  • 41. Data: 2008-04-02 15:08:37
    Temat: Re: Jak wymusić niższą prędkość na drodze
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    > Mam inny pomysł na wyymuszenie zachowania odpowiedniej prędkości:
    > fotoradar*, niemalże domowej produkcji.
    > Pracując kiedyś w pewnej firmie popełniłem urządzenie pod tytułem
    > magnetyczny detektor przejazdu:
    > http://www.ipp.com.pl/index.php?page=oferta&subpage=
    hard&grouppage=palka&product=&lng=plk
> [...]
    > Widzę kilka problemów:
    > - metrologiczny: urządzenie do pomiaru czegokolwiek wiążącego się z
    > pieniędzmi musi być homologowane, ale być może będzie warto podrążyć temat
    > homologacji bo metoda jest dosyć prosta i wydaje się stosunkowo łatwo
    > uzyskać przyzwoitą dokładność.
    > - technologiczny: trzeba by dołożyć do tego komputer i scalać konkretny
    > pomiar ze zdjeciem w sposób wykluczajacy manipulację.
    > - prawny typu kto może robić zdjęcia piratom.
    > - prawny typu komu wolno grzebać pod jezdnią.
    >
    > Jak myślicie czy takie urządzenie spełniło by funkcję fotoradaru i czy

    Może lepiej od razu reflektor halogenowy i czujnik ruchu i niech błyska po
    oczach

    boropi

  • 42. Data: 2008-04-02 15:50:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Samotnik,

    Wednesday, April 2, 2008, 12:47:49 PM, you wrote:

    [...]

    > Co jeszcze mogę zrobić?

    Poprosić sąsiada o przesunięcie płotu dalej od jezdni.
    Zbudować szerszą bramę.
    Zrobić miejsce na zawracanie na działce.
    Kupić mniejszy samochód.

    Qrcze, prima aprilis był wczoraj a mnie się jeszcze żarty trzymają ;)

    Skombinuj gdzieś czerwony sygnalizator, dorób włącznik na pilota i
    postaw przed zakrętem. Włączaj przed wyjazdem. Nielegalne ale życie
    ważniejsza od przepisów.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 43. Data: 2008-04-02 16:28:29
    Od: "Del_Rey" <D...@g...pll>

    > Jedyna medium lokalne interesujące się tematem jest gorącym
    > orędownikiem...
    > likwidacji progów zwalniających tam, gdzie już są. :)

    > To główna dzielnica willowa 180-tys miasta. Tutaj mieszka połowa radnych i
    > 3/4 majętnych ludzi w mieście. To oni jeżdżą najszybciej. ;) Poruszałem
    > ten
    > temat. Prezydent miasta stwierdził, że zamiast progów trzeba "wychować
    > kierowców". Naprawdę, tak powiedział. Tylko ich nie wychowuje.
    Z B-B jesteś moze?
    Jaka to ulica, z ciekawości?

  • 44. Data: 2008-04-02 16:36:48
    Temat: Re: Jak wymusić niższš prędko?ć na drodze
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Apr 2008 17:04:38 +0200, Piotr "PitLab" Laskowski wrote:

    >Tak, urzadzenie jest zbadane pod kątem EMC, posiada potwierdzenie zgodności
    >wydane przez certyfikowane laboratoruim (Damis) i oznakowanie CE. Spędziłem
    >ponad tydzień w laboratorium zanim szystko działało poprawnie

    sama petla chyba cos promieniuje .. miescilo sie w normach ogolnych,
    czy jest dyspensa na takie zabawki ?

    >ps. Dlaczego uważasz że szanse są zerowe?

    Jesli u nas kwestionowalo sie prawo SM do uzywania FR, bo ustawy byly
    nieprecyzyjne, to jak myslisz co bedzie "prywatnym radarem" ?

    To juz predzej namalowac linie co 5m [choroba - luk], sfilmowac,
    przekazac policji .. a ci moze podejma jakas akcje, a moze
    nie, moze sad uzna dowod, a moze nie, moze sie wezwany kierowca
    wystraszy, a moze nie ..

