  • 121. Data: 2012-04-19 00:41:43
    Temat: Re: Linki do stron zawierajacych materialy nielegalne.
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" napisał w wiadomości

    > I masz tam tylko dane związane z Allegro.

    Czyli adres, telefon, wielu ma dane kont, kart kredytowych itd :)

    > I masz tam tylko dane transakcji finansowych, do tego akurat o
    > bezpieczeństwo systemów bankowych martwiłbym się najmniej.

    Bylo z pol roku temu (moze rok), jak hakierzy podmienili strone logowania
    Banku Zachodniego BZWBK, i w jeden dzien wykradli dane kilkunastu (czy nawet
    kilkudziesieciu) tysięcy klientów banku (loginy, hasla, piny, itd). Pozniej
    wszycy musieli.. musielismy zmieniac hasla itd.

    > Największy szpieg świata i zaufanie? Daj spokój.

    Najwiekszym szpiegiem jest Google. Chodza nawet sluchy (zaznaczam - plotki),
    ze Google to jest przykrywka CIA do zbierania danych.
    W kazdym razie w Chinach bez oporu sprzedali dane jakiegos ciecia, ktory w
    pracy ogladal pornole. Zostal skazany na jakies dozywocie, cycuś...
    Dlatego, jak gdzies widze na forum tekst w stylu "Google nie gryzie", albo
    inna forme odeslania z pytaniem na google, to mnie pusty smiech ogarnia.
    Oj gdyzie Google gyzie...

  • 122. Data: 2012-04-19 01:07:59
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-18, SDD <s...@t...pl> wrote:

    [...]

    > Dolaczasz pendrive albo karte SD....
    > Moj maly roterek 3G z 4MB flasha dysponuje jednogigowa partycja
    > systemowa :) 128 MB swapu i jeszcze 6 GB katalogu domowego na sciagane
    > dane :)

    To jeszcze spraw by polacy gremialnie zaczęli z tego korzystać. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 123. Data: 2012-04-19 01:22:49
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-18, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:

    [...]

    > Dostawcy usług e-mail z reguły są w Polsce i zawierasz z nimi czytelną (z
    > reguły ;) umowę. I w razie problemów łatwiej ich ścigać. Zaś jakaś firma za
    > oceanem z umową "AS IS" to wybór na własne ryzyko.

    No proszę Cię. Masz dane "gdzieś", przecież jak Ci coś wycieknie, to nie będziesz
    wiedział skąd. A odpowiedzialność i straty z samego wycieknięcia to trzeba konkretnie

    wykazać, co jest nietrywialne.

    To już większe odszkodowania udawało mi się uzyskać z firm z USA (Amazon/Apple).
    Bez sądu.

    > I masz tam tylko dane związane z Allegro.

    Mhm.
    http://niebezpiecznik.pl/post/powazny-blad-w-allegro
    -umozliwial-poznanie-hasel-uzytkownikow/
    Oczywiście jedynym potwierdzeniem słów rzecznika jest Twoje przekonanie
    "Dobre bo Polskie" (tm) :)

    > Zupełnie nie rozumiem tego "parcia na chmurę" i wysyłania swoich danych w
    > bliżej nieokreślone miejsca, bo jest to modne.

    Może po prostu nie rozumiesz czym jest chmura? :)
    Spytam inaczej. Czy Twój hosting przeżyje jak w serwerownię gdzie
    jest on zlokalizowany walnie piorun? Bo moje dane przeżyły. Nieuszkodzone.
    Dzięki "chmurze" - taniej i wygodnej redundancji danych.

    > Zwłaszcza, że taki np. Dropbox miał niezłe wpadki z prywatnością
    > i bezpieczeństwem.

    Każdy serwis/usługa wzięta pod lupę ma słabe punkty które mogą doprowadzić
    do utraty/przejęcia danych.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 124. Data: 2012-04-19 02:15:03
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 19 Apr 2012 01:22:49 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

> [...]
    > wiedział skąd. A odpowiedzialność i straty z samego wycieknięcia to trzeba

    Jest duża szansa zlokalizować wyciek. Maile w ograniczonym stopniu
    pokrywają się z zasobami na dyskach.

    > To już większe odszkodowania udawało mi się uzyskać z firm z USA (Amazon/Apple).
    > Bez sądu.

    Jak to zrobiłeś i z jakiego powodu? Z ciekawości pytam.

