  • 1. Data: 2008-04-02 10:28:58
    Temat: Przymusowy urlop
    Od: "K" <z...@p...fm>

    Mam 20 dni zaległego urlopu za 2007 ,
    jednoczesnie korzystam z ksztalcenia zorganizowanego przez zaklad pracy,
    nie moge opuscic zajec gdyz zwiazane jest to ze zwrotem kosztow
    pracodawca kaze mi isc na urlop w dni kiedy nie ma ksztalcenia w prayc
    czyli brac od wtorku do czwartku urlop na piatek przychodzic na kurs do
    pracy

    czy to zgodne z prawem ?

  • 2. Data: 2008-04-02 11:12:02
    Temat: Re: Przymusowy urlop
    Od: "K" <z...@p...fm>

    Użytkownik "K" <z...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracodawca kaze mi isc na urlop w dni kiedy nie ma ksztalcenia w prayc
    > czyli brac od wtorku do czwartku urlop na piatek przychodzic na kurs do

    generalnie uslyszalem od pracodawcy , masz zalegly urlop wysylam cie na
    niego
    przez najblizsze 6 tygodni od poniedzialku do czwartku ,
    w piatek masz byc w pracy na kursie obecnosc obowiazkowa,

    nie musze chyba mowic do czego jest taki urlop

    mam wrazenie ze on jest niezgodny z jakims paragrafem tylko jakim ?

  • 3. Data: 2008-04-02 13:05:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Apr 2008, K wrote:

> [...]
    [...]
> [...]
    >
    > nie musze chyba mowic do czego jest taki urlop
    >
    > mam wrazenie ze on jest niezgodny z jakims paragrafem tylko jakim ?

    1. Nie odnoszę się do sprawy szkolenia. Zauważ, że pracodawca równie
    dobrze może powiedzieć że na Twoim stanowisku oczekuje takiego
    a takiego przeszkolenia ;) (i szkół się samodzielnie)
    To że prawo pracy w ogóle *pozwala* na szkolenie pracownika, bez
    doliczania wartości tego szkolenia do przychodów (pracownika), jest
    i tak wyjątkiem od zasady.

    2. *Podejrzewam* że masz na myśli wymóg udzielenia *części* urlopu
    "w jednym kawałku" (AFAIR kiedyś był wyrok SN, że urlop ma służyć
    wypoczynkowi czy jakoś tak, więc nie mogą to byc same ścinki po dwa
    dni).
    Tyle, że *zaległy* urlop pod tę regulację IMO nie łapie się nijak,
    bo choćby pracodawca się wściekł, to w *zeszłym* roku już nie ma
    jak dać "w kawałku" (popełnił wykroczenie i tyle), a do dania
    "w kawałku" w tym roku ma urlop tegoroczny.

    Odnoszę wrażenie, że nie da się ugryźć.
    A pracodawca ma za sobą przepis KP - bo to on *zobowiązuje* do wysłania
    na urlop. AFAIR.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-04-02 14:14:49
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 02 Apr 2008 15:05:13 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > "w jednym kawałku" (AFAIR kiedyś był wyrok SN, że urlop ma służyć
    > wypoczynkowi czy jakoś tak, więc nie mogą to byc same ścinki po dwa

    To nawet nie wyrok ale przepis w kp - choćby jedna część urlopu musi
    trwać nieprzerwane 14 dni.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 5. Data: 2008-04-02 20:00:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fsvq21$a0j$1@nemesis.news.neostrada.pl K <z...@p...fm>
    pisze:

> [...]
    > nie musze chyba mowic do czego jest taki urlop
    > mam wrazenie ze on jest niezgodny z jakims paragrafem tylko jakim ?
    Nie całkiem.
    Przede wszystkim przynajmniej jedna z części urlopu musi trwać nieprzerwanie
    14 dni kalendarzowych (art. 162 KP). A potem robisz tak: od poniedziałku do
    czwartku urlop nakazany przez pracodawcę, piątek urlop na żądanie (art.
    167^2 KP).
    I tak 2 razy.

    --
    Jotte