  • 1. Data: 2003-12-14 14:20:54
    Temat: Ludzie pomóżcie!!
    Od: "Mrls" <m...@p...onet.pl>

    Grupowicze,
    Jaki organ jest właściwy do stwierdzenia nieważności decyzji ZUS lub KRUS

    dziękuję
    Lis

  • 2. Data: 2003-12-14 16:56:26
    Temat: Re: Ludzie pomóżcie!!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mrls" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    A nie ma pouczenia o drodze odwoławczej na dole decyzji? Takim małym
    drukiem.

  • 3. Data: 2003-12-14 17:19:19
    Od: Arek <a...@e...net>

    Mrls rzecze:
    > Jaki organ jest właściwy do stwierdzenia nieważności decyzji ZUS lub KRUS

    Na tejże decyzji powinieneś mieć wyjaśnienie gdzie i jak złożyć odwołanie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 4. Data: 2003-12-14 18:19:39
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Mrls" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:brhroh$t0a$1@atlantis.news.tpi.pl

    > Jaki organ jest właściwy do stwierdzenia nieważności decyzji ZUS lub
    > KRUS

    Odwołanie od decyzji ZUS'u kieruje się do Sądu Pracy
    poprzez ZUS.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Wystarczy dać komuś nieco więcej swobody,

  • 5. Data: 2003-12-14 19:17:36
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@N...interia.pl>

    Użytkownik "Mrls" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Grupowicze,
    > Jaki organ jest właściwy do stwierdzenia nieważności decyzji ZUS lub KRUS

    Może Naczelny Sąd Administracyjny ?
    Wogóle może sąd ?

    Ciekawy problem. Chętnie zapoznam się z odpowiedziami.

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów] GG: 6287018
    pytania?:--> k...@i...pl

  • 6. Data: 2003-12-14 21:25:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    > Odwołanie od decyzji ZUS'u kieruje się do Sądu Pracy
    > poprzez ZUS.

    Od wszystkich, niezależnie od tego, czego dotyczą? Nie upieram się, ale ja
    pamiętam, że jeszcze niedawno na przykład od decyzji określającej grupę
    inwalidztwa było odwołanie do komisji okręgowej (czy wojewódzkiej). To się
    tam zmienia. W każdym razie na decyzji zawsze pisało, do kogo i w jakim
    terminie przysługuje odwołanie.

  • 7. Data: 2003-12-15 06:15:20
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:brirlr$1n5$3@inews.gazeta.pl

> [...]
    > wojewódzkiej). To się tam zmienia. W każdym razie na decyzji zawsze
    > pisało, do kogo i w jakim terminie przysługuje odwołanie.

    Nie jestem pewien, ale chyba(?) od wszystkich decyzji.
    Może nie wszystkie do Sądu Pracy, ale na pewno robi
    to Sąd.
    Teraz do Sejmu został skierowny projekt nowelizacji
    ustawy o emeryturach i rentach w której to nowelizacji
    proponują aby odwołania od decyzji ZUS nie były
    rozpatrywane przez Sądy, a przez komisję ZUS'owską
    i dopiero odwołanie od decyzji komisji rozpatrywał Sąd.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Autorytet to więcej niż rada i mniej niż rozkaz."

  • 8. Data: 2003-12-15 17:08:26
    Od: "Mrls" <m...@p...onet.pl>

    Ludzie ale mi nie chodzi o odwołanie tylko o unieważnienie decyzji w trybie
    nadzwyczajnym. Chodzi mi o sytuację gdy decyzja jest rażąco niezgodna z
    prawem i od dawna jest prawomocna. Powiem szczerze, że nie jestem pewien czy
    sąd jest właściwy w kwestii stwierdzenia nieważności, dlatego pytam

    dzięki za odpowiedzi
    Lis

  • 9. Data: 2003-12-15 17:26:34
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Mrls" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:brkq1d$q60$1@nemesis.news.tpi.pl

> [...]
    > niezgodna z prawem i od dawna jest prawomocna. Powiem szczerze, że nie
    > jestem pewien czy sąd jest właściwy w kwestii stwierdzenia nieważności,

    Przedtem nie mówiłeś o co właściwie Ci chodzi.
    Pewnikiem jest, że "nad" ZUS'em jest Sąd
    Pracy. Resztę na pewno dowiesz się u źródła
    czyli w ZUS'ie.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Człowiek postępuje rozsądnie wtedy i tylko wtedy,

  • 10. Data: 2003-12-15 20:43:22
    Od: "Waldemar Kicała" <w...@w...pl>

    > Przedtem nie mówiłeś o co właściwie Ci chodzi.
    > Pewnikiem jest, że "nad" ZUS'em jest Sąd
    > Pracy. Resztę na pewno dowiesz się u źródła
    > czyli w ZUS'ie.

    A moze art. 145 i nastepne Kpc???