    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 15 Jan 2013 09:54:38 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Konto Paypal - weryfikacja

    On Tue, 15 Jan 2013, ikarek wrote:

    > Odważne słowa xD

    Gdzie ta odwaga? :O
    Wiem, bo ze względu na różne sankcje podatkowe (m.in. sprawa kasy
    fiskalnej, która jest niezbędna w przypadku płatności konsumenckich
    przez pośredników finansowych ale jest zwolnienie dla płatności
    bankowych) po prostu przyuważyłem temat "ubankowienia" PayPala.
    Dodatkowo dla transakcji bankowych są odrębne przepisy dotyczące
    momentu przewalutowania.
    Do tego dochodzi kwestia dokumentacji, bo polski fiskus jest znany
    z "lubienia pieczątek", podpisów i innych takich na dokumentach,
    zaś dla banków jest wyraźna regulacja pozwalająca przedstawić
    "papier" stanowiący kopię transakcji bankowej (wydruk) bez pieczątki
    (z założenia fiskus może spytać w banku, czyli "instytucji zaufania
    publicznego", czy taka transakcja miała miejsce - to co innego niż
    przeglądanie transakcji na koncie, dla jasności)

    > Pytam, gdyż parę lat temu

    A to sprawdź które to lata były i przejrzyj archiwa .prawo.podatki,
    na 100% po konwersji PayPal na bank była tam o tym dyskusja.
    Z powodów jak wyżej.
    Poprzednio był to "zwykły pośrednik finansowy", tak jak budka
    na targowisku przyjmująca pieniądze "wpłacamy na prąd, gaz
    i czynsz oraz wysyłamy faksy".

    pzdr, Gotfryd