  • 31. Data: 2009-01-06 19:14:39
    Temat: Re: Koszty założenia sp. z o.o.
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tristan napisał:
    > Buhahahaha. Zysk jest jedynym i nadrzędnym celem przedsiębiorstwa.

    Nie wiem ile masz lat i czym się zajmujesz, ale pojęcie o tym masz
    czysto beletrystyczne.
    Jeżeli jesteś inteligentny to myślę, że najpóźniej po 20 latach
    zgłębiania tej dyscypliny odkryjesz, że coś takiego jak zysk w firmie
    nie istnieje i że ta nadwyżka to tylko środki na przyszłe wydatki firmy.

    Nie płaci mi tu jednak nikt, żeby Ci wyjaśniać te niuanse, więc szczerze
    polecam lekturę książek na ten temat, byle nie fiskusowych (dla niego
    wszystko jest zyskiem, nawet brak zysku) i nie beletrystycznych.

    [..]
    > Rozumiem, że wieszczysz iż całe przeżarte przez Billa Gatesa zyski przejdą
    > na odszkodowania dla poszkodowanych windowsem? ;D nawet jeśli, to przez
    > ostatnie 20 lat jakoś na ,,chwilowa'' nadwyżka trwa, a że chłopak już
    > wiekowy, to może nie doczekać końca tej chwili.

    Nie wiem na co wydaje nadwyżki kasy firma Gatesa bo nie interesowałem
    się tym.

    > To, że Twoje przedsięwzięcia regularnie padają, nie znaczy że to jest norma.

    Daruj sobie te bzdury.
    Gadamy normalnie czy chcesz leczyć jakieś swoje frustracje?

    > Ale nie chodzi o ,,potrafi'' a o ,,od zajebania problemów i cudowania''.

    Niby w czym?
    Przy nieskomplikowanej działalności nawet pełna księgowość jest prosta
    jak drut, a jeżeli działalność jest skomplikowana to pełna księgowość
    tylko może pomóc.

    > A ja mówię, że nie ma być pracowników? DG OF to forma prawna
    > przedsiębiorstwa, a nie że jednoosobowe.

    O dżisus! Nawet największemu wrogowi nie dałbym rady by na DG OF
    zatrudniał pracowników! Taka rada byłaby niebywałym draństwem.

    > No jak to robisz normalnie, to masz podwójne opodatkowanie.
    > Podobno są jakieś knify na ominięcie tego, ale chyba
    > żaden łatwy i prosty.

    Łatwe, proste i całkowicie legalne.
    Zna je każda księgowa, każdy doradca podatkowy.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 32. Data: 2009-01-06 19:16:52
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 06 Jan 2009 19:59:24 +0100, cef napisał(a):

    > Kłopoty z decyzjami przy jednoosobowym zarządzaniu - część będzie
    > wymagać notarialnego poswiadczenia.

    Już nie, pojutrze art. 173 par. 2 ksh odchodzi do lamusa.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 33. Data: 2009-01-06 19:38:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Olgierd wrote:

    > Już nie, pojutrze art. 173 par. 2 ksh odchodzi do lamusa.

    Słuszna uwaga.
    Problemy jednak pozostają- te związane z prawnym rozstrzyganiem
    o ważności umów zawartych z samym sobą - i te, o których
    sam wspomniałeś -związane z decyzjami powyżej wartości 2x kapitał
    i pewnie jeszcze cała masa innych.

  • 34. Data: 2009-01-06 19:45:08
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik cef napisał:
> [...]
    > o ważności umów zawartych z samym sobą - i te, o których
    > sam wspomniałeś -związane z decyzjami powyżej wartości 2x kapitał

    To tak trudno wziąć sobie drugą osobę, choćby z 1 udziałem?
    Co do 2xkapitału to kwestia zapisu w statucie.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 35. Data: 2009-01-06 19:53:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Arek wrote:

    > To tak trudno wziąć sobie drugą osobę, choćby z 1 udziałem?
    > Co do 2xkapitału to kwestia zapisu w statucie.

