  • 1. Data: 2012-03-28 11:46:05
    Temat: Mandat i blokada na prywatnej posesji
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    Dziś zauważyłem z balkonu ciekawą akcję. Wszystko dzieje się na osiedlu,
    do którego wiedzie prywatna ulica. Przy wjazdach za szlabany są
    ustawione B-1 zakazy ruchu z tabliczkami "nie dotyczy wspólnoty
    mieszkaniowej ..." oraz B-36 zakaz zatrzymywania i postoju (przy prawej
    krawędzi). Teren nie jest oznaczony znakami D-52 strefa ruchu ani D-40
    strefa zamieszkania. Niebieskie auto za szlabanem ma założoną blokadę,
    kierowca czerwonego też miał - z tego co widziałem został ukarany mandatem.

    http://img189.imageshack.us/img189/7664/80062724.jpg

    Na jakiej podstawie interweniowała tutaj straż miejska?

    Crosspost na pl.soc.prawo i pl.misc.samochody.

  • 2. Data: 2012-03-28 11:56:51
    Temat: Re: Mandat i blokada na prywatnej posesji
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > http://img189.imageshack.us/img189/7664/80062724.jpg
    >
    > Na jakiej podstawie interweniowała tutaj straż miejska?

    Proste - na podstawie tego, że na prywatną posesję widocznie wjechała osoba
    "nieprywatna", a właściciel posesji to zgłosił, bo mu to nie spodobało. A że
    nikt nie będzie czekał, aż kierowca wróci, to SM zrobiła tak, żeby kierowca
    sam się zgłosił, czyli założyli blokadę.

    N.

  • 3. Data: 2012-03-28 11:57:03
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 28.03.2012 11:56, Nixe pisze:

> [...]
    > spodobało. A że nikt nie będzie czekał, aż kierowca wróci, to SM zrobiła
    > tak, żeby kierowca sam się zgłosił, czyli założyli blokadę.

    Taa, a ciekawe od kiedy SM interweniuje na prywatnym terenie...

  • 4. Data: 2012-03-28 12:14:24
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-28 11:57, neoniusz pisze:

    > Taa, a ciekawe od kiedy SM interweniuje na prywatnym terenie...

    PoRD Art 1 p 2....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 5. Data: 2012-03-28 12:15:51
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 28 Mar, 11:57, neoniusz <n...@j...org> wrote:

    > Taa, a ciekawe od kiedy SM interweniuje na prywatnym terenie...

    od "jakiegos czasu" ;)
    przepisy sie zmienily ... teraz wystarczy, ze na prywatnym terenie sa
    np. znaki drogowe...

    Art. 1. Ustawa określa:
    2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza
    miejscami wymienionymi w ust. 1 pkt 1, w zakresie:

    1. koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób;

    1. a) droga publiczna - droga w rozumieniu art. 1 ustawy z dnia 21
    marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115,
    z późn. zm.4));

    1. b) droga wewnętrzna - droga w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy z
    dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych;

    2. wynikającym ze znaków i sygnałów drogowych.

    WS

  • 6. Data: 2012-03-28 12:23:22
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Nixe" napisał w wiadomości grup

    > Nie rozumiem Twoich wątpliwości.
    > Jeśli coś się dzieje na prywatnym terenie, to właściciel wzywa albo
    > policję albo SM, w zależności od kategorii czynu.
    > Widocznie do takich "pierdół" policja nie przyjeżdża. I bardzo dobrze -
    > niech się zajmuje poważniejszymi wykroczeniami.

    A jakie wykroczenie ten ktoś popełnił? Podpowiedź nie złamał PORD bo te tam
    nie obowiązują :-)

    U nas straż miejska odmawia interwencji w takich przypadkach (i słusznie) i
    każe robić zdjęcia i kierować sprawy do sądu z powództwa cywilnego.

    Straż miejska nie jest od tego by rozwiązywać spory między prywatnymi ludźmi
    na prywatnym terenie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2012-03-28 12:24:08
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

  • 8. Data: 2012-03-28 12:25:08
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 28 Mar, 12:23, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:

    > A jakie wykroczenie ten ktoś popełnił? Podpowiedź nie złamał PORD bo te tam
    > nie obowiązują :-)

    od ostatniej (?) nowelizacji PoRD znaki na prywatnym terenie tez
    obowiazuja ;)

    WS

  • 9. Data: 2012-03-28 12:29:01
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-28 12:23, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Nixe" napisał w wiadomości grup

    > A jakie wykroczenie ten ktoś popełnił? Podpowiedź nie złamał PORD bo te
    > tam nie obowiązują :-)

    Znaczy się nie czytałeś PoRD....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 10. Data: 2012-03-28 12:29:38
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 28 Mar, 12:23, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:

    > Straż miejska nie jest od tego by rozwiązywać spory między prywatnymi ludźmi
> [...]

    Ciekawa teoria