  • 51. Data: 2008-04-02 19:18:42
    Temat: Re: Jak wymusić niższą prędkość na drodze
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Wed, 2 Apr 2008 10:47:49 +0000 (UTC), Samotnik wrote:

    > Co jeszcze mogę zrobić?

    Przed wyjazdem wystawiaj na drodze trójkąt ;-).

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 52. Data: 2008-04-02 19:28:20
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Samotnik pisze:

    > Co nie przeszkadza wszystkim grzać tam 80-100km/h.
    >
    > zahamować. Ale tutaj 40km/h nie jedzie NIKT. Po prostu jesteśmy w Polsce.

    > No i teraz pytanie, co tu zrobić.

    a zbuduj w ramach rozrywki fotoradar. Taka wielka szara skrzynia na
    grubej nodze, z lunetką po srodku. jak jeszcze dało by sie wmontowac
    jakis flesz - byłoby super!

    ToMasz

  • 53. Data: 2008-04-02 19:45:41
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    W poście <s...@l...localdomain>
    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> m.in. napisał(a)::

    > Jest sobie droga, wijąca się malowniczo zakrętami, takimi nie za ostrymi,
    > nie za łagodnymi. W sam raz do testowania zakrętów przy sporej
    > szybkości. Jest tylko jeden szkopuł: mieszkam przy niej. ;(
    >
    > No i właśnie - wyjazd z mojej posesji przypomina rosyjską ruletkę - bez
    > cienia ironii.

    Znajomy miał taką sytuację u siebie koło domku letniskowego. Po tym jak
    skasowali corse jego żonie, kiedy wyjeżdżała z posesji, połozył próg
    zwalniający 20 m od swoje bramy i nawet znaki postawił (pełna samowolka) i
    pomogło. Próg leży już chyba 3 rok i nikt się nie doczepił (policja też
    tamtędy jeździ).

    --
    Tomasz Motyliński
    ... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg

  • 54. Data: 2008-04-02 19:46:02
    Od: "P_ablo" <m...@p...pl>

    .

    > Co jeszcze mogę zrobić? Bo chyba już tylko pozostało kupić jakieś działko
    > przeciwpancerne i likwidować tych najszybciej jadących idiotów, może
    > reszcie się włączy myślenie przy tej okazji...

    Jesli nie ma na tej ulicy zakazu zatrzymywania sie i postoju to kup jakiegos
    zarejestrowanego zuka i zaparkuj przy swojej bramie. Musi stac tak aby
    skutecznie utrudniac w tym miejscu ruch - bedzie dzialal na zasadzie progu
    zwalniajacego. Scigantom daje tydzien na nauke...
    Miej na uwadze, ze mozesz miec pozniej kogos na sumieniu
    .
    Picasso

  • 55. Data: 2008-04-02 20:22:53
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 2 Kwi, 21:46, "P_ablo" <m...@p...pl> wrote:

> [...]
    > zwalniajacego. Scigantom daje tydzien na nauke...
    > Miej na uwadze, ze mozesz miec pozniej kogos na sumieniu

    po co sprawdzac, czy jest zakaz... i tak zachecasz do lamania
    przepisow PoRD ;)

    Art. 46. 1. Zatrzymanie i postój pojazdu są dozwolone tylko w miejscu
    i w warunkach, w których jest on z dostatecznej odległości widoczny
    dla innych kierujących i nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu
    drogowego lub jego utrudnienia.

    a jesli sie niby zepsul ;) to:

    Art. 50. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany sygnalizować postój
    pojazdu silnikowego lub przyczepy z powodu uszkodzenia lub wypadku:...

    WS

  • 56. Data: 2008-04-02 21:04:50
    Od: "Tomi" <t...@t...pl>

    Użytkownik "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fsvr5b$1q9$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > To i tak jest nielegalne bo ustawianie czegokolwiek w pasie drogowym
    > wymaga zgody zarządcy drogi. Choć faktycznie jak przymyaja (czasami) oko
    > na reklamy to takiego czegoś też nie powinni się czepiać.

    No tak o tych reklamach wlasnie pomyslalem - z drugiej strony chlopaki maja
    plot posesji przy samej drodze - stawia slupek atrape w narozniku swojej
    posesji przy ulicy i sprawa zalatwiona - gdzies dalej tabliczke kontrola
    radarowa poza obszarem drogi ale na tyle duza zeby byla widoczna - hm albo
    do swojego plotu przypina i wlasciwie wydaje mi sie ze nikt nie moze sie
    przyczepic. Ludzie czolgi i samoloty trzymaja na posesji i nikt sie nie
    czepia a co dopiero domek dla ptakow ;)

  • 57. Data: 2008-04-02 22:02:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Jacek pisze:
    > Skoro ktoś postawił kawał blachy z wymalowaną "40" a wszyscy jeżdżą
    > szybciej to świadczy tylko i wyłącznie o tym, że ograniczenie nie ma
    > uzasadnienia.

    A nie pomyślałeś że uzasadnieniem może być to że znajduje się tam wyjazd
    z posesji bez widoczności?