    No ale to już są te "myki", które dla niektórych są oczywiste,
    a niektórzy klną potem, że nikt im nie powiedział, że
    zaległości w ZUS się narobiły, że coś tam nie tak,
    bo nie zredagowano odpowiedniej umowy, bo nikt nie powiedział,
    że pieniądzy wyjąć z kasy wprost "tanio" sie nie da itd

  • 36. Data: 2009-01-06 19:59:22
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik cef napisał:
> [...]
    > bo nie zredagowano odpowiedniej umowy, bo nikt nie powiedział,
    > że pieniądzy wyjąć z kasy wprost "tanio" sie nie da itd

    I to jest Polska właśnie, gdzie człek sam się nie zna, ale dla tak
    ważnej i brzemiennej w skutki decyzji nie poradzi się specjalisty, nie
    zatrudni tego kto się zna itp. itd. tylko leci na hura "jakoś to
    będzie", nie uwzględniając, że nie będzie bo to państwo nieprzyjazne dla
    ludzi :(

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 37. Data: 2009-01-06 20:00:51
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 06 styczeń 2009 20:14
    (autor Arek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gk0aj2$jp6$1@inews.gazeta.pl>):

    > Nie wiem ile masz lat i czym się zajmujesz, ale pojęcie o tym masz
    > czysto beletrystyczne.

    Owszem, jestem prostym instruktorem. Ale od zawsze mnie uczyli, że to
    kapitaliści zakładają, że zysk i te takie, a socjaliści to właśnie mówią o
    pomocy społecznej i dzieleniu się. A nagle ty mówisz odwrotnie.

    > Jeżeli jesteś inteligentny to myślę, że najpóźniej po 20 latach
    > zgłębiania tej dyscypliny odkryjesz, że coś takiego jak zysk w firmie
    > nie istnieje i że ta nadwyżka to tylko środki na przyszłe wydatki firmy.

    O ile oczywiście ktoś lubi prowadzić Caritas. Ale to się mało komu udaje,
    nawet taki Owsik niezłą kasę trzepie ze swojej niby-fundacji, a ona
    pozornie nie jest nastawiona na zysk.

    > [..]
    > Nie wiem na co wydaje nadwyżki kasy firma Gatesa bo nie interesowałem
    > się tym.

    No więc się zainteresuj, to się dowiesz, że sporo tych nadwyżek wydaje na
    swojego założyciela, a sporo na obecnego naćpanego wodza i jeszcze na kilku
    innych.

    > Daruj sobie te bzdury.

    Jakie bzdury? Pokazuję ci działające i przynoszące od 20 lat z hakiem zyski
    przedsiębiorstwo, a ty mówisz, że ono nie istnieje i że to bzdura? Takich
    przedsiębiorstw jest jakby więcej, ale to akurat jest znane powszechnie,
    więc idealny przykład.

    > Niby w czym?
    > Przy nieskomplikowanej działalności nawet pełna księgowość jest prosta
    > jak drut, a jeżeli działalność jest skomplikowana to pełna księgowość
    > tylko może pomóc.

    Taaaaaa... Znałem jedno takie biuro rachunkowe, co dobrowolnie przeszło na
    PK, żeby lepiej poznać jej niuanse i móc klientów na PK lepiej obsługiwać.
    Szybko się wycofali.

    Wszystko to, co masz na PK MOŻESZ robić też na PKPiR, prawda? Więc jak
    lubisz, to se robisz. A każde MUSISZ sprawia, że czasami nie chcesz, nie
    lubisz, a i tak musisz.

    > O dżisus! Nawet największemu wrogowi nie dałbym rady by na DG OF
    > zatrudniał pracowników! Taka rada byłaby niebywałym draństwem.

    No pacz, a całkiem sporo (w zasadzie większość, jak odjąć samozatrudniaczy)
    zatrudnia. Widać wiedzą, jak ty, że niekoniecznie samodzielnie da się
    wszystko obskoczyć.

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.

  • 38. Data: 2009-01-06 20:01:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > pieniądzy
    ^^^^^^^^^^^^^^

    O rany..."gotówki" miało być :-)

  • 39. Data: 2009-01-06 20:01:53
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 06 styczeń 2009 20:45
    (autor Arek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gk0cc4$sk$1@inews.gazeta.pl>):

    > To tak trudno wziąć sobie drugą osobę, choćby z 1 udziałem?

    A kto będzie dla ciebie ryzykował i ponosił koszty? I w imię czego?

  • 40. Data: 2009-01-06 20:04:13
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tristan napisał:
    > A kto będzie dla ciebie ryzykował i ponosił koszty? I w imię czego?

    Co ryzykował i jakie koszty?

    Arek

    --

    www.reputacja.net