  • 1. Data: 2009-01-06 07:53:23
    Temat: Gwarancja, a nieuczciwy sprzedawca ?
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Witam!

    Kupiłem na początku grudnia płytę główną do PC.
    Płyta nowa w wersji OEM (czyli bez żadnych dodatków).
    W domu okazało się, że coś jest najprawdopodobniej
    uwalone z kontrolerem dysków, z tym, że chciałem
    jeszcze przetestować z kilkoma dyskami/taśmami/zasilaczami.
    Wiec płyta trafiła do sklepu dopiero wczoraj.

    Niestety mam takie wrażenie, że sklep/komis to banda cwaniaków
    (coś a la komis komórek prowadzony przez dresów).
    Każda moja uwaga kwitowana była głupim uśmieszkiem, gdy
    poprosiłem o potwierdzenie oddania płyty do serwisu spojrzeli
    na mnie jak na idiotę. Byli wręcz pewni, że płyta jest OK i
    "zagrozili", że jeśli będzie u nich działać to zapłacę 20 zł
    za "serwis". Tylko, że oni takich płyt mają cały karton i
    wystarczy, że podłożą inną i będą chcieli kasę za
    niepotrzebny serwis albo - co gorsze - będą mi wmawiali, że
    jest sprawna. A wiem, że jest z nią coś nie tak - bo w serwisie
    siedzę pewnie dłużej niż oni.

    Jak mogę się bronić od strony prawnej przed takimi praktykami ?
    Ewentualnie jak im narobić kłopotów jeśli będę pewny, że zostałem oszukany ?

    Wiem, że to dziwne pytanie ale niesamowicie nie lubię cwaniaków i
    oszustów - a po tym co zaobserwowałem w sklepie to są ludzie,
    którzy chcą maksymalnie naciągnąć innych.

  • 2. Data: 2009-01-06 08:21:00
    Temat: Re: Gwarancja, a nieuczciwy sprzedawca ?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Radek D napisał(a):

    > Kupiłem na początku grudnia płytę główną do PC.
    > Płyta nowa w wersji OEM (czyli bez żadnych dodatków).

    OEM nie znaczy "bez zadnych dodatkow" tylko jest to podzespol
    przeznaczony dla producenta komputera - czytaj: bez gwarancji
    konsumenckiej swiadczonej przez producenta.

    > W domu okazało się, że coś jest najprawdopodobniej
    > uwalone z kontrolerem dysków, z tym, że chciałem
    > jeszcze przetestować z kilkoma dyskami/taśmami/zasilaczami.
    > Wiec płyta trafiła do sklepu dopiero wczoraj.

    "Najprawdopodobniej cos jest uwalone". Co konkretnie? W jaki sposob
    wykluczyles niekompatybilnosc podzespolow pochodzacych z roznych zrodel?

> [...]
    > niepotrzebny serwis albo - co gorsze - będą mi wmawiali, że
    > jest sprawna. A wiem, że jest z nią coś nie tak - bo w serwisie

    Co konkretnie? Reklamowales z jakiego powodu? W jaki sposob? Gwarancja?
    Niezgodnosc z Umowa?

    > Jak mogę się bronić od strony prawnej przed takimi praktykami ?

    Przed jakimi? Glupimi usmieszkami?

    Bo jak dla mnie powyzsze jest wlasnie wypadkowa tego, ze sie
    sprzedaje/kupuje podzespoly OEM ;)

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 3. Data: 2009-01-06 16:35:23
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    > Jak mogę się bronić od strony prawnej przed takimi praktykami ?
    > Ewentualnie jak im narobić kłopotów jeśli będę pewny, że zostałem oszukany
    > ?

    trzeba było gdzies w mało oznaczyć tą płytę - np gdzies w rogu zarysować
    płytę szpilkąi zrobić sobie tego zdjęcie

    teraz to juz ciężko Ci będzie

    Sebastian

  • 4. Data: 2009-01-06 20:04:20
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    basti78 napisał(a):

    > trzeba było gdzies w mało oznaczyć tą płytę - np gdzies w rogu zarysować
    > płytę szpilkąi zrobić sobie tego zdjęcie

    To już w serwisach komputerowych numery seryjne płyt przebijają? ;P

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.