  • 58. Data: 2008-04-02 22:12:24
    Temat: Re: Jak wymusić niższ? prędko?ć na drodze
    Od: "Piotr \"PitLab\" Laskowski" <p...@p...wp.pl>

    > Nie. ... i bardzo dobrze :-)
    Eee... Nie ma marchewki i do tego same kłopoty to nie warto się wysilać.
    Widocznie taki koniec Samotnikowi i kilku kolejnym dzieciakom jest pisany...

    > Bezposrednio nic kompletnie. Zobacz na konto - nalezy do UW a nie
    > policji.
    Już nie pamiętam kiedy ostatnio miałem taki blankiet w ręce, chyba tylko raz
    i to ze 2 lata temu... za to że zrobiłem kółko na rondzie (nie zauważyłem że
    był nakaz jazdy prosto: W-wa rondo Wiatraczna).

    > Pojedz najblizsza dluzsza trase przepisowo, tylko niech to nie bedzie
    > autostrada, zobaczymy :-)
    Zwykle tak jeżdzę, no może ciut szybciej ale naprawdę niewiele. Standardowa
    trasa weekendowa: mając do wyboru drogę krajową A2 i o kilka km dłuższą ale
    spokojniejszą, bez TIRów i nachalnego wyprzedzania, idącą przez wioski drogę
    3-znakową wybieram tą spokojniejszą ze względu na komfort jazdy.

    > No i co zrobia ?
    > Tu trzeba zaczac od glowy - poslom, ministrom, urzednikom i dyrektorom
    > od drog, radnym - zalozyc GPS i kazac jezdzic przepisowo, wtedy moze
    > sie przebija.
    Jak chciałbyś to osiągnąć? Trzeba walić po łbie równo wszystkich łamiących
    przepisy, bez względu czy jedzie w garniturze czy w dresie. Wszyscy (ja
    również) jesteśmy za bardzo jesteśmy przyzwyczajeni do naginania przepisów.
    Sama Policja nie da rady tego zwalczyć. Tradycyjnych fotoradarów też nie da
    się ustawić niewiadomo ile bo to duży koszt. Moim zdaniem trzeba było by
    umożliwić korzytanie z takich urządzeń samorządom lokalnym typu gimna. Nad
    tego typu instytucją stosunkowo łatwo utrzymać kontrolę administracyjną tak
    aby w swojej zachłanności nie stawiała za dużo i byle gdzie.
    Kierowca mając w perspektywie przejazd nie przez kilka, ale kilkadziesiąt
    punktów kontroli (i to nie fałszywek typu pusta skrzynka na radar) po prostu
    musiał by jechać przepisowo. Brutalne ale skuteczne. Moim zdaniem inaczej
    się nie da.

    > ewentualnie w druga strone - podniesc wszystkie ograniczenia,
    > egzekwowac przestrzeganie, a potem ograniczac tylko tam gdzie sa
    > wypadki lub konkretne uzasadnienie jak powyzej.
    To jest rewolucja. Historia uczy że to jest złe i pochłania abyt dużo
    niewinnych ofiar. Trzeba zmieniać ewolucyjnie.

    > Albo np dotacje dla gmin na drogi uzaleznic od predkosci :-)
    To tak, ale gmina musi mieć możliwość rejestracji i możliwości karania tych,
    którzy chcą zmniejszyć jej dotacje.
    Przy okazji rozwiązał by się problem źródła finansowania tych dotacji :-)

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 59. Data: 2008-04-03 06:42:27
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Jacek napisał:

    > Skoro ktoś postawił kawał blachy z wymalowaną "40" a wszyscy jeżdżą
    > szybciej to świadczy tylko i wyłącznie o tym, że ograniczenie nie ma
    > uzasadnienia.

    Wybacz Jacku, ale chyba nie czytałeś przedpiścy. Na tej drodze
    ograniczenie prędkości *ma* uzasadnienie - są zakręty utrudniające
    widoczność, są wyjazdy z posesji i nie ma chodnika dla pieszych.

    > Ale to już taka u nas powszechna praktyka, która uczy od dzieciństwa,
    > żeby prawa nie szanować.

    Raczej mentalność, która mówi "prawo jest po to, żeby je łamać".

    <ciach>

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 60. Data: 2008-04-03 07:03:12
    Od: p...@g...com

    a teraz podsumujmy fakty:

    - ograniczenie predkosci jest
    - kierowcy je ignoruja
    - pominmy pomysly przebudowy dzialki, bramy itp
    - pominmy wszystie nielegalne i smiercionosne pomysly

    co nam pozostanie ? oznaczenie poziome w postaci powtorzonego
    ograniczenia predkosci (duze i widoczne) i jeszcze jeden znak
    informujacy o wyjezdzie z posesji, wiecej IMHO nie da sie zrobic ...

    update:
    tak mi przyszlo do glowy ze moglbys sobie zamontowac jakis czujnik
    ruchu, daleko przed wjazdem na posesje (lukiem) i wjezdzal/wyjezdzaj
    tylko wtedy jak nic nie jedzie, stracisz troche czasu ale chyba warto

    P.