    From: "BarT_PL" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Map1 - Emapa
    Date: 9 Jun 2006 03:08:19 -0700

    Witam

    Podobnie jak setki osób zostałem pozwany przez firmę map1 która
    nabyła prawa do ścigania osób umieszczających mapki na swoich
    stronach.

    Przeglądnąłem wszystkie wątki na tym forum ale nie znalazłem
    nikogo kto ze sprawą poszedł by do sądu. Każdy idzie na układ.
    Kontaktowałem się z prawnikiem i on także radził ,,dogadać"
    się z firmą. W moim wypadku dogadanie to polega na zapłacie 1500zł
    +VAT.
    Dostane w zamian licencję na używanie mapki przez 2 lata.

    Z firmą map1 wymieniam się pisaniami od dłuższego czasu.

    Ostatnie ustalenia to :
    Zgodnie z art. 79 ust. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach
    pokrewnych, podmiot uprawniony z tytułu zawinionego naruszenia praw
    autorskich ma prawo żądać zapłaty potrójnej wysokości stosownego
    wynagrodzenia.

    Mapa została ściągnięta z Internetu z miejsca gdzie nie było
    umieszczonych informacji kto jest właścicielem mapy. Czy w tym
    wypadku zachodzi ,,zawinione naruszenie" ?
    Mapa została usunięta tego samego dnia kiedy dowiedziałem się że
    firma map1 ma do niej prawa.

    Czy ktoś konkretnie może mi poradzić co zrobić aby nie płacić tej
    kwoty. Czy jeśli zakupie program Nawigator Mapa Polski (z którego
    ktoś pobrał mapę i umieścił w Internecie) poprawi to moją
    sytuację?
    W programie tym NIE MA UMOWY LICENCYJNEJ i nie jest określone co mogę
    robić a czego nie mogę robić z mapą. Jedyny tekst to Emapa
    2001-2003 ,,wszelkie prawa zastrzeżone" czy taki tekst wystarcza?
    Czy data 2001 - 2003 ma jakieś znaczenie?

    Z góry dziękuję za pomoc.