  • 1. Data: 2003-12-14 14:28:52
    Temat: Co zabrac do sadu ??
    Od: "LeNiN" <y...@c...barg.cy (ROT13)>

    Witam,

    Jutro wybieram sie do sadu na rozprawe spadkowa na wniosek własny. Przedmiot
    spadku do gospodarstwo rolne po mojej matce, jestem jedynym spadkobierca.
    Nigdy nie bylem w sadzie i nie wiem co i jak ;)
    Jak wyglda taka rozprawa ?, a najwazniejsze co powinienen zabrac ze soba
    (jakie dokumenty) ? Na wezwaniu nic nie napisali ;)

    --
    Pozdrawiam ----> Krzysztof
    GG: 1079451

  • 2. Data: 2003-12-14 17:13:47
    Temat: Re: Co zabrac do sadu ??
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "LeNiN" <y...@c...barg.cy (ROT13)> napisał w wiadomości

    Na pewno dowód osobisty.

  • 3. Data: 2003-12-14 20:47:39
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "LeNiN" <y...@c...barg.cy (ROT13)> napisał w wiadomości
    >
    > Na pewno dowód osobisty.

    Jak nie wiesz to nie udzielaj porad!!!!!!!!!

    Dowód osobisty nie jest w sądzie potrzebny - no chyba, że jest się
    oskarżonym w sprawie karnej - wtedy trzeba się wylegitymować. W sprawie o
    stwierdzenie nabycia spadku potrzebny nie jest. Tak samo nie jest potrzebne
    wezwanie, ani inne zaświadczenia.

    Sama sprawa potrwa jakieś 10-15 minut, załatwia sięto hurtem. Potrzebny z
    pewnościa będzie (o ile go jeszcze nie złozono odpis aktu zgonu matki.
    Jeżeli nie ma w nim wpisane, że zmarła jako wdowa lub rozwiedziona to
    niezbędny będzie także akt zgonu ojca. Potrzebny będzie też odpis aktu
    urodzenia (lub aktu małżeństwa) spadkobiercy. Sędzia wezwie do złożenia
    zapewnienia spadkowego i zapyta, kim była spadkodawczyni, czy zostawiła
    męża, ile miała dzieci, czy wszystkie żyją, czy w skałd spadku wchodzi
    gospodarstwo rolne. Zapyta też o umowy o zrzeczenie się dziedziczenia,
    notarialne odrzucenie spadku i uznanie za niegodnego dziedziczenia. Jesli
    nic takiego nie bylo - nalezy odpowiedzieć "nie". Jeżeli od śmierci matki
    nie upłynęło jeszcze 6 miesięcy zapyta także czy przyjmuje się spadek
    wprost, czy z dobrodziejstwem inwentarza - i wszystko przy tym objaśni co i
    jak. Co do gospodarstwa może być istotne posiadanie kwalifikacji przez
    spadkobiercę do jego dziedziczenia - TK uchylił te przepisy, ale orzeczenie
    obowiązuje dopiero na przyszłość. Istotna jest data otwarcia spadku.

    I tyle. Postanowienie będzie jeszcze tego samego dnia, a odpis prawomocnego
    za 24-28 dni. Koszty to 20 zł za wniosek i 20 zł za oświadczenie o
    przyjęciu - jeżeli nie upłynęło 6 miesięcy.

  • 4. Data: 2003-12-14 20:53:14
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "LeNiN" <y...@c...barg.cy (ROT13)> napisał w wiadomości
    > Witam,

    Jeśli chcesz aby sprawiedliwość była po Twojej stronie, wzorem Pawlaka
    weź granat. Ten ze świątecznego ubrania ;)))

    Pozdr
    Leszek

  • 5. Data: 2003-12-14 20:57:31
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Rodrig von Falkenstein wrote:
    > Jak nie wiesz to nie udzielaj porad!!!!!!!!!