    J.

  • 45. Data: 2008-04-02 17:04:33
    Od: perszing <m...@w...pl.pl>

    Hej

    1. Zrobienie dziury w jezdni
    2. Postawienie billboardu z gola (prawie) baba. Oczywiscie musi to byc
    jakas ladna sztuka.
    3. Pomysl z sygnalizacja swietlna chyba jest najlepszy.

    --
    :> www.ogloszenia.nowy-sacz.pl

  • 46. Data: 2008-04-02 17:08:54
    Temat: Re: Jak wymusić niższ? prędko?ć na drodze
    Od: "Piotr \"PitLab\" Laskowski" <p...@p...wp.pl>

    > sama petla chyba cos promieniuje .. miescilo sie w normach ogolnych,
    > czy jest dyspensa na takie zabawki ?
    To nie jest pętla, to magnetyczny czujnik pasywny.

    > Jesli u nas kwestionowalo sie prawo SM do uzywania FR, bo ustawy byly
    > nieprecyzyjne, to jak myslisz co bedzie "prywatnym radarem" ?
    Ciekawe ci było kwestionowane, podejrzewam że zbieranie pieniędzy. Z drugiej
    strony można to robić społecznie, tyle że żadna instytucja nie będzie
    chciała kupić urządzenia nie przynoszącego zysków. Tu by się przydało
    solidne wsparcie prawne.

> [...]
    > przekazac policji .. a ci moze podejma jakas akcje, a moze
    > nie, moze sad uzna dowod, a moze nie, moze sie wezwany kierowca
    W sumie to jest najprostsze. Dodatkowo poprzeć to wyliczeniami z analizy
    poklatkowej. Jeżeli policja dostanie tego typu dowód będą musieli
    zareagować.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 47. Data: 2008-04-02 17:22:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Apr 2008 19:08:54 +0200, Piotr "PitLab" Laskowski wrote:
    >To nie jest pętla, to magnetyczny czujnik pasywny.

    Aaa .. mimo wszystko ciekawe jak petle przechodza EMC :-)

    >Ciekawe ci było kwestionowane, podejrzewam że zbieranie pieniędzy.

    Nie - do poslugiwania sie aparatura kontrolno-pomiarowa
    byla upowazniona Policja, SG i celnicy. A SM nie.
    Przynajmniej nie w ustawie PoRD.

    >Z drugiej
    >strony można to robić społecznie, tyle że żadna instytucja nie będzie
    >chciała kupić urządzenia nie przynoszącego zysków. Tu by się przydało
    >solidne wsparcie prawne.

    No widzisz - zapis w ustawie jest "Policjant jest uprawniony
    do uzywania przyrzadow ..".
    Czy wniosek z tego ze innym nie wolno ?

    A prywatne radary .. nie, dla naszego wlasnego dobra nie,
    potem wszedzie bedziesz jechal 40 :-)

    >W sumie to jest najprostsze. Dodatkowo poprzeć to wyliczeniami z analizy
    >poklatkowej. Jeżeli policja dostanie tego typu dowód będą musieli
    >zareagować.

    Zaregowanie sprowadza sie do wezwania kierowcy, przesluchania, i
    -zaproponowania przyznania sie do winy i mandatu - w zasadzie
    bezprawnie.

    -skierowaniu sprawy do sadu .. ktory uzna dowod, albo i nie,
    bo moze kamera miala inna predkosc ? A gdzie atest ?

    J.

  • 48. Data: 2008-04-02 17:54:48
    Od: "Piotr \"PitLab\" Laskowski" <p...@p...wp.pl>

    > Aaa .. mimo wszystko ciekawe jak petle przechodza EMC :-)
    Pewnie mają obok CE wykrzyknik w kółku bo nie pracują (?) na częstotliwości
    zharmonizowanej.
    A może jest jakaś częstotliwość przeznaczona dla tego typu rzeczy jak np.
    125kHz dla czytników zbliżeniowych (one też mają wykrzyknik obok CE).

