  • 1. Data: 2006-06-09 07:22:45
    Temat: Co z TP SA??
    Od: "X" <...@w...pl>

    Mam taki problemik.

    22 kwietnia zgłosiłem w TP przeniesienie numeru z jego zachowaniem, w
    związku ze zmianą siedziby firmy. Do tej pory w telefonie cisza.... mimo
    wielokrotnych telefonów na blueline nic się nie dzieje.
    Otrzymałem od nich dość szybko aneks do umowy, gdzie wyraźnie pisze, że na
    przeniesienie mają 21 dni.

    Co z nimi robić?? Czy ubiegać się o jakieś odszkodowanie?? Jeżeli tak to na
    jakiej podstawie prawnej??

  • 2. Data: 2006-06-09 08:09:21
    Temat: Re: Co z TP SA??
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    X napisał(a):
> [...]
    > wielokrotnych telefonów na blueline nic się nie dzieje.
    > Otrzymałem od nich dość szybko aneks do umowy, gdzie wyraźnie pisze, że na

    Zlecenie pisemne? Aneks z jaką datą? I o jakiej treści?

    > Co z nimi robić?? Czy ubiegać się o jakieś odszkodowanie?? Jeżeli tak to na
    > jakiej podstawie prawnej??

    jeżeli mieści się to w kategorii usługi powszechnej, czyli mówimy o
    "zwykłym" łączu telefonicznym (nie ISDN) i jest to jedyne łącze w danej
    lokalizacji, to art. 105 ust.4 Prawa telekomunikacyjnego:

    Z tytułu niedotrzymania z winy przedsiębiorcy wyznaczonego:

    1) terminu zawarcia umowy o świadczenie usługi powszechnej lub

    2) określonego w umowie o świadczenie usługi powszechnej terminu
    rozpoczęcia świadczenia tych usług

    - za każdy dzień przekroczenia terminu przysługuje użytkownikowi
    końcowemu od przedsiębiorcy wyznaczonego odszkodowanie w wysokości 1/30
    określonej w umowie miesięcznej opłaty abonamentowej, stosowanej przez
    tego przedsiębiorcę za świadczenie usługi powszechnej płatnej okresowo.

    M.