    Nie za nerwowy jesteś?

    > Dowód osobisty nie jest w sądzie potrzebny - no chyba, że jest się
    > oskarżonym w sprawie karnej - wtedy trzeba się wylegitymować.

    To samo powinien zrobić świadek. A że praktyka jest inna...
    A dowód osobisty nie zaszkodzi, bo zawsze ktoś może mieć wątpliwości co
    do tożsamości określonej osoby i jakoś trzeba będzie ją wykazać.

    > W sprawie o
    > stwierdzenie nabycia spadku potrzebny nie jest. Tak samo nie jest potrzebne
    > wezwanie, ani inne zaświadczenia.
    KG

  • 6. Data: 2003-12-14 21:19:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>
    napisał w wiadomości news:briibj$qm9$1@inews.gazeta.pl...

    To co napisałeś to święta racja. Z tym, że pytanie było co zabrać ze sobą
    a nie jak wygląda rozprawa o nabycie spadku i stąd pewne rozbieżności
    pomiędzy nami.

    Skoro sąd nie wezwał do usunięcia braków formalnych, to pewnie wszystkie
    dokumenty się pod wnioskiem znalazły. O opisywanej przez Ciebie wiedzy na
    temat ewentualnych spadkobierców trudno mówić, że należy ją zabrać ze sobą
    do sądu. Nie jest to rzecz materialna, choć masz rację i sąd o te
    wszystkie sprawy będzie pytać.

    Natomiast potrzeba zabrania dowodu osobistego nie wynika z konieczności
    jej okazania sądowi, bo faktycznie nie przypominam sobie by kiedykolwiek
    legitymowano świadka, co ze względu na to, że w niektórych sądach
    funkcjonuje służba ochrony, która sprawdza tożsamość wchodzących. I po
    prostu bez dokumentu tożsamości może być kłopot z wejściem do budynku. U
    nas na przykład w trakcie poważniejszych rozpraw wpuszcza się tylko osoby
    potrafiące udokumentować swoją tożsamość i potrzebę wejścia do budynku.
    Ale oczywiście w zamian za dowód osobisty może wziąć inny dokument
    pozwalający na ustalenie tożsamości.

  • 7. Data: 2003-12-15 11:17:12
    Od: "LeNiN" <y...@c...barg.cy (ROT13)>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał :
    > a nie jak wygląda rozprawa o nabycie spadku i stąd pewne rozbieżności
    > pomiędzy nami.

    Juz jestem po i chciałem poinformować kto miał racje ;)
    Oczywiscie po raz kolejny Robert Tomasik :)
    Potrzebny był tylko dowód osobisty, a akt zgonu byl oczywiscie zlozony razem
    z wnioskiem. Żadne inne dokumenty nie były potrzebne choć sedzia pytał o to
    i owo jednak dał wiare na słowo :) Wszystko trwało 15 minut. Teraz mam
    kolejne pytanie: Po 3 tygodniach odbiore orzeczenie i ile mam czasu na
    zapłacenie podatku do US ?

    --
    Pozdrawiam ----> Krzysztof
    GG: 1079451

  • 8. Data: 2003-12-15 17:44:20
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Robert Tomasik wrote:
    > Natomiast potrzeba zabrania dowodu osobistego nie wynika z konieczności
    > jej okazania sądowi, bo faktycznie nie przypominam sobie by kiedykolwiek
    > legitymowano świadka,

    Nie oglądałeś relacji z procesu Rywina? :)

    KG

  • 9. Data: 2003-12-15 17:56:54
    Od: "Marcin S." <t...@x...pl>

    To Rywin jest swiadkiem w swojej sprawie ? :P

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 10. Data: 2003-12-15 18:18:15
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Marcin S. wrote:

    > To Rywin jest swiadkiem w swojej sprawie ? :P

    Nie, ale czy ja napisałem coś o sprawdzaniu dowodu Rywina?

    KG