  • 1. Data: 2013-01-14 20:59:45
    Temat: Konto Paypal - weryfikacja
    Od: f...@g...com

    Witam,

    Przed chwilą otrzymałem płatność na konto Paypal i jednocześnie komunikat, że moje
    konto zostało tymczasowo zablokowane z powodu przekroczenia rocznego limitu wpłat w
    skali roku. Aby odblokować konto a jednocześnie rozszerzyć jego limit musiałem
    przesłać do weryfikacji zdjęcie dowodu osobistego oraz wyciąg z konta bankowego
    zawierający mój adres zameldowania.

    I teraz mam pewien problem, ponieważ na koncie paypal poprzednio miałem wprowadzony
    mój dotychczasowy adres zamieszkania - nie zameldowania. Adres zameldowania dodałem
    dopiero dzisiaj, po fakcie - aby zgadzał się z tym na dokumentach.

    Po czym zobaczyłem informację że adres na przesłanych dokumentach musi zgadzać się z
    adresem Paypal za ostatnie 12 miesięcy...

    Pierwsza część pytania nie jest natury prawnej - czy ktoś miał już do czynienia z
    weryfikacją konta Paypal? Co zrobić w takim przypadku, gdy wcześniej wprowadzony
    miałem adres zamieszkania, a nie zameldowania? I nie mam żadnych dokumentów to
    potwierdzających.

    Czy Paypal przechowując moje pieniądze ma do nich jakiekolwiek prawo, czy te
    pieniądze należą nadal do mnie? Bo jest do dość znaczna kwota i w żadnym wypadku nie
    chciałbym tych pieniędzy stracić, o ile wystąpią jakieś komplikacje ze strony PP.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-01-14 23:25:12
    Temat: Re: Konto Paypal - weryfikacja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Jan 2013, f...@g...com wrote:

    > Czy Paypal przechowując moje pieniądze ma do nich jakiekolwiek prawo,

    Nie, ma obowiązki.
    PayPal jest bankiem i obowiązują go regulacje dotyczące banków.

    > czy te pieniądze należą nadal do mnie?

    Nie :P
    Należą do jakiejś nie do końca zidentyfikowanej osoby i bank chce,
    abyś dowiódł że to Ty jesteś tą osobą.
    Spójrz na problem z drugiej strony - przypadku, kiedy komuś się
    robi coś z jego pieniędmi na tej podstawie, że ktoś inny ma takie
    samo imię i nazwisko.
    A są tacy którzy tego doświadczyli, niedawno jakiś wątek o komorniku
    był (nie pamiętam czy na .pregierz), który ściągnął pieniądze
    z konta osoby o właściwym imieniu i nazwisku (taki szczegół jak
    reszta danych się nie zgadzała).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2013-01-14 23:38:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    f...@g...com wrote:

    > Pierwsza część pytania nie jest natury prawnej - czy ktoś miał już do czynienia z
    weryfikacją konta Paypal?

    tak

    > Co zrobić w takim przypadku, gdy wcześniej wprowadzony miałem adres zamieszkania, a
    nie zameldowania? I nie mam żadnych dokumentów to potwierdzających.

    Zadzwonic do Paypal.
    Wyjasnic o co chodzi.

    Jak sie uprą, zmienić w banku adres, poprosić o wyciąg, zmienić w banku
    adres jeszcze raz.

  • 4. Data: 2013-01-14 23:57:44
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    f...@g...com wrote:

    > Pierwsza część pytania nie jest natury prawnej - czy ktoś miał już
    > do czynienia z weryfikacją konta Paypal?

    http://www.paypalsucks.com/
    Podobno jeśli dostarczysz wszystko czego chcą to odblokują po około
    pół roku, ale nie ma w ogóle pewności czy odblokują.

    a.

  • 5. Data: 2013-01-15 01:16:48
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    > Nie, ma obowiązki.
    > PayPal jest bankiem i obowiązują go regulacje dotyczące banków.

    Odważne słowa xD

    Czy mam rozumieć, że mogę na nich złożyć skargę do KNF
    lub innego arbitra? Pytam, gdyż parę lat temu wycofali mi kilka
    transakcji odmawiając podania przyczyny, co spowodowało
    ujemne saldo na koncie. Następnie zablokowali konto i domagali
    się wysłania pocztą czeku (!) do jakiegoś banku w Anglii... strasząc
    przez pewien czas windykacją... także pytam zupełnie serio, czy
    polskie instytucje są władne wyjaśniać takie sytuacje? Ja tego wtedy
    nie drążyłem, gdyż żadnych strat nie poniosłem, ale jestem ciekaw.

