  • 1. Data: 2009-01-06 08:29:55
    Temat: Milion dowodów osobistych straci ważność
    Od: "GRZECH 6" <g...@g...com>

    Mam pytanie:
    kto i jak może sprawdzić, czy dowód osobisty jest ważny ? mam na myśli np.
    notariusza

    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/103767,milion_
    dowodow_straci_waznosc.html

    Od 1 stycznia dokumenty tożsamości z nieaktualnymi danymi są unieważniane
    automatycznie. Nieważne dowody uniemożliwią korzystanie z usług banków,
    urzędów, sądów i notariuszy. Brakuje rozporządzeń wykonawczych do
    przepisów o nieważnych dowodach osobistych.

    Ewidencja danych osobowych

    Od 1 stycznia zmieniły się zasady unieważniania dowodów osobistych. W
    razie zmiany danych - nazwiska, imienia bądź adresu zameldowania - trzeba
    pamiętać o wymianie dowodu. Jeżeli ktoś tego nie zrobi - po trzech
    miesiącach z urzędu dokument straci ważność. W przypadku Polaków
    przebywający za granicą nastąpi to po czterech miesiącach. Zapominalscy
    będą mieli kłopoty przy przekraczaniu granicy oraz przy ubieganiu się w
    banku o kredyt, a także u notariusza. Bez ważnego dowodu tożsamości nie
    będzie można też zawrzeć małżeństwa w urzędzie stanu cywilnego

  • 2. Data: 2009-01-06 08:32:31
    Temat: Re: Milion dowodów osobistych straci ważność
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 06 Jan 2009 09:29:55 +0100, GRZECH 6 napisał(a):

    > kto i jak może sprawdzić, czy dowód osobisty jest ważny ? mam na myśli
    > np. notariusza

    Notariuszowi co do pewnych rzeczy przy pewnych czynnościach się
    oświadczasz. Jeśli się oświadczysz inaczej -- widać, że dane są
    nieaktualne.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-01-06 08:41:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 06 Jan 2009 09:29:55 +0100, GRZECH 6 napisał(a):

    > Mam pytanie:
    > kto i jak może sprawdzić, czy dowód osobisty jest ważny ? mam na myśli np.
    > notariusza

    Np.

    http://www.e-puap.mswia.gov.pl/index2.php?option=com
    _content&do_pdf=1&id=229

  • 4. Data: 2009-01-06 14:45:07
    Temat: Re: Milion dowodów osobistych straci waz.nos'c'
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    jureq pisze:
    > http://www.e-puap.mswia.gov.pl/index2.php?option=com
    _content&do_pdf=1&id=229

    czy ten PDF jest nieudolnie zrobiony? Ja widzę krzaczki zamiast liter
    polskich.

    andy_nek

  • 5. Data: 2009-01-06 15:25:56
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@w...pl> napisał
    w wiadomości news:49636e67$1@news.home.net.pl...
    _content&do_pdf=1&id=229

    > czy ten PDF jest nieudolnie zrobiony? Ja widzę krzaczki zamiast liter
    > polskich.

    Och, jacy fspaniali som ci rzondowi informatycy!
    Prostego pedeefa nie umio z ogonkami, ale postawiom serwis
    sprawdzajoncy istnienie ludzi w bazach danych...
    Jusz widze te majEskuele za dwa miliony peelen każdy.

    A jake fajne kryterium: brak wpisu LUB więcej niż jeden
    wpis pasujący do zapytania --> weryfikacja nieudana.

    Czyli jeśli ktoś sprawdzi Jana Kowalskiego, mieszkającego
    przy ulicy Polnej, ale zapomni dodać, że chodzi o ulicę
    w Pipidówce Górnej, to dowie się, że takiego NIE MA,
    pomimo że jest - z tego prostego powodu, że jeszcze dwu
    Janów Kowalskich mieszka przy ulicy Polnej, mianowicie
    w Skotnikach i w Szczytnikach.
    I zamiast dopisać brakującą daną do wyszukiwania, wezwie
    policję by zwinęła gościa jako podejrzanego o używanie
    fałszywego dokumentu....

    Pozostaje mieć nadzieję, że ten PDF to jest tylko bełkot
    reklamowy (choć jego forma czyni go raczej ANTYreklamowym)
    a nie faktyczne zamiary MSWiA.

    Maciek

  • 6. Data: 2009-01-06 15:35:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maciek pisze:

> [...]
    > pomimo że jest - z tego prostego powodu, że jeszcze dwu
    > Janów Kowalskich mieszka przy ulicy Polnej, mianowicie

    A jak dwie osoby o tym samym imieniu i nazwisku mieszkają pod tym
    samym adresem? Znam taką sytuację.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-01-06 16:05:48
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał w wiadomości news:gjvtok$oj1$1@news3.onet...

    > A jak dwie osoby o tym samym imieniu i nazwisku mieszkają
    > pod tym samym adresem? Znam taką sytuację.

    Jest nadzieja, że mają różne daty urodzenia, lub rodziców
    o innych imionach. W ostateczności różne przynajmniej dwie
    cyfry nru PESEL.

    Ale żeby się upewnić, trzeba będzie wpisać cały dowód osobisty...

    Maciek

  • 8. Data: 2009-01-06 17:47:26
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 06 styczeń 2009 16:25
    (autor Maciek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gjvt63$1v3$1@opal.futuro.pl>):

    > Och, jacy fspaniali som ci rzondowi informatycy!
    > Prostego pedeefa nie umio z ogonkami,

    Przecie to automatyczny generator z joomli...

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.