  • 1. Data: 2013-07-05 09:10:50
    Temat: Kto zarabia na smieciach?
    Od: "Tomek" <c...@k...pl>

    wczesniej sie placilo 50% mniej za nieposegregowane i zaklady utylizacji
    sobie jakos rodzily, w tv nawet mowia ze jesli odpady nie sa mokre to z nie
    maja problemu z ich posortowaniem

    teraz kowalski musi doplacic 50% posegregowac, i dac surowiec wtorny gratis
    do obrobki
    dlaczego w tym kraju ludzie nie wyjda na ulice?

    nie dosc ze drogo to jeszcze zlodziejstwo
    a wiadomo ze papiery ida do pieca, szkla do skupu lub na wymiane
    i tez mam placic za pusty pojemnik ?

    dlaczego nas nabijaja w butelke, gdzie gminy zarobia krocie
    a zaklady utulizacji bede mialy fajne surowiec do obrobki i dalszego handlu

    najgorzej na tym wyjdzie typowy smieciarz ktory to musi przewiezc... albo i
    tez nie

    jakie prawa i reguly rynku tutaj obowiazuja, i dlaczego kowalski musi
    doplacac?

  • 2. Data: 2013-07-05 09:42:08
    Temat: Re: Kto zarabia na smieciach?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-07-05 09:10, Tomek pisze:
> [...]
    > gratis do obrobki
    > dlaczego w tym kraju ludzie nie wyjda na ulice?

    Wyjdą. Trzeba chwili czasu, żeby problem się upowszechnił. To dopiero
    początek, jeszcze będzie ciekawie...

    --
    MN

  • 3. Data: 2013-07-05 09:46:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.07.2013 09:10, Tomek pisze:
    > wczesniej sie placilo 50% mniej za nieposegregowane i zaklady utylizacji

    Nieprawda.

    > sobie jakos rodzily, w tv nawet mowia ze jesli odpady nie sa mokre to z
    > nie maja problemu z ich posortowaniem

    Problem zawsze jest.

    > teraz kowalski musi doplacic 50% posegregowac, i dac surowiec wtorny

    A ja po zmianach przy sortowaniu będę płacił 5x mniej.

    Sąsiad z klasycznym układem 2+2 będzie płacił za sortowane o połowę
    mniej niż dawniej za niesortowane.

    Gmina Nadarzyn. Polecam :)

    > gratis do obrobki
    > dlaczego w tym kraju ludzie nie wyjda na ulice?

    No to wyjdź. Pozbieraj puszki. Zarób i zrelaksuj się ;)

    Bo dziamgać to każdy głupi potrafi, a zrobić coś konkretnego - to już
    trudniej.

    W mojej gminie ludzie pomarudzli (bez "wychodzenia na ulice"), wójt
    zmotywował oferentów do baaaaaaaaardzo korzystnej oferty na odbiór i voila.

    7zł od osoby za sortowane. Sortowanie: jeden worek na szkło, jeden na
    trawę itepe, jeden na mieszankę i jeden na nadające się do odzysku
    papiery, plastiki i metale. Dla leni: 12zł za niesortowane od osoby.

    Przy większej liczbie mieszkańców - zniżki.

  • 4. Data: 2013-07-05 09:47:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 lipca 2013 09:10:50 UTC+2 użytkownik Tomek napisał:
> [...]
    > maja problemu z ich posortowaniem
    > teraz kowalski musi doplacic 50% posegregowac, i dac surowiec wtorny gratis

    Czemu dopłacic? w gminie gdzie mieszkam i w sasiednich dwóch gminach gdzie mam
    nieruchomości dzięki tzw "ustawie śmieciowej" zapłacimy mniej
    > dlaczego w tym kraju ludzie nie wyjda na ulice?
    > nie dosc ze drogo to jeszcze zlodziejstwo

    25zł(takie mniej więcej sa stawki w mojewj i okolicznych gminach) miesiecznie za
    wywóz WSZYSTKICH odpadów od 3 osobowej rodziny to moim zdaniem nie jest drogo.

