  • 51. Data: 2009-01-07 00:18:20
    Temat: Re: Koszty założenia sp. z o.o.
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Liwiusz wrote:
    [...]
    > Polemizuję z brakiem ZUSu
    >
    > "Wspólnik jednoosobowej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością jest
    > osobą prowadzącą pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu
    > przepisów o ubezpieczeniach społecznych i zdrowotnych.
    >
    > W związku z powyższym ma obowiązek rozliczania składek - co najmniej od
    > minimalnych zadeklarowanych podstaw wymiaru - we własnym zakresie, na
    > takich zamych zasadach jak wszyscy przedsiębiorcy prowadzący działalność
    > gospodarczą np. jednoosobowo czy w spółce cywilnej."
    > http://www.vat.pl/jednoosobowa_spzoo_platnik_zus_107
    5.php

    No ale wystarczy że spółka nie jest jednoosobowa - 0.5% udziałów może mieć
    np. żona i problem chyba znika...

    p. m.

  • 52. Data: 2009-01-07 01:45:15
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    > No ale komu się będzie chciało spółkować za frajer?
    >
    > No i właśnie to, że nie odpowiada, sprawia, że mamy bezosobowe korporacje
    > ala MS, TPSA i inne, które gnoją wszystkich wokoło, a tak naprawdę nie ma
    > szans na zmiany, bo one są bezosobowe i nikt za nic nie odpowiada. Pełna
    > samowolka.

    po co ta wymiana zdan i chyba z 20 wypowiedz w temacie w ktorym widac nie
    masz najbledszego z najbledszych pojecia i tworzy sie tylko nic nie wnoszacy
    poza byc moze czyjas dziwna satysfakcja watek?

    pzdr,
    dkzzzzzzzzz.

  • 53. Data: 2009-01-07 05:50:38
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tristan napisał:
    [..]
    > Noż przecie przedsiębiorstwo jako takie wiadomo, że nie jeździ na wczasy :D
    > Pisałeś ,,jeżeli ktoś dzisiaj chce rozpoczynać działalność zakładając, że
    > będzie żył z jakichś mitycznych zysków'', czyli miałeś na myśli właściciela.

    Kręcisz się w kółko - żadna firma nie przynosi zysków. Jeżeli tą firmą
    jest Kowalski i liczy, że będzie z zysków się utrzymywał to... nie
    będzie miał z czego bo w rzeczywistości - wbrew temu co twierdzi fiskus,
    socjaliści, komuniści i inni sriści - firma NIE MA NIGDY zysków.

    > Albowiem? Likwidujesz działalność, zwalniasz pracowników i voila.

    Powodzenia!

    > Albowiem? Założyć spółkę po czasie jest trudniej?

    Albowiem jak ktoś ma umowy, kredyty itd. itp na Kowalskiego to jest
    bardzo trudniej przenieść to potem na inną spółkę.

    > Pacz pan.... Znam DG OF działające prawie bez wtrącania się właściciela. Nie
    > wiem o jakiej reprezentacji mówisz... przed sądem? W jakich sprawach.

    No cóż - życzę mu dużo szczęścia :)

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.reputacja.net

  • 54. Data: 2009-01-07 05:54:48
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tristan napisał:
    > No ale komu się będzie chciało spółkować za frajer?

    Widocznie komuś się chce skoro ludzie takie spółki zakładają.
    Ale nie ma sensu ciągnąć wątku bo się robi jakiś flejm z tego.

    Ja radę dałem - DG na osobę fizyczną tylko w przypadku tzw. wolnego
    zawodu, a jak spółki to tylko akcyjne.
    Kto chce sobie uprzykrzyć życie to się nie posłucha i tyle. :)

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 55. Data: 2009-01-07 08:18:39
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 07 styczeń 2009 06:50
    (autor Arek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gk1frg$t48$1@inews.gazeta.pl>):

> [...]
    > będzie miał z czego bo w rzeczywistości - wbrew temu co twierdzi fiskus,
    > socjaliści, komuniści i inni sriści - firma NIE MA NIGDY zysków.

    Bosko. Powiedz to mojemu znajomemu, co już trzeci dom buduje, a zaczynał od
    jeżdżenia maluchem po komputery do Stolycy gdzieś 15 lat temu.

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.