> [...]
    -umozliwial-poznanie-hasel-uzytkownikow/
    > Oczywiście jedynym potwierdzeniem słów rzecznika jest Twoje przekonanie

    To, że dobre, sam sobie dopowiedziałeś :)

    O trzymaniu haseł przez Allegro w postaci niezaszyfrowanej wiem i mam tam
    unikalne hasło. AFAIR GG robi to samo.

    > Może po prostu nie rozumiesz czym jest chmura? :)

    Jest głównie nowomową na system rozproszony w architekturze klient-serwer.

    Niedługo byle hosting z load-balancingiem będzie "chmurą". Ale przyjdzie
    nowa moda, przyjdą nowe buzzwords.

    > Spytam inaczej. Czy Twój hosting przeżyje jak w serwerownię gdzie
    > jest on zlokalizowany walnie piorun? Bo moje dane przeżyły. Nieuszkodzone.
    > Dzięki "chmurze" - taniej i wygodnej redundancji danych.

    Duże chmury też przeciekają:
    http://articles.businessinsider.com/2011-04-28/tech/
    29958976_1_amazon-customer-customers-data-data-loss
    http://www.appleinsider.com/articles/09/10/11/micros
    ofts_danger_sidekick_data_loss_casts_dark_on_cloud_c
    omputing.html

    > Każdy serwis/usługa wzięta pod lupę ma słabe punkty które mogą doprowadzić
    > do utraty/przejęcia danych.

    Zwłaszcza, gdy jest zaimplementowana a'la Allegro:
    http://venturebeat.com/2012/04/06/facebook-dropbox-s
    ecurity-hole/

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 125. Data: 2012-04-19 02:29:34
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 19 Apr 2012 00:41:43 +0200, Ajgor napisał(a):

    > Czyli adres, telefon, wielu ma dane kont, kart kredytowych itd :)

    Numery kont prezentujesz na aukcjach. Z numerem KK (o ile nią płacisz)
    Allegro nie ma nic wspólnego. Dane adresowe podajesz w byle sklepie
    internetowym o którego bezpieczeństwo znacznie bardziej bym się obawiał.

> [...]
    > kilkudziesieciu) tysięcy klientów banku (loginy, hasla, piny, itd). Pozniej
    > wszycy musieli.. musielismy zmieniac hasla itd.

    Coś chrzanisz, taka akcja nie przeszłaby bez echa. Pewnie przeczytałeś
    artykuł o jakimś kolejnym phisihigu i zapamiętałeś tylko nazwę banku.

    > Najwiekszym szpiegiem jest Google. Chodza nawet sluchy (zaznaczam - plotki),
    > ze Google to jest przykrywka CIA do zbierania danych.

    Chodzą też słuchy (zaznaczam - plotki), że widziano potwora w Loch Ness.

    > W kazdym razie w Chinach bez oporu sprzedali dane jakiegos ciecia, ktory w
    > pracy ogladal pornole. Zostal skazany na jakies dozywocie, cycuś...

    Źródło poproszę.

    Akurat w Chinach to Yahoo było pierwsze do wydania danych:
    http://news.cnet.com/Group-says-Yahoo-helped-jail-Ch
    inese-journalist/2100-1028_3-5851705.html

    > Dlatego, jak gdzies widze na forum tekst w stylu "Google nie gryzie", albo
    > inna forme odeslania z pytaniem na google, to mnie pusty smiech ogarnia.
    > Oj gdyzie Google gyzie...

    Don't be evil (to your shareholders).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 126. Data: 2012-04-19 08:02:36
    Od: Dominik & Co <D...@n...com>

    Dnia 18.04.2012 Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> napisał/a:

    > Zupełnie nie rozumiem tego "parcia na chmurę" i wysyłania swoich danych w
    > bliżej nieokreślone miejsca, bo jest to modne. Zwłaszcza, że taki np.
    > Dropbox miał niezłe wpadki z prywatnością i bezpieczeństwem.

    Ja używam nie dlatego, że modne, a dlatego, że wygodne.
    A wrażliwe dane mam po prostu zaszyfrowane...

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)

  • 127. Data: 2012-04-19 09:33:47
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Cóż, jeśli prowadzone jest śledztwo w sprawie, to dowodów nie mogą
    > wypuścić z ręki. Ekspertyza trwa, śledztwo trwa - i zanim sprawa trafi
    > na wokandę może minąć dużo więcej jak rok. A dowody muszą być cały
    > czas zabezpieczone.