    > a wiadomo ze papiery ida do pieca, szkla do skupu lub na wymiane
    > i tez mam placic za pusty pojemnik ?
    Zanosisz WSZYSTKIE szklane opakowania do skupu?
    Nie wszyscy maja piec a i ci co maja to nie wszyscy chca w nim spalać
    papiery(kolorowe gazety np palą się kiepsko, wiecej z nich popiołu jak energi)
    > dlaczego nas nabijaja w butelke, gdzie gminy zarobia krocie

    Teoretycznie gminy na ustawie zarobic nie moge. Muszę zebrtac tyle ile faktycznie
    wydadzą na "obsługe" śmieci.

    > a zaklady utulizacji bede mialy fajne surowiec do obrobki i dalszego handlu

    Do tej pory tez miały ten surowiec przeciez- no nie licząc tych smieci wywozonych do
    lasu io palonych w piecach.

    > najgorzej na tym wyjdzie typowy smieciarz ktory to musi przewiezc... albo i
    > tez nie

    Za darmo wozic nie będzie,
    > jakie prawa i reguly rynku tutaj obowiazuja, i dlaczego kowalski musi >doplacac?

    A kto Twoim zdaniem ma płacic za Kowalskiego śmieci?

  • 5. Data: 2013-07-05 09:49:11
    Od: Waz <w...@o...pl>

> [...]
    > gratis do obrobki
    > dlaczego w tym kraju ludzie nie wyjda na ulice?

    mylisz się, powoli to do ludzi dociera i wyjdą, przynajmniej ja
    zamierzam, przedtem sam od siebie segregowałem odpady a teraz mam płacić
    więcej i robić to samo? nigdy

    2miliony bezrobotnych niech sobie segreguje śmieci

    i dlaczego w domu jednorodzinnym płaci się 9zł a ja w bloku mam 20zł

  • 6. Data: 2013-07-05 09:53:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 lipca 2013 09:49:11 UTC+2 użytkownik Waz napisał:
> [...]

    A w której to gminie zrobili inne stawki na domki jednorodzinne a inne na bloki?

  • 7. Data: 2013-07-05 10:27:43
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Kris <k...@g...com> wrote:

    > A w której to gminie zrobili inne stawki na domki jednorodzinne a inne na bloki?

    W Warszawie na przykład.

  • 8. Data: 2013-07-05 10:35:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 lipca 2013 10:27:43 UTC+2 użytkownik Maciej Bebenek napisał:
    > W Warszawie na przykład.
    Fakt
    Ale odwrotnie jak kolega wyżej pisze- czyli jednorodzinne drożej jak bloki- cop jest
    w sumie logiczne.

  • 9. Data: 2013-07-05 10:42:37
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Kris <k...@g...com> wrote:
    > Fakt
    > Ale odwrotnie jak kolega wyżej pisze- czyli jednorodzinne drożej jak
    > bloki- cop jest w sumie logiczne.

    Chociaż mam płacić mniej, niż kamienicznicy, to logiki w tym nie widzę.

  • 10. Data: 2013-07-05 11:56:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 lipca 2013 10:42:37 UTC+2 użytkownik Maciej Bebenek napisał:
    > Chociaż mam płacić mniej, niż kamienicznicy, to logiki w tym nie widzę.

    Wywóz śmieci z budynków wielorodzinnych jest tańszy jak z domów jednorodzinnych.
    Smieci od kilkuset mieszkańców dajmy na to bloku są praktycznie w jednym miejscu(pod
    tym blokiem) śmieci od kilkuset mieszkańców domów sa w kilkudziesieciu oddalonych od
    siebie miejscach- trzba tam dojechać, załadować itp. A to czas pracy ludzi, koszty
    paliwa itd.