  • 11. Data: 2005-03-22 12:14:29
    Temat: Re: Konflikt - pracodawca - były pracownik
    Od: Raku <r...@a...kom.pl>

    jureq napisał(a):
    > Raku wrote:

    > I tu zaczynają się problemy. Najważniejsze to pytanie o dowody. Jeśli
    > ich nie ma, to będzie to najhdroższy mail w jego życiu.

    Popatrz wyżej - nie są to klienci Firmy, tylko potencjalni.
    Zastosowanie zakazu konkurencji tu nie widze, a gdyby nawet był to
    wygasł razem z umową - umowa rozwiązana.

    Równie dobrze moge zrobić tak - skoro rozwiązaliście ze mną umowe - to
    ja biore klientów i ich obrabiam, ale w innej zaprzyjaźnionej firmie,
    baaa nawet tam mam lepszą prowizje. Zaznaczam - wyrok wykonany -
    zwilneinie jest za porozumieniem stron - podpisane.

    Ale klientów musze jakoś przejąc - wysyłam im maila z informacją, że już
    nie pracuje w Firmie.

    Jednocześnie wysyłam informacje, że Firma okazała sie niewiarygodna i
    jeżeli chcą współpracować (a współpracowało nam się miło) to zapraszam
    do kontaktu ze mną osobiście.

    No iiiii - narozrabiałem czy nie ????
    Jeszcze 2 rzeczy ;):
    * Ciężar udowodnienia szkody powstałej w wyniku zawinionego naruszenia
    zakazu konkurencji w trakcie trwania stosunku pracy przez pracownika
    spoczywa na pracodawcy.
    * W przypadku, gdy pracodawca nie określi terminu ustania zakazu
    konkurencji, zakaz ten trwa do momentu rozwiązania stosunku pracy.

    --
    #####################
    Raku

  • 12. Data: 2005-03-22 12:48:38
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Raku wrote:

> [...]
    >
    > Jednocześnie wysyłam informacje, że Firma okazała sie niewiarygodna i
    > jeżeli chcą współpracować (a współpracowało nam się miło) to zapraszam

    Postawiłeś firmie bardzo poważne zarzuty. I jeśli ty ich nie udowodnisz
    a firma udowodni, że poniosła z tego tytułu straty to masz problem.

> [...]
    > * W przypadku, gdy pracodawca nie określi terminu ustania zakazu
    > konkurencji, zakaz ten trwa do momentu rozwiązania stosunku pracy.

    Uparty jesteś. Wszyscy ci piszą, że to nie ma nic wspólnego z zakazem
    konkurencji a ty nadal swoje.

  • 13. Data: 2005-03-22 15:21:31
    Od: Raku <r...@a...kom.pl>

    jureq napisał(a):
    > Raku wrote:

    > Postawiłeś firmie bardzo poważne zarzuty. I jeśli ty ich nie udowodnisz
    > a firma udowodni, że poniosła z tego tytułu straty to masz problem.

    Zarzucasz, że klient to idiota i nie ma prawa wyboru ?

    Ja mówie swoje, mój poprzedni pracodawca swoje - klient wybiera
    Jżeli wreszcie wybrał i ja go rzekonałem to nie ma żadnej straty.
    Dlaczego, ponieważ nie było żadnego przychodu, ani obietnicy przychodu -
    nei ma żadnej umowy, kontraktu.

    > Uparty jesteś. Wszyscy ci piszą, że to nie ma nic wspólnego z zakazem
    > konkurencji a ty nadal swoje.

    Jeśli nie zakaz konkrencji to co ????
    Czy w sądzie to oni muszą udopwodnić że są wiarygodni, czy to ja musze
    udowodnić, że są niewiarygodni ?

    --
    #####################
    Raku

  • 14. Data: 2005-03-22 17:46:52
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Raku wrote:

    > Popatrz wyżej - nie są to klienci Firmy, tylko potencjalni.
    Czyli potencjalne zyski dla firmy i tego właśnie firma będzie chciała od
    ciebie z twojej własnej kieszeni.

    > Równie dobrze moge zrobić tak - skoro rozwiązaliście ze mną umowe - to
    > ja biore klientów i ich obrabiam, ale w innej zaprzyjaźnionej firmie,
    > baaa nawet tam mam lepszą prowizje.
    to mozesz zrobic.
    Z konta nowej firmy wysłać maile do tych których znasz z nową lepszą
    propozycją.
    Co najwyżej, ktoś ci zrobi sprawę za rozsyłanie spamu jak będzie lojalny
    w stosunku do starej firmy.

    > Ale klientów musze jakoś przejąc - wysyłam im maila z informacją, że już
    > nie pracuje w Firmie.
    Błąd. Ale wybaczalny.
    To firma powinna wysłać informacje, że zajmuje się nimi ktos inny.

    > Jednocześnie wysyłam informacje, że Firma okazała sie niewiarygodna i
    > jeżeli chcą współpracować (a współpracowało nam się miło) to zapraszam
    > do kontaktu ze mną osobiście.

