  • 1. Data: 2009-01-05 21:28:06
    Temat: Śmierć i odszkodowania
    Od: Scowron <B...@o...pl>

    Witam

    Mam pytanie o jakie świadczenia/zasiłki/odszkodowania można się ubiegać w
    przypadku śmierci bliskiego członka rodziny który był emerytem. Na ten
    moment wiem, że ZUS wypłaca zasiłek pogrzebowy i można się również ubiegać
    o wypłatę niezrealizowanego świadczenia.

    I teraz pytam:
    Czy współmałżonka(rencistka) może się ubiegać dodatkowo o jakieś
    odszkodowanie lub ew świdczenia ze względu na pogorszenie sytuacji
    materialnej? Przejęcie emerytury nie wchodzi w grę, gdyż świadczenia są na
    porównywalnym poziomie, chyba że sa jakieś inne przesłanki które ku temu
    skłaniają?
    Czy dzieci mogą ubiegać się w zakładzie pracy o wypłatą
    odszkodowania/zasiłku z tego tytułu?
    Jeżeli tak to czy ma coś do rzeczy ilość zatrudnionych w tym zakładzie
    pracowników lub forma zatrudnienia?

    Za odpowiedzi i inne sugestie z góry dziękuję

    --
    Scowron

  • 2. Data: 2009-01-06 18:35:26
    Temat: Re: Śmierć i odszkodowania
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Scowron pisze:

    > I teraz pytam:
    > Czy współmałżonka(rencistka) może się ubiegać dodatkowo o jakieś
    > odszkodowanie lub ew świdczenia ze względu na pogorszenie sytuacji
    > materialnej?

    Pewnie zależy to od tego jak "zmarły zmarł".

    > Czy dzieci mogą ubiegać się w zakładzie pracy o wypłatą
    > odszkodowania/zasiłku z tego tytułu?

    A czy zakład jest winny śmierci? Poza tym zobacz art. 93 kp.

    > Jeżeli tak to czy ma coś do rzeczy ilość zatrudnionych w tym zakładzie
    > pracowników lub forma zatrudnienia?

    Ilość pracowników nie ma znaczenia. Natomiast forma zatrudnienia ma
    znaczenie.

    --
    @2009 Johnson
    Tak wielka jest twa wolność, jak wielkie twe opanowanie.

  • 3. Data: 2009-01-09 20:28:55
    Od: Scowron <B...@o...pl>

    Dnia 06-01-2009 o 19:35:26 Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Pewnie zależy to od tego jak "zmarły zmarł".

    Z powodu choroby (nie zawodowej)

    > A czy zakład jest winny śmierci? Poza tym zobacz art. 93 kp.

    Nie

    > Ilość pracowników nie ma znaczenia. Natomiast forma zatrudnienia ma
    > znaczenie.

    Umowa o pracę na okres bezterminowy.

    --
    Scowron