    From: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Linki do stron zawierajacych materialy nielegalne.
    Date: Thu, 19 Apr 2012 02:15:03 +0200
    <jmh5ov$5p1$1@news.icm.edu.pl> <jmh68b$e47$1@news.dialog.net.pl>
    <4f8c364b$1@news.home.net.pl> <jmhfcc$l77$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@p...org> <jmhq1r$o8n$1@news.dialog.net.pl>
    <s...@p...org> <jmit6b$sbv$1@news.task.gda.pl>
    <jmj5g7$d09$1@news.dialog.net.pl> <jmj7jo$qga$1@news.task.gda.pl>
    <s...@p...org> <jmkmov$73j$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@p...org> <jmlrls$fi1$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@p...org>
    <1c16lg2z5j710$.5rt7wif510fa$.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>

    Dnia Thu, 19 Apr 2012 01:22:49 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > No proszę Cię. Masz dane "gdzieś", przecież jak Ci coś wycieknie, to nie będziesz
    > wiedział skąd. A odpowiedzialność i straty z samego wycieknięcia to trzeba
    konkretnie
    > wykazać, co jest nietrywialne.

    Jest duża szansa zlokalizować wyciek. Maile w ograniczonym stopniu
    pokrywają się z zasobami na dyskach.

    > To już większe odszkodowania udawało mi się uzyskać z firm z USA (Amazon/Apple).
    > Bez sądu.

    Jak to zrobiłeś i z jakiego powodu? Z ciekawości pytam.

    > Mhm.
    > http://niebezpiecznik.pl/post/powazny-blad-w-allegro
    -umozliwial-poznanie-hasel-uzytkownikow/
    > Oczywiście jedynym potwierdzeniem słów rzecznika jest Twoje przekonanie
    > "Dobre bo Polskie" (tm) :)

    To, że dobre, sam sobie dopowiedziałeś :)

    O trzymaniu haseł przez Allegro w postaci niezaszyfrowanej wiem i mam tam
    unikalne hasło. AFAIR GG robi to samo.

    > Może po prostu nie rozumiesz czym jest chmura? :)

    Jest głównie nowomową na system rozproszony w architekturze klient-serwer.

    Niedługo byle hosting z load-balancingiem będzie "chmurą". Ale przyjdzie
    nowa moda, przyjdą nowe buzzwords.

    > Spytam inaczej. Czy Twój hosting przeżyje jak w serwerownię gdzie
    > jest on zlokalizowany walnie piorun? Bo moje dane przeżyły. Nieuszkodzone.
    > Dzięki "chmurze" - taniej i wygodnej redundancji danych.

    Duże chmury też przeciekają:
    http://articles.businessinsider.com/2011-04-28/tech/
    29958976_1_amazon-customer-customers-data-data-loss
    http://www.appleinsider.com/articles/09/10/11/micros
    ofts_danger_sidekick_data_loss_casts_dark_on_cloud_c
    omputing.html

    > Każdy serwis/usługa wzięta pod lupę ma słabe punkty które mogą doprowadzić
    > do utraty/przejęcia danych.

    Zwłaszcza, gdy jest zaimplementowana a'la Allegro:
    http://venturebeat.com/2012/04/06/facebook-dropbox-s
    ecurity-hole/

    --
    Borys Pogoreło