  • 111. Data: 2005-03-14 08:18:35
    Temat: Re: Kto może nam wejść do domu [Polityka}
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    felicja napisał(a):

    > Prosze prosze. Terroryzm. To moze by tak hackowac wszystkim komputery
    > pod plaszczykiem szukania pedofilow? Taka byla propozycja rzadu UK.
    > Podejrzenia mozesz miec jakie chces. Nie sa one uzasadnione ogolnie
    > przyjetymi normami.

    Dobra. Ciekawe co powiesz, jak ukradną ci samochód, a policja powie, że
    nie może przeszukać garażu sąsiada, bo twoje słowa, że samochód tam może
    być nie uzasadniają przeszukania.

    > Ustawa jest wadliwa a dziur nie mozna latac gwalceniem praw
    > konstytucyjnych. Radio za 100 zlotych nie jest zadnym uzasadnionym
    > powodem. Prosze przyjsc rano kiedy sie wyspie.

    A teraz załózmy że to tobie ukradli radio. Ty wiesz, że radio ukradł syn
    sąsiadów.
    Mówisz o tym Policji, a policja mówi, że to za mało żeby wejść na
    legitymację, i że trzeba czekać na nakaz prokuratorski. I przyjdą jutro
    rano jak syn sasiadki się wyśpi. A w międzyczasie syn sąsiadki radio
    wyniesie, sprzeda, zamieni na dragi alboco. Ciekawe czy wtedy też
    będziesz tak gorliwie bronić 'praw obywatelskich" Tylko szczerze.

    > Strasbourg, tak na poczatek.

    A na koniec?
    I moge coś więcej? Mam zbiór orzeczeń strasburskich, ale jakoś
    pasującego do tej tezy nie znalazłem. Mozesz rzucić sygnaturą?

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis

  • 112. Data: 2005-03-14 08:23:08
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    felicja napisał(a):

    > Czyzby?
    >
    > A to tutaj to co?
    > http://assembler.law.cornell.edu/uscode/html/uscode4
    2/usc_sec_42_00001983----000-.html

    Zajrzyj do polskiego KC - art 417. Znajdziesz tam w zasadnie to samo,
    tylko bardziej ogólnie napisane.

    Poza tym ten artykuł USC nie dotyczy ani uprawnień policji ani zakresu
    jej obowiącków.

    A tak przy okazji... masz coś wspólnego z prawem, poza tym, że zdarza ci
    się dostawać mandaty?

    czasami :-)

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis

  • 113. Data: 2005-03-14 11:14:49
    Od: PablO <n...@p...nie?>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Sprecyzuj, o czym piszesz? Bo odnoszę wrażenie, że chodzi Ci o prowadzenie
    > kontroli oprogramowania przez policję, a to jest niedozwolone i z
    > przeszukaniem nie ma dokałdnie nic wspólnego - jak już kilka razy tu
    > napisałem.

    Podstęp wyczuwam ;]
    Znaczy się jak policjant mi stanie w drzwiach i powie, że chce sprawdzić
    czy mam nielegalne oprogramowanie to mam go wyśmiać, a jak powie że
    będzie szukał [tu wstawić ogólną formułkę o rzeczach których posiadanie
    jest sprzeczne z prawem] i przy okazji zobaczy, że mam Total Commandera
    32 dni, to już kontrola oprogramowania jest dozwolona? A jak będę miał
    wyłączony komputer może go włączyć? Mam się zalogować?
    A jak to wygląda w przypadku kafejki internetowej?

    --
    message::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 114. Data: 2005-03-14 12:05:30
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Jak to co??
    Załatwiasz dwóch po cywilnemu na miejscu ;-)
    JaC

  • 115. Data: 2005-03-14 16:13:55
    Od: poreba <d...@p...com>

    Otto Falkenstein <f...@g...pl> popełnił 14 mar 2005 na
    pl.soc.prawo utwór news:d13hd0$a4n$1@inews.gazeta.pl:

> [...]
    > Mówisz o tym Policji, a policja mówi, że to za mało żeby wejść na
    > legitymację, i że trzeba czekać na nakaz prokuratorski. I przyjdą
    Nie żebym się czepiał. ale dlaczego jutro?
    Dlaczego prokurator nie może wystawić nakazu TERAZ?

    --
    pozdro
    poreba

  • 116. Data: 2005-03-14 16:16:59
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > Nie żebym się czepiał. ale dlaczego jutro?
    > Dlaczego prokurator nie może wystawić nakazu TERAZ?

    Bo go nie ma a telefonu nie odbiera. Dyżurnego prokuratora nikt nie chce
    zastąpić.

    Pzdr
    Leszek

  • 117. Data: 2005-03-14 18:44:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PablO" <n...@p...nie?> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyłączony komputer może go włączyć? Mam się zalogować?
    > A jak to wygląda w przypadku kafejki internetowej?

    Policjant musi sprecyzować, czy robi przeszukanie (wówczas może wejść), czy
    przyszedł pogadać (wówczas możesz go przyjąć na wycieraczce). Logować się
    nie musisz. Nawet włączać komputera nie musisz i na dobrą sprawę on również
    nie powinien bez Twojej zgody. jeśli ma podejrzenie, ze jest tam nielegalne
    oprogramowanie, to zabiera komputer i przekazuje biegłemu. Komputer
    (jednostkę) się powinno oplombować w taki sposób, by nie było możliwości
    doinstalowania, czegoś, a nawet uruchomienia komputera. Wystarczy worek
    foliowy zaopatrzony w metkę z Twoim podpisem.

    Możesz natomiast policjantowi udostępnić ten komputer. Wówczas może
    przejrzeć zawartość na miejscu i jeśli nic nie znajdzie, to nie będzie
    podstaw zatrzymania komputera - oczywiście o ile jakieś wcześniej były.

    W wypadku kafejki internetowej, to tak naprawdę nie ma sensu szukanie
    piratów, bo i tak nie wiadomo kto je instalował.

  • 118. Data: 2005-03-14 18:52:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Kraweznik wymyslil sobie ze duzy rachunek za prad to znak hodowli
    > trawki. tymczasem nadziany czlowiek mial kaprys posiadania paru domow i
    > niezliczona ilosc lodowek, kuchenek, suszarek, itp.

    I miało to na pewno miejsce w Polsce?

  • 119. Data: 2005-03-14 18:55:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > pod plaszczykiem szukania pedofilow? Taka byla propozycja rzadu UK.
    > Podejrzenia mozesz miec jakie chces. Nie sa one uzasadnione ogolnie

    A jaką masz pewność, zę tego nie robią, tylko że nielegalnie?

    > Strasbourg, tak na poczatek.

    No to życzę powodzenia. EOT

  • 120. Data: 2005-03-14 19:00:54
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@g...pl> napisal(a):
    > Użytkownik "felicja" <c...@r...ca> napisał w wiadomości

    > I miało to na pewno miejsce w Polsce?

    San Diego, California. Felicja to patologiczny przypadek mylenia
    polskiej rzeczywistości z amerykańskim filmem.
    --
    Samotnik