawie moga sie dogadac:-)

    Ten problem można skutecznie (chociaż niekoniecznie szybko) rozwiązać
    przez zdobycie obywatelstwa wybranego kraju. Sporo państw z zasady nie
    wydaje własnych obywateli.

    -------------------+
    -------------------+

  • 7. Data: 2006-06-10 16:50:49
    Od: Bungoo <b...@g...pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Ten problem można skutecznie (chociaż niekoniecznie szybko) rozwiązać
    > przez zdobycie obywatelstwa wybranego kraju. Sporo państw z zasady nie
    > wydaje własnych obywateli.

    Co racja, to racja:-)
    Ale i z tym bywa roznie - takich panstw jest juz niewiele, naturalnie
    nie liczac takich, gdzie wszystko zalatwi sie za kase - ale w takich
    to albo zadna przyjemnosc albo wrecz strach mieszkac:-(

    kraje UE przyjely zasade zgody na ekstradycje do innego panstwa
    czlonkowskiego... Chociaz Anglia pokazala nam...

  • 8. Data: 2006-06-12 05:28:17
    Od: "Krzysztof Bajorek" <k...@w...plNOSPAM>

    Witam.
    Raj podatkowy jest potrzebny do tzw. składowania kasy. No a brak ekstradycji
    to byłoby ekstra gdy sie do niego ucieknie :).
    Własnie jak to jest z tym obywatelstwem - ile kosztowałoby jego zdobycie w
    jednym z tzw. rajów podtakowych ?

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

  • 9. Data: 2006-06-13 12:11:22
    Od: "bolo" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Bungoo" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    Johnson napisał(a):
> [...]

    ekstradycji chyba z 1/3 rajow, tylko nic z tego nie wynika.
    A raje, za sprawa dzialan UE coraz mniej rajskie....

    teoretycznie masz racje, ale kiedy juz policja tamtego kraju wyda cie w rece
    policji kraju docelowego i zaprowadza cie na lotnisko, nagle okazuje sie ze
    jestes poza jurysdykca "tamtych" a nasi sa poza krajem macierzystym...jednym
    slowem mozesz rozlozyc sobie gazete i powiedziec od dzis bede tu mieszkal

    byc moze sie myle, ale pamietam, ze kilka lat temu z meksyku wydali jednego
    z naszych gangsterow i kiedy juz byl w polsce to nasz naczelny komandos
    kraju smial sie, ze z formalnego punktu widzenia to ten gangster przyjechal
    do PL z wlasnej woli, bo policjanci nie mieli prawa aby go zatrzymac, gdyby
    na lotnisku powiedzial im "spadowa"

    --
    pozdrawiam
    bolo