  • 1. Data: 2009-01-06 09:45:11
    Temat: Koszty założenia sp. z o.o.
    Od: reverso <r...@o...pl>

    Witam,

    Pytanie jak w temacie. Czy ktoś może przerabiał temat ostatnio?

    Pozdrawiam,
    /reverso

  • 2. Data: 2009-01-06 09:54:56
    Temat: Re: Koszty założenia sp. z o.o.
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik reverso napisał:
    > Pytanie jak w temacie. Czy ktoś może przerabiał temat ostatnio?

    Nie zakładaj takiej spółki - tylko akcyjne.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.reputacja.net

  • 3. Data: 2009-01-06 09:55:02
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 06 Jan 2009 10:45:11 +0100, reverso napisał(a):

    > Pytanie jak w temacie. Czy ktoś może przerabiał temat ostatnio?

    Lada moment będzie taniej :-)
    Niższy kapitał przekłada się na niższe opłaty u notariusza. KRS bez zmian.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2009-01-06 10:15:36
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > Lada moment będzie taniej :-)
    > Niższy kapitał przekłada się na niższe opłaty u notariusza. KRS bez zmian.

    Ale co bedzie taniej? Nizsze jakies oplaty dodatkowe, czy w koncu zniosa
    ten bezsensowny kapital 50.000 PLN?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 5. Data: 2009-01-06 10:23:19
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 06 Jan 2009 11:15:36 +0100, Patryk Włos napisał(a):

    > Ale co bedzie taniej? Nizsze jakies oplaty dodatkowe, czy w koncu zniosa
    > ten bezsensowny kapital 50.000 PLN?

    Tak, będzie można zakładać spółki z o.o. o kapitale od 5 tys. zł. Zmiana
    wchodzi w życie jutro albo w czwartek.

    Na marginesie: nie wiem czy takie to bezsensowne. 5 tys. zł oznacza
    masakryczne pałowanie się zarządu z *każdą* umową o pracę (chyba że w
    umowie spółki da się stosowne klauzule).

    No i wiarygodność... dopóki nie sprawdzi się bilansu w sądzie, nowa
    spółka ma jej tyle co w KRS.
    Tak szczerze to nie wiem po co komu spółka z o.o. o kapitale 5 tys. zł.

    Ale są też inne zmiany, już rozsądne całkiem.

  • 6. Data: 2009-01-06 10:31:59
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-01-2009 o 10:54:56 Arek <a...@e...net> napisał(a):

    > Nie zakładaj takiej spółki - tylko akcyjne.

    Czemu? W akcyjnej zarząd nie odpowiada za długi ?
    Czy coś jeszcze?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-01-06 10:33:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > Tak szczerze to nie wiem po co komu spółka z o.o. o kapitale 5 tys. zł.
    >
    > Ale są też inne zmiany, już rozsądne całkiem.

    Widywałem spółki z kapitałem na papierze 10 milionów, za które bym
    złotówki nie dał. Wszystko jest względne. Można prowadzić porządną i
    wypłacalną firmę i z kapitałem 5000zł i 5 milionów. Można mieć również
    bankruta z takimi samymi kapitałami.

    Największym problemem jest to, że spółka "o kapitale 50kzł" może już
    tego kapitału nie mieć. Albo kapitałem może być stary samochód i
    komputer, kiedyś na tyle wyceniany.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-01-06 10:37:07
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 06 Jan 2009 11:33:39 +0100, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > złotówki nie dał. Wszystko jest względne. Można prowadzić porządną i
    > wypłacalną firmę i z kapitałem 5000zł i 5 milionów. Można mieć również

    Jasne, ale w przypadku starszej spółki możesz to wszystko sprawdzić: jest
    bilans, jest jakaś działalność, renoma, coś tam coś tam.
    A nowa spółka nie ma nic z powyższych rzeczy. I można się do niej
    doczepić najwyżej o te 5 tys. złotych.

    > Największym problemem jest to, że spółka "o kapitale 50kzł" może już
    > tego kapitału nie mieć. Albo kapitałem może być stary samochód i
    > komputer, kiedyś na tyle wyceniany.

    Pamiętaj, że w pewnych przypadkach zarząd ma obowiązek bądź
    zasygnalizować podwyższenie kapitału, bądź złożyć wniosek o upadłość
    spółki. Część spółek, o których napisałeś IMHO zwykle się kwalifikuje do
    podjęcia takich działań.

  • 9. Data: 2009-01-06 10:57:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > bilans, jest jakaś działalność, renoma, coś tam coś tam.
    > A nowa spółka nie ma nic z powyższych rzeczy. I można się do niej

    Oczywiście można założyć sp. z o.o. od razu w celu zrobienia wałka i
    narobienia długów, jednakże dużo dłużników, którymi są spółki, to są
    firmy, które przez kilka lat działały normalnie, raporty robiły, aż w
    którymś momencie zabrakło pieniędzy, czy pomysłu na biznes i została
    taka sierota z wpisem do KRS, ale już bez fizycznej siedziby. W tym
    przypadku śledzenie historii niewiele da, bo dopóki spółka działała, to
    historię miała dobrą. Popsuć może się w kilka miesięcy, to za wcześnie,
    aby zauważyć to w raportach.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-01-06 11:17:48
    Od: reverso <r...@o...pl>

    Olgierd pisze:

    > Na marginesie: nie wiem czy takie to bezsensowne. 5 tys. zł oznacza
    > masakryczne pałowanie się zarządu z *każdą* umową o pracę (chyba że w
    > umowie spółki da się stosowne klauzule).

    Mógłbyś to rozwinąć? O co chodzi z tymi umowami?