    > Nie - do poslugiwania sie aparatura kontrolno-pomiarowa
    > byla upowazniona Policja, SG i celnicy. A SM nie.
    > Przynajmniej nie w ustawie PoRD.
    To może zafundować Policji urządzenie w zamian za jakiś skromny udział w
    zyskach? Ciekawe czy to by przeszło?
    Policja przekazuje przychody do budżetu, ale sami też chyba coś z tego mają
    inaczej nie chciało by im się stać przy drodze.

    > A prywatne radary .. nie, dla naszego wlasnego dobra nie,
    > potem wszedzie bedziesz jechal 40 :-)
    Dlaczego? Ja bym się cieszył. Nie mówimy o zmianie oznakowania tylko o
    egzekwowaniu istniejącego. Może przy okazji więcej uwagi przywiązywało by
    się do poprawności oznakowania. Pewnie niejeden ukarany kombinował by czy
    aby na pewno takie ograniczenie jest tutaj potrzebne. :-)

> [...]
    > -skierowaniu sprawy do sadu .. ktory uzna dowod, albo i nie,
    > bo moze kamera miala inna predkosc ? A gdzie atest ?
    Myślę że sporej grupie imienne zaproszenie dało by trochę do myślenia.
    Z drugiej strony inwestować w rozwiązania z natury dziurawe nie ma sensu bo
    ich czas życia jest zbyt krótki.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 49. Data: 2008-04-02 18:26:19
    Temat: Re: Jak wymusi? ni?sz? pr?dko?? na drodze
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Sąd bez cienia wątpliwości uznał winę tego speedującego, jako jedynego
    > sprawcy wypadku.

    Taaaa. Po pierwsze: tylko ten konkretny sąd. A po drugie: skad wiesz, że
    bez cienia wątpliwości?
    Z reguły pewność siebie wypowiadającego się znamionuje nikłą wiedzę.
    To włączający się do ruchu musi ustąpić pierwszeństwo . Nawet pijanemu i
    temu bez prawa jazdy, Temu szybkiemu mogą "zaliczyć" przyczynienie.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 50. Data: 2008-04-02 18:57:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Apr 2008 19:54:48 +0200, Piotr "PitLab" Laskowski wrote:
    >To może zafundować Policji urządzenie w zamian za jakiś skromny udział w
    >zyskach? Ciekawe czy to by przeszło?

    Nie. ... i bardzo dobrze :-)

    >Policja przekazuje przychody do budżetu, ale sami też chyba coś z tego mają
    >inaczej nie chciało by im się stać przy drodze.

    Bezposrednio nic kompletnie. Zobacz na konto - nalezy do UW a nie
    policji.

    A jak widac .. stac im sie nie chce :-)

    >Dlaczego? Ja bym się cieszył.

    Pojedz najblizsza dluzsza trase przepisowo, tylko niech to nie bedzie
    autostrada, zobaczymy :-)

    >Nie mówimy o zmianie oznakowania tylko o egzekwowaniu istniejącego.

    Wystarczy. Zreszta zaraz zobaczysz jak ich przybedzie :-)

    >Może przy okazji więcej uwagi przywiązywało by
    >się do poprawności oznakowania. Pewnie niejeden ukarany kombinował by czy
    >aby na pewno takie ograniczenie jest tutaj potrzebne. :-)

    No i co zrobia ?
    Tu trzeba zaczac od glowy - poslom, ministrom, urzednikom i dyrektorom
    od drog, radnym - zalozyc GPS i kazac jezdzic przepisowo, wtedy moze
    sie przebija.

    ewentualnie w druga strone - podniesc wszystkie ograniczenia,
    egzekwowac przestrzeganie, a potem ograniczac tylko tam gdzie sa
    wypadki lub konkretne uzasadnienie jak powyzej.

    Albo np dotacje dla gmin na drogi uzaleznic od predkosci :-)

    J.