  • 1. Data: 2008-04-02 10:16:54
    Temat: Niezgodność towaru z umową - używany samochód
    Od: "WJ" <n...@n...pl>

    Witam.
    Kupiłem w salonie (w którym jest również ASO) używany, 3-letni samochód,
    który w momencie zakupu miał jedną wadę - "huczące" hamulce. Miałem się tym
    jednak nie przejmować, bo "auto stało jakiś czas i tarcze przyrdzewiały -
    jak się trochę pojeździ, to przejdzie, to nic takiego". Po zakupie szybko
    okazało się, że tarcze i klocki do wymiany. Na auto dostałem 3-miesięczną
    gwarancję techniczną, która jednak nie obejmuje ww. usterki.

    Chciałem się dowiedzieć, czy można to podciągnąć pod niezgodność towaru z
    umową (jako, że jestem osobą fizyczną, a na auto dostałem fakturę) ? Auto
    przeszło pomyślnie przegląd w ich ASO, sprzedawca zapewniał, że hamulce są
    sprawne.

    --
    Pozdrawiam,
    WJ

  • 2. Data: 2008-04-02 14:07:29
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową - używany samochód
    Od: <s...@a...pl>

    > ww. usterki. Chciałem się dowiedzieć, czy można to podciągnąć pod
    > niezgodność towaru z umową (jako, że jestem osobą fizyczną, a na auto
    > dostałem fakturę) ? Auto przeszło pomyślnie przegląd w ich ASO,

    Czy jesteś rzeczywiście konsumentem czy też wykorzystujesz samochód do celow
    związanych z działalnością zawodową (np. korzystasz z samochodu w pracy) lub
    gospodarczą (wykorzystujesz go w dowolny sposób w DG)?

    Jesli jesteś konsumentem to sam sobie już odpowiedziałeś:

    > sprzedawca zapewniał, że hamulce są sprawne.

    A tak nie jest. Więc towar jest niezgodny z umową. Składaj reklamację na
    piśmie.