  • 1. Data: 2005-03-21 22:18:48
    Temat: Mandat za picie alkoholu w miejscu publicznym
    Od: "Paul" <c...@p...onet.pl>

    Dostałem dzisiaj mandat za picie alkoholu w miejscu publicznym (nieodwiedzanym
    parku). Czy to zostanie wpisane do moich 'akt', które nie istnieją jeszcze na
    policji i w związku z tym nie będę mógł np. otrzymać zaświadczenia o
    niekaralności.
    Właśnie się dowiedziałem, że przez 2 lata takie coś psuje moja opinię... Nie
    mówię już o tak bezsensownej stracie kasy... Czy to prawda??

  • 2. Data: 2005-03-21 23:17:03
    Temat: Re: Mandat za picie alkoholu w miejscu publicznym
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 21/03/2005 23:18, Paul wrote :
> [...]
    > Właśnie się dowiedziałem, że przez 2 lata takie coś psuje moja opinię... Nie
    > mówię już o tak bezsensownej stracie kasy... Czy to prawda??

    Nie. To tylko wykroczenie (wykroczeniem jest też przejście przez ulicę w
    niedozwolonym miejscu, albo przekroczenie prędkości).

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 3. Data: 2005-03-22 00:09:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paul" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jeszcze na
    > policji i w związku z tym nie będę mógł np. otrzymać zaświadczenia o

    To jest wykroczenie. Rejestr osób karanych zawiera osoby które zostały
    parwomocnie skazane za przestępstwa. W innych rejestrach prowadzonych
    przez policję i tak jesteś, bo są wszyscy.

    > Właśnie się dowiedziałem, że przez 2 lata takie coś psuje moja
    opinię... Nie
    > mówię już o tak bezsensownej stracie kasy... Czy to prawda??

    Od kogo?

  • 4. Data: 2005-03-24 23:40:45
    Od: "Sonn" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    jeszcze na
    > policji i w związku z tym nie będę mógł np. otrzymać zaświadczenia o

    Zostaniesz wpisany do rejestru osób ukaranych za wykroczenie

    > Właśnie się dowiedziałem, że przez 2 lata takie coś psuje moja
    opinię... Nie
    > mówię już o tak bezsensownej stracie kasy... Czy to prawda??

    Tak ukaranie zaciera się po dwóch latach. natomiast nie bedziesz
    figurował w CRS - Centralnym Rejestrze Skazanych. jesli poprosisz o
    zasiadczenie o karalności będziesz figurował jako nie karany. Do CRS nie
    wprowadza się karalności za wykroczenia, a tylko za przestępstwa. Jesli
    więc np. twój pracodawca zażyczy sobie sobie zaświadczenia o twojej
    karalności, a nie byłeś dotąd skazany za przestępstwo, to możesz spać
    spokojnie.
    rejestr ukaranych za wykroczenie pozostaje w dyspozycji Policji i nie
    wydaje się zaświadczeń z tego rejestru. Może on jedynie posłużyć Policji
    w przypadku gdybyś popełnił jakieś kolejne wykroczenie i dane z takiego
    rejestru mogą posłużyć Policji przed Sądem Grodzkim ale tylko w sprawie
    o wykroczenie.
    W świetle prawa jesteś nadal nie karany, chyba że już coś kiedyś
    przeskrobałeś ;)

    --
    Niesprawiedliwości znoś cierpliwie..... ale do czasu !

    Pozdrawiam: Sonn