  • 51. Data: 2012-03-28 20:25:06
    Temat: Re: Mandat i blokada na prywatnej posesji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 28.03.2012 17:26, qwerty pisze:
    > Użytkownik "maruda" napisał w wiadomości grup

    Jaką zgodę? Na znaki na swoim prywatnym terenie? Skąd ta myśl?

    >to ew. możesz na teściową wezwać straż miejską.
    >
    > To załóżmy, że mieszkańcy wykupili grunt i zrobili prywatny parking
    > (tylko dla mieszkańców). Nie mogą postawić zakaz wjazdu?

    Mogą, mogą...

    > Do kogo muszą
    > się zgłosić?

    Do nikogo.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 52. Data: 2012-03-28 20:27:39
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 28.03.2012 14:34, Robert_J pisze:
    > Poza tym OIDP zastawienie drogi ewakuacyjnej nie jest w świetle
    > przepisów zagrożeniem dla ruchu

    Puk, puk, już w samym liście głównym był znak ZAKAZ ZATRZYMYWANIA SIĘ
    opisany i obfotografowany. Więc nie musi być żadnego zagrożenia dla
    ruchu. Po prostu jest zakaz i on obowiązuje, także na terenie prywatnym.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 53. Data: 2012-03-28 20:32:26
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-03-28 16:36, The_EaGle pisze:

    > SM nie ma uprawnień do blokowanie kogoś na prywatnej drodze. Prywatna
    > osoba może wystąpić do sądu w sprawie cywilnej a nie wzywać SM czy
    > policje.

    Taa, jasne.
    Facet mi wjedzie TIRem do ogródka, a ja jedynie, co mogę, to złożyć
    pozew do sądu i czekać na rozprawę.
    Lodu na głowę kolego :)

    N.

  • 54. Data: 2012-03-28 20:40:11
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał w wiadomości grup
    >Jaką zgodę? Na znaki na swoim prywatnym terenie? Skąd ta myśl?

    Pytam się po poście marudy.

  • 55. Data: 2012-03-28 20:57:37
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 28 Mar, 20:32, Nixe <n...@n...pl> wrote:

    > Taa, jasne.
    > Facet mi wjedzie TIRem do ogródka, a ja jedynie, co mogę, to złożyć
    > pozew do sądu i czekać na rozprawę.
    > Lodu na głowę kolego :)

    no nistety, ale tak to wyglada, ustawodawcy dbali tylko o "wlasnosc
    panstwowa", wiec takie efekty...
    jakis czas temu gbyla glosna sprawa odholowania samochodu blokujacego
    brame, jak sie pozniej okazalo z prywatnego terenu - musieli
    przepraszac, placic jakies odszkodowania bodajze... itp ;)

    WS

    PS. ostatnio sie zmienilo o tyle, ze mozna postawic u siebie znaki
    drogowe i sluzby maja prawo karac za ich nieprzestrzeganie...

  • 56. Data: 2012-03-28 21:55:00
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-03-28 20:32, Nixe pisze:

    > Taa, jasne.
    > Facet mi wjedzie TIRem do ogródka, a ja jedynie, co mogę, to złożyć
    > pozew do sądu i czekać na rozprawę.
    > Lodu na głowę kolego :)

    Na prywatnej drodze możesz jeździć na bani 24h na dobę bez OC tablicy
    ani uprawnień. Policja nic do tego nie ma.

    Problem się pojawi jak kogoś upolujesz w takim stanie albo zdarzy kolizja.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 57. Data: 2012-03-28 22:14:19
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-03-28 18:25, Lort wrote:
    > Kto: Shrek Gdzie: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    > Kiedy: 28 marzec 2012, 17:26:39

    > A flaszkę przynieśli?

    Nie tylko boczek, znaczy się bloczek;) Ale nawet nie poczęstowali:P

    Shrek.

  • 58. Data: 2012-03-28 22:17:16
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-03-28 21:55, The_EaGle wrote:

    > Na prywatnej drodze możesz jeździć na bani 24h na dobę bez OC tablicy
    > ani uprawnień. Policja nic do tego nie ma.
    >
    > Problem się pojawi jak kogoś upolujesz w takim stanie albo zdarzy kolizja.

    Znaczy po parkingu supermarketu wplno mi jeżdzić na bani? Odważna teoria
    - chcesz się umówić na sprawdzenie w praktyce? Ja stawiam po 4 browary,
    ty wsiadasz za kółko, ja dzwonię pod 112?

    Shek.

  • 59. Data: 2012-03-28 22:30:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > do którego wiedzie prywatna ulica. Przy wjazdach za szlabany są ustawione
    > B-1 zakazy ruchu z tabliczkami "nie dotyczy wspólnoty mieszkaniowej ..."
    > oraz B-36 zakaz zatrzymywania i postoju (przy prawej krawędzi). Teren nie
    > jest oznaczony znakami D-52 strefa ruchu ani D-40 strefa zamieszkania.
    > Niebieskie auto za szlabanem ma założoną blokadę, kierowca czerwonego też
    > miał - z tego co widziałem został ukarany mandatem.
    >
    > http://img189.imageshack.us/img189/7664/80062724.jpg
    >
    > Na jakiej podstawie interweniowała tutaj straż miejska?

    Są jakieś znaki wskazujące, że to nie jest droga publiczna? W kadrze ich
    nie ma, ale może gdzie poza kadrem są. Bo, jak nie ma, to jest to normalna
    droga publiczna. Własność gruntu tu nie ma większego znaczenia. Trudno, byś
    sprawdzał, do kogo w księgach należy ulica, którą jedziesz.

  • 60. Data: 2012-03-28 22:32:11
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 28 Mar, 21:55, The_EaGle <g...@d...pl> wrote:

    > Na prywatnej drodze możesz jeździć na bani 24h na dobę

    na rowerze mozna, samochodem juz nie ;)

    tu w gre wchodzi KK a nie PoRD

    Art. 178a kodeksu karnego

    § 1. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka
    odurzającego, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu lądowym, wodnym lub
    powietrznym,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.

    § 2. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka
    odurzającego, prowadzi na drodze publicznej lub w strefie zamieszkania
    inny pojazd niż określony w § 1,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do roku.

    WS