    No i tu masz przechalpane. Bo oczerniłeś firmę.

> [...]
    > konkurencji, zakaz ten trwa do momentu rozwiązania stosunku pracy.

    To nie ma nic wspólnego z zakazem konkurencji.
    Gdyby taki zapis istniał i np. w umowie miałeś jeszcze zapis o zakazie
    konkurencji po zaprzestaniu pracy przez jakiś czas (za co oczywiście
    nalezy ci się wynagrodzenie) to nie miałbys prawa wysłać maila do
    starych klientów z adresu nowej firmy.
    Żaden zakaz konkurencji, lub jego brak nie pozwala ci wysyłać
    negatywnych informacji o firmie.

  • 15. Data: 2005-03-22 17:53:11
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Raku wrote:
> [...]
    >
    > Ja mówie swoje, mój poprzedni pracodawca swoje - klient wybiera
    > Jżeli wreszcie wybrał i ja go rzekonałem to nie ma żadnej straty.
    No właśnie jest, gdyby nie ty poszedłby penie do starej firmy.
    Jak przez ciebie poszedł do nowej, to to jest właśnie to co firma
    potencjalnie straciła.

    > Dlaczego, ponieważ nie było żadnego przychodu, ani obietnicy przychodu -
    > nei ma żadnej umowy, kontraktu.
    Ni musi być.
    Niech tylko znajdą klienta, który jest u ciebie, a mógł być u nich.

    > Jeśli nie zakaz konkrencji to co ????
    > Czy w sądzie to oni muszą udopwodnić że są wiarygodni, czy to ja musze
    > udowodnić, że są niewiarygodni ?

    zapomnij już o tym zakazie konkurencji.

    W sądzie to ty będzie musiał udowodnić, że nie napisałeś o firmie nic co
    nie jest prawdą.
    Zastanów się jak udowodnisz, że firma jest niepoważna używając
    argumentów, które nie są wewnętrzną tajemnicą firmy.

  • 16. Data: 2005-03-22 17:59:19
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    A ja z innej beczki.
    Pracodawca likwiduje część usług i w związku z tym zwalnia pracownika.
    Czy pracownik może w takim wypadku prowadzić te usługi na swój rachunek ? i
    zabrać klientów na te usługi ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    kw1618[małpa]interia.pl
    nie pisz e-maili !! pisz e-listy; podawaj adres e-poczty !! zamiast e-maila.
    http://grupy.3mam.net

  • 17. Data: 2005-03-22 18:11:21
    Od: Raku <r...@a...kom.pl>

    witek napisał(a):
    > Raku wrote:
    >

    > No i tu masz przechalpane. Bo oczerniłeś firmę.

    Czyli jak powiem że firma ABC Sp. z o.o. jest kiepska - to jest
    oczernienie ???
    I od tej pory jeżeli bilansowo będzie wykazywać strate na wyniku
    finansowym, ja mam tę strate pokrywać z własnej kieszeni ??

    Ludzie - klient ma własną wole.
    Jeżlei powiem mu, ze nei polecam mu współpracy z daną firmą tylko z inną
    to jest to karalne ???

    Nie ważne - mogłem kiedyś pracować w tej firmie, ale już nie pracuje.

    Nie zdradzam ważnych i istotnych danych o firmie typu: kiepskie zaplecze
    ekonomicze, wysysk handlowców, marne płace, niewypłacanie nadgodzin,
    namawianie do pracy na czarno lub za najniższą pensje jakim samochodem
    jeździ szef, ile mają pracowników na umowe zlecenie a ile na umowe o prace.

    Po prostu klientowi mówie - ta firma jest kiepska, nie polecam.
    To jest pomówienie ????? chyba żartu sobei ze mnie robisz.

    Uparłem sie o zakaz konkurencji bo to jest jedyny paragraf, który
    wydawał mi sie tu zasadny.

    A tak przy okazji - jak powiem, ze kiepski z ciebi prawnik to tez
    bedziesz mnei skarżył i mówił, że mam przechalpane, bo cie oczerniam ??

    --
    #####################
    Raku

  • 18. Data: 2005-03-22 18:24:30
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: Raku [Tue, 22 Mar 2005 10:50:03 +0100]:

    > Pracownik przyjęty na okres próbny, praca polega na szukaniu
    > klientów i sprzedaży usługi.

    Czyli wykorzystuje informacje, ktore zdobyl podczas pracy
    w firmie, zeby tej firmie zaszkodzic. Nieladnie.

    > Pracownik wysyła z maila firmowego informacje, że od dnia 5
    > nie pracuje już, i dziękuje za współprace.

    To w sumie slusznie, ja w momencie kiedy przez dluzszy czas
    ustalalam cos z konkretna osoba, chcialabym taka informacje
    otrzymac -- ze wskazaniem nastepcy i podaniem formy dalszej
    wspolpracy.

