  • 1. Data: 2005-03-21 22:39:03
    Temat: prawo autorskie - wykorzystanie fotografii archiwalnej
    Od: Krejzz <ohlo@_WYTNIJ_op.pl>

    Witam,

    Czy można użyć fragmentu fotografii archiwalnej (np. z czasów II Wojny Św.)
    w kolażu razem z własną fotografią?
    Znalazłem w sieci zdjęcie z obozu (chyba Auschwitz ale 100% pewności nie
    mam) i po połączeniu z moim zdjęciem powstał pewien fotograficzny
    eksperyment, który chciałbym wysłać na konkurs. Nie chcę przy tym łamać
    prawa.

    np.: http://tinyurl.com/5u2gz

    Czy do takiego wykorzystania fragmentu fotografii (jeszcze dodatkowo
    obrobionej) potrzebna jest zgoda np. Muzeum, czy może wystarczy zawrzeć
    informację o źródle pochodzenia wykorzystanego materiału?

    --
    pozdrawiam
    Krejzz

  • 2. Data: 2005-03-22 14:12:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <1jfy2ncuyyw61$.xohwh1wrzue$.dlg@40tude.net>, Krejzz wrote:
> [...]
    > mam) i po połączeniu z moim zdjęciem powstał pewien fotograficzny
    > eksperyment, który chciałbym wysłać na konkurs. Nie chcę przy tym łamać

    Generalnie 70 lat od śmierci autora przy czym może się okazać że w grę
    wchodzą jeszcze prawa do reprodukcji.

    > Czy do takiego wykorzystania fragmentu fotografii (jeszcze dodatkowo
    > obrobionej) potrzebna jest zgoda np. Muzeum, czy może wystarczy zawrzeć
    > informację o źródle pochodzenia wykorzystanego materiału?

    A jakie to źródło?

    --
    Marcin