  • 1. Data: 2005-03-21 20:50:26
    Temat: Prawo do wiezerunku
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    uczę w szkole i przygotowujemy szkolną stronę WWW o szkole. I zastanawiamy
    się nad wykorzystaniem zdjęć nauczycieli, uczniów itp. Aktualnych
    nauczycieli można popytać, ale marzy nam się odkurzenie albumów sprzed
    wielu lat i stworzenie kącika historycznego z informacjami o nauczycielach,
    którzy uczyli dawniej. Teraz do nich dotrzeć ciężko, zwłaszcza że pewien
    odsetek cieszy się już wieczną przerwą na niebieskim korytarzu.

    Co o tym sądzicie, jak to się ma do prawa?
    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2005-03-22 00:12:20
    Temat: Re: Prawo do wiezerunku
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    pewien
    > odsetek cieszy się już wieczną przerwą na niebieskim korytarzu.
    >
    > Co o tym sądzicie, jak to się ma do prawa?

    Szkoły to robią nie pytając nikogo o zgodę. Moim zdaniem możecie
    wykorzystać jakieś tam zdjęcia zbiorowe. Wówczas tematem zdjęcia nie
    jest konkretna osoba. Publikacja portretów wymaga zgody zainteresowanego
    lub jego spadkobiercy (chyba?).

  • 3. Data: 2005-03-22 07:53:01
    Od: "mayky" <m...@c...com.pl>

> [...]
    > jest konkretna osoba. Publikacja portretów wymaga zgody
    > zainteresowanego lub jego spadkobiercy (chyba?).

    A czy czasem nie powinno to wygladac tak ze najpierw
    nalezy odszukac autora zdjecie bo to on posiada prawa autorskie
    on z kolei powinien posiadac prawa do publikacji wizerunku portretowanego.

    pozdrawiam

    --
    MAYKY
    www.mayky.net

    d z i e k u j e z a o d w i e d z e n i e

  • 4. Data: 2005-03-22 10:37:11
    Od: poreba <d...@p...com>

    "mayky" <m...@c...com.pl> popełnił 22 mar 2005 na pl.soc.prawo utwór

    > A czy czasem nie powinno to wygladac tak ze najpierw
    > nalezy odszukac autora zdjecie bo to on posiada prawa autorskie
    > on z kolei powinien posiadac prawa do publikacji wizerunku
    > portretowanego.
    Taaa, i już mamy prostą drogę do protestów fotopstrykaczy usługowych,
    że ktoś używa sojego paszportowego na www,
    albo co gorsza w gazecie publikuje.

    --
    pozdro
    poreba

  • 5. Data: 2005-03-22 10:42:37
    Od: "mayky" <m...@c...com.pl>

    poreba wrote:

    > Taaa, i już mamy prostą drogę do protestów fotopstrykaczy usługowych,
    > że ktoś używa sojego paszportowego na www,
    > albo co gorsza w gazecie publikuje.

    To chyba zupelnie inna sprawa o ktorej piszesz..

    MAYKY

  • 6. Data: 2005-03-22 10:55:02
    Od: "Marcin" <m...@p...pl>

    Wg mnie wykorzystywanie zdjec wyglada nastepujaco:
    1) jesli na zdjeciu osoba jest w tlumie, nie ma prawa do zaskarzenia
    2) jesli jest to osoba publiczna - rowniez
    3) jesli zdjecie nie jest wykorzystane do celow komercyjnych (zarobkowych)
    A tak na marginesie to udalbym sie do dyrektora placowki i uzyskal pismo, ze
    dyrektor bierze odpowiedzialnosc za wykorzystywanie zdjec na stronie szkoly
    swoich bylych i terazniejszych pracownikow :)

    Pozdrowienia
    Marcin

  • 7. Data: 2005-03-22 12:34:22
    Od: poreba <d...@p...com>

    > To chyba zupelnie inna sprawa o ktorej piszesz..
    Fakt, trochę to OT.
    Nawiązuję tu do podobno coraz powszechniejszego zwyczaju niewydawania
    zlecającemu przez fotografów negatywów z uzasadnieniem, że do zdjęć
    legitymacyjnych mają prawa autorskie.

    --
    pozdro
    poreba

  • 8. Data: 2005-03-22 14:24:10
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to wtorek, 22 marca 2005 08:53, gdy mayky napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > A czy czasem nie powinno to wygladac tak ze najpierw
    > nalezy odszukac autora zdjecie bo to on posiada prawa autorskie

    Niby jak... Zrobił zdjęcie usługowo na zlecenie...

  • 9. Data: 2005-03-22 14:25:12
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to wtorek, 22 marca 2005 11:55, gdy Marcin napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Wg mnie wykorzystywanie zdjec wyglada nastepujaco:
    > 1) jesli na zdjeciu osoba jest w tlumie, nie ma prawa do zaskarzenia

    Nie, zdjęcia o jakich myślimy, są z tzw. tablo wiszących na korytarzach.

    > 2) jesli jest to osoba publiczna - rowniez

    Czy nauczyciel jest osobą publiczną? :)

    > 3) jesli zdjecie nie jest wykorzystane do celow komercyjnych (zarobkowych)

    No nie jest... To wuwa szkolna.

    > A tak na marginesie to udalbym sie do dyrektora placowki i uzyskal pismo,
    > ze dyrektor bierze odpowiedzialnosc za wykorzystywanie zdjec na stronie
    > szkoly swoich bylych i terazniejszych pracownikow :)

    taaa... To na pewno nie dostaniemy zgody.

  • 10. Data: 2005-03-22 17:15:36
    Od: "mayky" <m...@c...com.pl>

    > Nawiązuję tu do podobno coraz powszechniejszego zwyczaju niewydawania
    > zlecającemu przez fotografów negatywów

    SMiem twierdzic ze teraz dopiero zaczynaja wydawac
    kiedys w kazdy sznujacy sie zaklad fotograficzny
    NIE wydawal wlasnie , tylko archiwizowal, gdzie mogles
    bez problemu przyjsc i domowic dokladnie takiej samej jakosci
    odbitke.....

    >z uzasadnieniem, że do zdjęć
    > legitymacyjnych mają prawa autorskie.

    to bez sensu....