  • 1. Data: 2005-02-03 12:15:03
    Temat: Lex Omega, Lex Polonica, Legalis - porównanie
    Od: "Andrzej Piotr Lewalski" <a...@W...gazeta.pl>

    Nie jestem prawnikiem, a mam zadecydować, który z programów Lex Omega, Lex
    Polonica, Legalis - będzie używany w firmie jako standardowe wyposażenie
    Działu Prawnego.

    Prosiłbym o w miarę rzetelne porównanie bazujące na osobistym doświadczeniu z
    przynajmniej dwoma z tych produktów. Takie plus/minus, wady i zalety.

  • 2. Data: 2005-02-03 14:31:51
    Temat: Re: Lex Omega, Lex Polonica, Legalis - porównanie
    Od: stern - biuro <s...@p...net.pl>

    Andrzej Piotr Lewalski wrote:
> [...]
    > przynajmniej dwoma z tych produktów. Takie plus/minus, wady i zalety.

    umów się z przedstawicielami handlowymi i niech się produkują :>

    --
    Biuro Doradztwa Prawnego
    http://bdp.e-wro.com

  • 3. Data: 2005-02-03 15:24:13
    Od: "Jan Kowalski" <p...@g...pl>

    LEX - jest najbardziej intuicyjny, najstarszy, najlepszy, ajbardziej znany i
    przede wszystkim - ma najmniej błędów,
    Lex Polonica (odpowiednik LEXa Omegi to LP Maxima)też jest niezla ale
    koszmarnie niewygodna w obsłudze - kretyński pomysł z dzieleniem aktów
    prawnych na kawałki,
    a o Legalisie nie słyszalem.

    M.

  • 4. Data: 2005-02-03 15:41:40
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Andrzej Piotr Lewalski napisał(a):

    > Prosiłbym o w miarę rzetelne porównanie bazujące na osobistym doświadczeniu z
    > przynajmniej dwoma z tych produktów. Takie plus/minus, wady i zalety.

    Używałem 1 i 3 ...
    Polecam 1.
    Aktualnie używam 1 w wersji Sigma.

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 5. Data: 2005-02-03 15:44:40
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 3 Feb 2005 12:15:03 +0000 (UTC), "Andrzej Piotr Lewalski"
    <a...@W...gazeta.pl> wrote:

    >Nie jestem prawnikiem, a mam zadecydować, który z programów Lex Omega, Lex
    >Polonica, Legalis - będzie używany w firmie jako standardowe wyposażenie
    >Działu Prawnego.
    A w Dziale Prawnym kto bedzie pracowal? Niech te osoby powiedza swoje
    zdanie...

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum

  • 6. Data: 2005-02-03 15:50:17
    Od: stern - biuro <s...@p...net.pl>

    Jan Kowalski wrote:
> [...]
    > Lex Polonica (odpowiednik LEXa Omegi to LP Maxima)też jest niezla ale
    > koszmarnie niewygodna w obsłudze - kretyński pomysł z dzieleniem aktów

    Lex - nie jest intuicyjny. Posadź przy nim kogoś kto nigdy nie
    korzystał. Już widze jak robi cokolwiek.

    Polonicą kiedyś się bawiłem, ale nic nie pamiętam.

    A legalis to mój faworyt. no i jest zdecydowanie najtańszy (1000 zł za
    wersję internetową, powala konkurencję na głowę - tyle, że zawartość
    jeszcze uboga w porównaniu do tamtych).

    --
    http://bdp.e-wro.com
    GG: 4494911

  • 7. Data: 2005-02-03 19:40:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "stern - biuro" <s...@p...net.pl> napisał w wiadomości

    > Lex - nie jest intuicyjny. Posadź przy nim kogoś kto nigdy nie
    > korzystał. Już widze jak robi cokolwiek.

    W każdym razie LEX OMEGA jest o niebo przystępniejszy od Polonica. Po za tym
    Polonica korzysta z tzw. silnika Internet Eksploratora. Ja mam u siebie dość
    wysoko ustawione zabezpieczenia i nie potrafiłem spowodować, by przy
    otwieraniu każdej podstrony nie pytał się o różne rzeczy. Było to uciążliwe,
    choć nie wykluczam, ze osoba bieglejsza potrafiłą by sobie dać z tym radę.

    Przychylam się do zdania Janka. Jeśli nie ma jakiejś rażącej różnicy w
    kosztach, to ja bym szedł w LEX OMEGA. O wiele przyjemniejszy w użyciu,
    bardziej intuicyjny i łątwiejszy do szybkiego opanowania. Ale być może moje
    zdanie jest skutkiem tego, że LEX-a używałem od "zawsze", a tej Polonic-i to
    tylko sporadycznie w celu zobaczenia, jak to działa.