    Ciekawe że prokurator generalny ma zupełnie inne zdanie ;-)

    Sam powiedział "nieważne gdzie dowody się znajdują, ważne żeby w razie
    potrzeby był do nich dostęp i można je było zbadać". W kontekście tutki
    w Smoleńsku.

    > Nie da się tego rozwiązać - chyba żeby istniały polisy ubezpieczeniowe
    > obejmujące ubezpieczenie od "zajęcia przez organa" z możliwością
    > wystąpienia żądaniem regresowym do funkcjonariuszy w razie ich
    > ewidentnych błędów/nadużyć lub do np. złośliwego donosiciela.

    Złośliwego...
    "Informuję że z adresu takiego i takiego pobierano taki i taki plik".

    Nic w tym złośliwego.

    To że pliku nawet nie ściągnąłeś do końca bo się wczytałeś w licencję,
    że do firmy to jest płatna i zrezygnowałeś - nie ma znaczenia.

    Wpadają, zabierają sprzęt - a ty kupuj 20 komputerów dla pracowników.

    W odniesieniu do sprzętu komputerowego 2 lata zatrzymania "jako dowód"
    sprawia że staje się kompletnie bezwartościowy.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 128. Data: 2012-04-19 09:34:37
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    > Coś chrzanisz, taka akcja nie przeszłaby bez echa. Pewnie przeczytałeś
    > artykuł o jakimś kolejnym phisihigu i zapamiętałeś tylko nazwę banku.

    No przeciez nie przeszla bez echa. Glosno dosyc bylo o tym w mediach.
    A nazwe banku zapamietalem, i akcje tez z prostego powodu. Bo jestem jego
    klientem.
    Dzialalo to tak, ze wyslali kilkadziesiat tysiecy falszywych e-maili do
    klientow banku, w ktorych...
    prosili o zamiane hasla ze wzgledow bezpieczenstwa :) W mailu byl podany
    adres do zmiany hasla.
    Adres byl falszywy. Trzeba bylo podac poprzednie dane, i nowe. Ale udalo im
    sie okrasc tylko 9 osob,
    zanim zostali zlapani. Pomylilem tylko daty. To bylo w 2008 roku. Sam se
    poszukaj.
    Pamietam, ze tez wtedy zmienilem haslo, ale nie jestem taki glupi, zeby
    slepo klikac w linki w mailach. Kazdy link trzy razy ogladam, zanim klikne.
    I w takim przypadku zamiast wchodzic pod adresy podane w mailach, wole wejsc
    na konto przez linki, ktore mam w swoich ulubionych.
    A w ustawieniach konta tez mam opcję zmiany hasla. A jak cala sprawa wyszla
    na jaw, zmienilem haslo po raz drugi :)
    Na pwszelki wypadek. Zawsze tak jest pewniej.

    > Chodzą też słuchy (zaznaczam - plotki), że widziano potwora w Loch Ness.

    Ee tam. On juz nie mieszka w Loch Ness. I nie nazywa sie Nessi, tylko Bill.
    Gates ;)

    > Źródło poproszę.
    >
    > Akurat w Chinach to Yahoo było pierwsze do wydania danych:
    > http://news.cnet.com/Group-says-Yahoo-helped-jail-Ch
    inese-journalist/2100-1028_3-5851705.html

    Tu masz rację. Pomylilem sie. To Yahoo sprzedalo, a Google po prostu sie
    pogryzlo z chinskim rzadem,
    i odgrazalo sie wycofaniem z Chin. Pamietalem, ze gdzies dzwoni, a nie
    pamietalem, w ktorym kosciele :)

  • 129. Data: 2012-04-19 09:36:26
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Ajgor wrote:

    > news:jmj94h$v7n$1@news.task.gda.pl... bankructwo rodziny.

    > Alez ja nie mam firmy :) Jak juz pialem. Na komputerze jedyne wazne
    > rzeczy to sa zdjecia i filmy, ktore mam tez na plytach. A te 2 tys.
    > za komputer - i tak co jakis czas sie je wydaje, wiec to nie jest
    > zadna strata.

    Przelej mi, zawsze się przyda ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 130. Data: 2012-04-19 09:40:47
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Massai" napisał w wiadomości

    > Przelej mi, zawsze się przyda ;-)

    A dasz mi nowy komputer w zamian? :)
    Ja ich nie wyrzucam w bloto (chociaz zalezy od punktu widzenia.
    Biorac pod uwage, ze w zasadzie ten komputer nie sluzy do niczego
    konkretnego oprocz drobnej obrobki zdjec...)