    Ale:

    > Następnei z domu z maila prywatnego wysyła informacje, że
    > firma jest niewiarygodna i jej szczerze nie poleca.

    ..w tym momencie trace caly szacunek do pracownika, wiec
    zaczynam sie szczerze zastanawiac czy przypadkiem wiedzialam
    do konca w co on probuje mnie wpakowac. Bo taki mail sugeruje,
    ze do tej pory sprzedawal cos, co uwaza za, pardon, gowno,
    i nie mial w zwiazku z tym zadnych problemow moralnych. Czyli
    podejscie "byle zgarnac szmal".

    Najprawdopodobniej wycofuje sie z umowy, bo firma w ktorej
    dzieja sie takie jaja wiarygodnosc tez traci. A, i jezeli
    ktos mnie o ta firme czy o tego sprzedawce pyta, odradzam
    i opowiadam cala historie. I to sa _realne_ straty firmy,
    za ktore moze -- i powinna -- Cie pozwac.

    > Obecnei były pracodawca straszy sądem byłego pracownika za
    > rozsiewanie nieprawdziwych informacji i psucie wizerunku firmy.

    I bardzo slusznie. IMO nie powinien straszyc, tylko od reki
    zalozyc ex-pracownikowi sprawe. Bo i po co sie przepychac
    i w ogole rozmawiac z takim typkiem? Mi by sie nie chcialo...

    > Czy pracownik ma sie czego obawiać ???

    Jak jest multimiliarderem to nie ;) W innym jednak przypadku,
    skoro sam mowisz ze: "Wszystkie prowadzne rozmowy były
    zaawansowane (kwoty umów duże - a taki umów nei podpisuje sie
    w ciągu 3 dni)" -- to powinno byc latwo udowodnic, ze przez
    Twoj wybryk firma stracila calkiem konkretna ilosc pieniedzy.

    I jesli wlasciciel ma troche oleju w glowie, to wlasnie tak
    zrobi -- a wtedy Ty zaplacisz.

    Pomijam juz fakt, ze narobiles sobie porzadnego smrodu i we
    wlasnym miescie niewielkie masz szanse na prace w tej branzy.
    Nikt normalny Cie nie zatrudni, a akurat info o pracownikach
    wycinajacych takie numery leci lotem blyskawicy.

    Kumpel kiedys (brnza IT) mial wlasnie takiego facecika. Wzial
    wpadl na pomysl, ze sprzeda jego liste klientow konkurencji.
    A ta konkurencja, znaczy wlasciciel, z moim kumplem regularnie
    na piwo chodzil -- handlowiec rezultaty propozycji znal juz
    godzine pozniej. Przemysl sobie co Ty wlasciwie robisz.

    > Czy zazadność roszczeń pracodawcy bedzie słuszna skoro
    > wyrażenie opinii nastąpiło po zerwaniu umowy z ww. firmą ?

    Oczywiscie ze sluszna, a niby czemu nie? Probowales prowadzic
    prywatne rozgrywki kosztem klienta, spaprales opinie i sobie,
    i swojemu ex-pracodawcy, on stracil pieniadze.

    Prawdopodobnie zaplacisz solidnie. Potraktuj to jako oplate
    za lekcje kultury w interesach -- takie kursy zwykle wlasnie
    sa dosc drogie.

    Kira

  • 19. Data: 2005-03-22 18:38:33
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Raku wrote:
    > witek napisał(a):
    >
    > Czyli jak powiem że firma ABC Sp. z o.o. jest kiepska - to jest
    > oczernienie ???
    Jeżeli powiesz to jako klient i wyrazisz własna opinię to nie.
    Jeżeli wyrażasz opinię o firmie w której pracowałeś, szczególnie
    wysyałjać maila to potencjalnych klientów to tak.

    > I od tej pory jeżeli bilansowo będzie wykazywać strate na wyniku
    > finansowym, ja mam tę strate pokrywać z własnej kieszeni ??
    a co ma piernik do wiatraka.
    Żale to do Kasi.

    > Ludzie - klient ma własną wole.
    > Jeżlei powiem mu, ze nei polecam mu współpracy z daną firmą tylko z inną
    > to jest to karalne ???

    No i ile razy można ci tłumaczyć.

    > A tak przy okazji - jak powiem, ze kiepski z ciebi prawnik to tez
    > bedziesz mnei skarżył i mówił, że mam przechalpane, bo cie oczerniam ??

    Akurat jeśli chodzi o mnie to mnie to zwisa, bo powiesz prawdę.
    Ale w przypadku kontaktu, a szczególnie pracy w jakiejś kancelarii
    adwokackiej to żebyś się nie zdziwił.

  • 20. Data: 2005-03-22 19:27:39
    Od: "Pawcio" <1...@w...spamowcow>

    > A tak przy okazji - jak powiem, ze kiepski z ciebi prawnik to tez
    > bedziesz mnei skarżył i mówił, że mam przechalpane, bo cie oczerniam ??

    Ma taką możliwość (art 212 KK->Zniesławienie)