    Po za tym, to jeszcze spotkałem się z innymi podobnymi programami. Używałem
    swego czasu programu PPP. Proponuję rozważyć. Program w czasach, gdy ja z
    niego korzystałem (no kilka lat temu) był ukierunkowany raczej na
    przedsiębiorstwa. Mniej było informacji o innych działach prawa, takich jak
    prawo karne i dla tego z niego zrezygnowałem. Ale na przykałd bardzo fano
    miał rozwiazaną informację o wszystkich wskaźnikach w funkcji czasu, a i
    mial chyba tabele kursów walut. Nie wiem, czy to jeszcze istnieje. Google
    wyrzucają śmieci, bo ppp kojarzy się im z różnymi rzeczami. Może ktoś
    podrzuci adres. Pamiętam, że można było u nich zamówić nawet za darmo płytkę
    bez prawa do aktualizacji. Mam gdzieś taką płytkę z połowy lat 90-tych, więc
    jak nikt nie poda adresu, to pogrzebie w "śmietniku" i ją wywlekę - tam był
    chyba do nich adres internetowy. Program był gorszy od LEX-ów, ale było o
    wiele wiele tańszy.

    Jest jeszcze coś takiego, jak program firmy ABC. Znajdziesz ich pod adresem
    http://www.abc.com.pl/ . Miałem coś takiego wykupione w czasach, gdy
    przysyłali to na dyskietkach, a cały program mieścił się bodaj na trzech. To
    był mój pierwszy program tego typu, gdzieś w połowie lat 90-tych. Ale uważaj
    na warunki ich umowy. Już teraz nie pamiętam strzegółów, ale był tam jakiś
    myk. Jak się nie mylę, z zakupem programu była aktualizacja na najbliższy
    rok, ale nie było napisane, co ile. No i przyslali mi na odczepne bodaj ze
    dwie dyskietki później. Po roku zrezygnowałem. W czasach, gdy tego używałem,
    to program był dość ubogi w orzecznictwo, ale to lata i mogło się sporo
    zmienić.

    W każdym razie kupić, ne kupić, to bym obejrzal, bo LEX OMEGA jest jednak
    bardzo drogi.

  • 8. Data: 2005-02-03 20:51:50
    Od: "Jan Kowalski" <p...@g...pl>

    > A legalis to mój faworyt. no i jest zdecydowanie najtańszy (1000 zł za
    > wersję internetową, powala konkurencję na głowę - tyle, że zawartość
    > jeszcze uboga w porównaniu do tamtych).

    No właśnie w tym szkopuł - prawnicy mają nico inną intuicję niż informatycy,
    co pzeoczyli tworcy Lex Poloniki (np. zapisywanie do pliku), a najważniejsza
    dla prawnika jest włąśnie zawartość.

    M.

  • 9. Data: 2005-02-03 21:09:43
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

> [...]

    > Nie jestem prawnikiem, a mam zadecydować, który z programów Lex Omega,
    > Lex Polonica, Legalis - będzie używany w firmie jako standardowe

    To dlaczego oprogramowanie bedace podstawa pracy dla ludzi tam
    zatrudnionych ma wybierac osoba nie majaca pojecia [nie chce Cie w tym
    miejscu urazic] o specyfice tej pracy.

    > Prosiłbym o w miarę rzetelne porównanie bazujące na osobistym
    > doświadczeniu z przynajmniej dwoma z tych produktów. Takie plus/minus,
    > wady i zalety.

    Uzywalem LEXa Sopockiego i LEX Polonici. Z tych dwu o wiele
    przyjemniej, szybciej i bardziej intuicyjnie pracuje sie z LEXem sopockim.
    Juz sama struktura szybkiego wyszukiwania po drzewie [AFAIK oparte o
    skorowidz przepisow RM] jest zgodna z typowo prawniczym sposobem myslenia.
    Mam wrazenie ze LEX Polonica powstala jako dostosowanie ogolnego,
    pelnotekstowego informatycznego systemu bazodanowego do potrzeb katalogu
    aktow prawnych. Wynik jest raczej ciezki w uzyciu.

    PS:
    1. Zamawiajac jeden z systemow osoba kupujaca bedzie "urabiana" przez
    przedstawiciela handlowego. Da sie wynegocjowac spore upusty [zwlaszcza
    przy przechodzeniu w kancelarii z konkurencyjnego pakietu], dwa - uzgodnij
    z ludzmi z dzialu prawnego jakie moduly sa im potrzebne - nie ma sensu
    placic za wszystko. W szczegolnosci prawo europejskie jesli ktos nie
    korzysta oraz komentarze - zazwyczaj ich tresc konczy sie tam, gdzie
    zaczyna sie problem wiec i tak trzeba siegac do sprawdzonych pozycji
    papierowych.
    2. Licencje na te systemy, zwlaszcza w rozbudownych wersjach, z czesta
    aktualizacja i na kilka stanowisk to calkiem powazny wydatek. Oba pakiety
    maja wersje demo - moze zamow je i daj ludziom popracowac na nich - niech
    sami zdecyduja z czym wygodniej im sie pracuje.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 10. Data: 2005-02-04 00:36:32
    Od: "Marc" <marek.sha!@gazeta.pl>

    Jan Kowalski napisał(a):

    > Lex Polonica (odpowiednik LEXa Omegi to LP Maxima)też jest niezla ale
    > koszmarnie niewygodna w obsłudze - kretyński pomysł z dzieleniem
    > aktów prawnych na kawałki,

    Acha, ale zapomniales dodac ze na samym wierzchu w programie jest
    ikonka "papirusa" po kliknieciu ktorej wyswietla sie calusienki akt
    prawny w jednym dokumencie. Czy swoim klientom tez dajesz takie
    niepelne porady jak tutaj na grupie?

    --
    Pozdr. Marc