  • 1. Data: 2008-04-02 10:45:29
    Temat: Zwrot kosztów podróży świadka
    Od: "christo" <c...@p...onet.pl>

    Zostałem wezwany przez sąd jako świadek w sprawie o której nie mam żadnego
    pojęcia (sąd niestety nia zadał sobie trudu aby sprawdzić, że nie mogę nic
    wiedzieć o sprawie). Sprawa odbywa się na drugim końcu Polski.
    Czy jest możliwość aby nie jechać na tą sprawę i napisać oświadczenie, że nic
    nie wiem?
    Jak to jest ze zwrotem kosztów podróży komu i kiedy to należy zgłosić?
    Przepraszam za lamerskie pytania ale prawo nie jest moją mocną stroną.
    Pozdrawiam
    Christo

  • 2. Data: 2008-04-02 11:09:48
    Temat: Re: Zwrot kosztów podróży świadka
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

    > Zostałem wezwany przez sąd jako świadek w sprawie o której nie mam żadnego
    > pojęcia (sąd niestety nia zadał sobie trudu aby sprawdzić, że nie mogę nic
    > wiedzieć o sprawie).

    - jak cie przesłucha to będzie mógł stwierdzić, że nic nie wiesz o sprawie ;p

    Sprawa odbywa się na drugim końcu Polski.
    > Czy jest możliwość aby nie jechać na tą sprawę i napisać oświadczenie, że
    nic
    > nie wiem?

    możliwość jest, ale nie dlatego, ze napiszesz że nic nie wiesz. Możesz
    napisać (zadzwonić do sekretariatu sadu) że prosisz aby przesłuchał cię sąd
    wezwany z miejscowości, w której mieszkasz (albo najbliższy tej miejscowości)

    > Jak to jest ze zwrotem kosztów podróży komu i kiedy to należy zgłosić?

    zwrot w sądzie po rozprawie - dostajesz zwrot kosztów najtańszego środka
    komunikacji (najpewniej pociągiem 2 klasy)

    pzdr
    mk