  • 6. Data: 2013-01-15 01:17:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wemif wrote:

    > http://www.paypalsucks.com/
    > Podobno jeśli dostarczysz wszystko czego chcą to odblokują po około
    > pół roku, ale nie ma w ogóle pewności czy odblokują.

    a w wąchocku rozdają samochody.

    Ile razy coś mi przyblokowali tyle razy na nastepny dzień po wysłaniu im
    dokumentów miałem odblokowane.

  • 7. Data: 2013-01-15 01:30:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ikarek wrote:
    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1301142321130.2340@quad...

    > Odważne słowa xD

    sam Paypal o tym informował.
    Dokładnie jest to instytucja kredytowa na prawie luksemburskim.

    > Czy mam rozumieć, że mogę na nich złożyć skargę do KNF
    > lub innego arbitra?

    Owszem mozesz.
    Zdaje sie w Luxemburgu, bo tam mają oddział.

    dokładnie info masz tu.

    W przypadku, gdy nie uda nam się rozstrzygnąć sporu, po zakończeniu
    naszej wewnętrznej procedury rozstrzygania sporów Użytkownik może złożyć
    skargę u brytyjskiego rzecznika konsumentów ds. usług finansowych lub
    złożyć przeciwko nam pozew w sądzie w Anglii lub Walii (lub w sądzie
    lokalnym, jeśli Użytkownik jest konsumentem). Skargi można również
    składać w Europejskim Centrum Konsumenta (European Consumer Centre,
    ECC-Net). Więcej informacji o ECC-Net i sposobie kontaktu z tą
    instytucją można uzyskać na stronie
    http://ec.europa.eu/consumers/redress_cons/. Informacje na temat
    rzecznika konsumentów ds. usług finansowych można uzyskać na stronie
    http://www.financial-ombudsman.org.uk. Nierozwiązane spory można również
    zgłaszać pisemnie do naszej organizacji nadzorującej (CSSF) pod adresem
    Commission de Surveillance du Secteur Financier (CSSF) 110, Route
    d'Arlon L-2991 Luxembourg.

    jak wyzej.

  • 8. Data: 2013-01-15 02:00:06
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    > złożyć przeciwko nam pozew w sądzie w Anglii lub Walii (lub w sądzie
    > lokalnym, jeśli Użytkownik jest konsumentem)

    Dzięki Witek, czyli jest lepiej, niż się obawiałem. Konsumenci
    mogą liczyć na lokalne sądy, a to już coś.

  • 9. Data: 2013-01-15 02:15:19
    Od: f...@g...com

    Dziekuje wszystkim za odpowiedzi, kwota ktorą mam na koncie paypal jest dla mnie
    bardzo duża, i jej blokada na dłużej niż kilka dni zrujnuje mi dosłownie wszystko.
    Mam nadzieję, że po otrzymaniu tych dokumentów konto odblokują... ale po tym co
    czytam w sieci to dostaję palpitacji serca. Z rana będę dzwonił i dam znać w wątku...

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2013-01-15 09:54:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jan 2013, ikarek wrote:

    > Odważne słowa xD

    Gdzie ta odwaga? :O
    Wiem, bo ze względu na różne sankcje podatkowe (m.in. sprawa kasy
    fiskalnej, która jest niezbędna w przypadku płatności konsumenckich
    przez pośredników finansowych ale jest zwolnienie dla płatności
    bankowych) po prostu przyuważyłem temat "ubankowienia" PayPala.
    Dodatkowo dla transakcji bankowych są odrębne przepisy dotyczące
    momentu przewalutowania.
    Do tego dochodzi kwestia dokumentacji, bo polski fiskus jest znany
    z "lubienia pieczątek", podpisów i innych takich na dokumentach,
    zaś dla banków jest wyraźna regulacja pozwalająca przedstawić
    "papier" stanowiący kopię transakcji bankowej (wydruk) bez pieczątki
    (z założenia fiskus może spytać w banku, czyli "instytucji zaufania
    publicznego", czy taka transakcja miała miejsce - to co innego niż
    przeglądanie transakcji na koncie, dla jasności)

    > Pytam, gdyż parę lat temu

    A to sprawdź które to lata były i przejrzyj archiwa .prawo.podatki,
    na 100% po konwersji PayPal na bank była tam o tym dyskusja.
    Z powodów jak wyżej.
    Poprzednio był to "zwykły pośrednik finansowy", tak jak budka
    na targowisku przyjmująca pieniądze "wpłacamy na prąd, gaz
    i czynsz oraz wysyłamy faksy".

    pzdr, Gotfryd