  • 11. Data: 2003-12-14 21:24:44
    Temat: Re: Jak wymeldować osoby z odziedziczonego mieszkania?
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    bronek wrote:
    > Meldunek meldunkiem, ale czy te osoby mają tytuł prawny aby w mieszkaniu
    > zamieszkiwać (umowa najmu)?
    > Rozumiem, że nie tak że możesz poprosić o dobrowolne opuszczenie mieszkania.
    > Jeżeli tego nie zrobią będziesz mógł żądać wyrównania powstałej szkody,
    > czyli np wysokość czynszu jaki ściągnąłbyś z osoby trzeciej

    Nie doczytałeś, że nie ma ich tam od kilku lat?

    KG

  • 12. Data: 2003-12-14 23:17:51
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <briio3$ro0$2@inews.gazeta.pl>, kam wrote:

    > A niby dlaczego właściciel ma decydować?

    A niby dlaczego nie?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 13. Data: 2003-12-14 23:39:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <k...@p...onet.plX> napisał w wiadomości

    > Art. 9 ust.2 został uchylony przez TK, więc jak interpretować ten
    przepis?

    To, że artykuł ten utracił moc niewiele zmienia w tym wypadku bo ma
    zastosowanie druga część tego zdania.

    > miejsce pobytu można ustalić... zdaje się, że lepiej się do tego nie
    > przyznawać, bo nie będzie podstawy wymeldowania...

    Miejsca stałego pobytu ustalić nie można. Nie można, bo generalnie w nowym
    miejscu pobytu taka osoba powinna się zameldować, czego jak wynika z postu
    nie zrobiła. Jeśli podamy jej nowe miejsce pobytu, to konsekwencją tego
    powinien być wniosek do sądu o ukaranie, bo nieprzemeldowanie się jest
    wykroczeniem. Ściślej nie zameldowanie się w miejscu pobytu. Choć wiem, że
    to martwy przepis.

    > Czyżby dziura? Im bardziej wczytuje się w tą ustawę tym mniej widzę
    > sensu i spójności w jej przepisach.

    Czemu. Generalnie sprawa wygląda tak, że jeśli udowodnimy, że dana osoba
    mieszka gdzie indziej, to odpowie ona za wykroczenie, a jak nie możemy
    ustalić gdzie mieszka, to można ją wymeldować z dotychczasowego miejsca.
    Spójność ustawy naruszyło co nieco wyjęcie z niej przepisów karnych i
    wrzucenie do kodeksu wykroczeń. Bo tak, to by wszystko było w jednym
    miejscu.

  • 14. Data: 2003-12-14 23:42:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .

    > A niby dlaczego nie?

    Bo zameldowanie lub jego brak nie rodzi za sobą żadnych skutków
    cywilnoprawnych. Jest to oświadczenie danej osoby, że będzie mieszkać tu i
    tu. I jestem za tym, by w ogóle zrobić z tego czysto administracyjny
    obowiązek. Po prostu podanie adresu, pod który należy do mnie kierować
    korespondencję. Mój postulat wynika z faktu, że powszechna niechęć do
    meldowania osób wynajmujących lokal spowodowała, że spora część Polaków
    niekoniecznie z własnej winy popełnia wykroczenia polegające na
    niezameldowaniu się pod adresem, pod którym faktycznie mieszkają.

  • 15. Data: 2003-12-15 06:06:42
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:brivg9$acl$8@inews.gazeta.pl

> [...]
    > cywilnoprawnych. Jest to oświadczenie danej osoby, że będzie mieszkać
    > tu i tu. I jestem za tym, by w ogóle zrobić z tego czysto

    Hehe, ładny mi "czysto administracyjny obowiązek". Przecież
    z tym "obowiązkiem" wiążą się negatywne dla głównego najemcy
    skutki finansowe. Przecież w większości wypadków gdzie
    pobór wody jest limitowany "od głowy" to najemca ponosi
    koszty (nie)pobranej wody i kanaizacji. Za wywóz śmieci
    także trzeba zapłacić.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Bądź takim, abyś nie musiał czerwienić się sam przed sobą... "

  • 16. Data: 2003-12-15 07:41:46
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

    > Nie doczytałeś, że nie ma ich tam od kilku lat?

    No rzeczywiscie nie, każdemu się zdarza.

    Bronek

  • 17. Data: 2003-12-15 07:43:13
    Od: "Adam" <f...@p...onet.pl>

    Dziękuję wszystkie za jak mi sie wydaje wyczerpujące temat informacje. Osoby
    te nie przebywaja w tym mieszkaniu od kilku lat, jak już pisałem. Nie
    ponoszę więc żadnych kosztów w rodzaju śmieci czy woda. Problemem jest dla
    mnie wnoszenie opłat za to mieszkanie - więc chcę je jak najszybciej
    sprzedać, a szczerze mówiąc - kto kupi mieszkanie z 3 zameldowanymi osobami
    ? Sprawa nie jest dla mnie wcale taka prosta ponieważ mieszkam i pracuję w
    innym mieście. Jako świadków podam chyba sąsiadów (oni się naprawdę
    interesują tym co się dzieje), myślę, że nie będzie żadnych problemów.

    Pozdrawiam i dziękuję.

  • 18. Data: 2003-12-15 10:08:12
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pobór wody jest limitowany "od głowy" to najemca ponosi
    > koszty (nie)pobranej wody i kanaizacji. Za wywóz śmieci

    A co ma do tego fakt zameldowania? Przecież w spółdzielni (a masz na myśli
    chyba taki przypadek) składasz tylko oświadczenie o ilości osób
    zamieszkujących lokal a nie musisz się w ogóle w takim lokalu meldować.
    yamma

  • 19. Data: 2003-12-15 14:26:02
    Od: "Olo" <o...@p...fm>

    Witam Wszystkich
    Widzac ze znacie sie na "rzeczy" mam do Was jeszcze jedno pytanie...
    A co sie dzieje jezeli głowny najemca lokalu komunalnego nie przebywa w nim
    od ponad 1.5 roku (ja oplacam czynsz media sa zalozone na mnie etc), udam
    sie do Urzędu Ewidencji Ludności, zglosze ze on tam nie przebywa, oni go
    wymelduja... ale co z przydzialem na lokal, jak wtedy wyglada moja
    sytuacja? - jestem zameldowany ale nie mam przydzialu na lokal... wiec MZBM
    nie musi ze mna podpisac umowy... z drugiej strony nie moze mnie tez
    wymeldowac bo zaden sad "nie powinien" mnie eksmitowac bo regularnie oplacam
    wszystkie należnosci (wrac ze splaceniem zadluzenia).
    Pzodrawiam,
    Olo.

  • 20. Data: 2003-12-15 15:42:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > pobór wody jest limitowany "od głowy" to najemca ponosi
    > koszty (nie)pobranej wody i kanaizacji. Za wywóz śmieci

    Ale te głowy, od których jest to liczone są zliczane na podstawie tego, co
    podasz w administracji,a nie w Urzędzie. Po drugie, to raczej nietrafny
    jest pogląd o negatywnych skutkach. Po prostu jak tej osoby nie zgłosi, to
    okrada pozostałych właścicieli mieszkań w danym domu.