  • 21. Data: 2007-07-27 15:43:18
    Temat: Re: Jak walczyć ze spamem esemesowym?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    mvoicem napisał(a) :

    > Tak jak PP czerpie zyski z procederu wysyłania listów do mnie przez moją
    > ciotkę. Jak z tym walczyć? Czy PP nie powinna na moje życzenie wyrzucać
    > do śmieci przesyłek gdzie nadawcą jest moja ciotka?

    Jeśli spamer płaci za wysłanie 100.000 SMS-ów, to dlaczego
    operator miałby odcinać sobie źródło dochodu?

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 22. Data: 2007-07-28 12:35:49
    Od: "william" <n...@m...mnie.pl>

    > No i? To można wprowadzić taką trochę inną, prawda? ISP internetowi
    > wprowadzają zabójców spamu.... A tutaj technicznie zapewne można to dość
    > prosto wykonać.

    Niestety nie. Jedynym dobrym punktem do ustanowienia takiego fitru jest
    centrum SMSC. Tyle tylko że to by blokowało tylko smsy rekamowe nadawane
    PRZEZ centrum Polkomtela. A co z tymi pochodzącymi z smsc innych sieci ?
    Dokładnie z tego samego powodu numer autora wiadomości sms jest o tyle
    wiarygodny o ile wiadomość pochodzi od wiarygodnego smsc. Technicznie SMS i
    emaile znacznie różnią się w technice przesyłania. Skuteczny filtr możesz za
    to założyć sobie ty sam - w telefonie. Na pewno każdy aparat z symbianem
    posiada takie aplikacje.

  • 23. Data: 2007-07-28 17:19:12
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 28 lipca 2007 14:35
    (autor william
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8fd6f$21ru$1@news2.ipartners.pl>):

    > Niestety nie. Jedynym dobrym punktem do ustanowienia takiego fitru jest
    > centrum SMSC. Tyle tylko że to by blokowało tylko smsy rekamowe nadawane
    > PRZEZ centrum Polkomtela. A co z tymi pochodzącymi z smsc innych sieci ?

    No ale one przez sieć Polkomtela też muszą przejść do mnie.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 24. Data: 2007-07-30 15:29:23
    Od: "william" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <f8fd6f$21ru$1@news2.ipartners.pl>):

    > No ale one przez sieć Polkomtela też muszą przejść do mnie.

    Ale sieć jest "transparentna" dla wiadomości. Chciałbyś żeby np. twój
    dostawca internetu czytał pakiety i kontrolował strony które oglądasz i
    maile które otrzymujesz ?? Inna rzecz, że wcale nie muszą przychodzic do
    ciebie przez sieć własnego operatora np. w roamingu.

  • 25. Data: 2007-07-31 09:37:52
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 30 lipca 2007 17:29
    (autor william
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8l04f$2qan$1@news2.ipartners.pl>):

    > Ale sieć jest "transparentna" dla wiadomości. Chciałbyś żeby np. twój
    > dostawca internetu czytał pakiety i kontrolował strony które oglądasz i
    > maile które otrzymujesz ??

    Przecież to robi. Nie tylko zresztą on, ale dostawcy skrzynek i inni też.

    > Inna rzecz, że wcale nie muszą przychodzic do
    > ciebie przez sieć własnego operatora np. w roamingu.

    No ale to wtedy chyba i tak musi przejść przez Polkomtela, bo przecież
    nadawca nie wie, że jestem w innej sieci.

  • 26. Data: 2007-07-31 15:29:16
    Od: "william" <n...@m...mnie.pl>

    > Przecież to robi. Nie tylko zresztą on, ale dostawcy skrzynek i inni też.

    IMHO nie robi, chyba że na polecenie prokuratora. Niedawno jak może
    słyszałeś zamknięto administratora który czytał ludziom gg. Chyba że mylisz
    logowanie ruchu z rejestrowaniem treści.

    > No ale to wtedy chyba i tak musi przejść przez Polkomtela, bo przecież
    > nadawca nie wie, że jestem w innej sieci.

    Jeśli widomosć przeszła przez SMSC tej sieci w której ty jesteś gościem to
    nie musi już przechodzić przez twoją sieć macierzystą.

    Uwierz mi, że domagasz się jednak abstrakcji. To jak by chcieć by poczta
    otwierała i fitrowała twoją korespondencję.A co z połączeniami z
    zastrzeżonych numerów ? Duża ich część to "spam" ankieterów itd. też sieć ma
    je odrzucać ? Porównywanie sms do maili nie jest adekwatne. Telefon i sieć
    GSM bardziej w działaniu przypomina sytuację w której każdy posiadacz
    komputera sam utrzymuje serwer pocztowy do odbierania wiadomości, zaś
    wysyłanie realizuje przez serwery "providera" (czyli SMSC). Do kogo w takim
    systemie chcesz mieć pretensje za spam ? IMHO tylko do siebie samego (że
    podałeś swój numer).

  • 27. Data: 2007-08-01 09:33:05
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 31 lipca 2007 17:29
    (autor william
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8nkg5$1c9r$1@news2.ipartners.pl>):

    > IMHO nie robi, chyba że na polecenie prokuratora.

    Robi robi.... Wylosuj sobie dowolnego operatora i na 90% to robi.

    > Niedawno jak może
    > słyszałeś zamknięto administratora który czytał ludziom gg. Chyba że
    > mylisz logowanie ruchu z rejestrowaniem treści.

    A czy ja mówiłem coś o rejestracji treści? Ja mówiłem o filtracji!

    > Jeśli widomosć przeszła przez SMSC tej sieci w której ty jesteś gościem to
    > nie musi już przechodzić przez twoją sieć macierzystą.

    No dobra, to ten jeden spam przejdzie. Akurat spam nie idzie do mnie z sieci
    roamingowej...

    > Uwierz mi, że domagasz się jednak abstrakcji. To jak by chcieć by poczta
    > otwierała i fitrowała twoją korespondencję.

    Ale jaka poczta? Tradycyjna? Niewykonalne bo to ręczna robota jest. Ale już
    elektroniczna jak najbardziej to robi. A esesman jest elektronicznych.

    > A co z połączeniami z
    > zastrzeżonych numerów ? Duża ich część to "spam" ankieterów itd. też sieć
    > ma je odrzucać ?

    A jakby była taka opcja, to czemu nie? Twoje rozumowanie jest takie: ,,nie
    da się skutecznie w 100% walczyć, to zrezygnujmy''. W poczcie
    elektronicznej też się nie da w 100% a nikt nie rezygnuje. A poczta mniej
    inwazyjna niż telefon.

> [...]
    > wysyłanie realizuje przez serwery "providera" (czyli SMSC). Do kogo w
    > takim systemie chcesz mieć pretensje za spam ?

    Do dostawcy, który nie umożliwia blokowania przed wrzuceniem do mojej
    skrzynki.

    > IMHO tylko do siebie samego
    > (że podałeś swój numer).

    Czasami podałem do innych celów, czasami nie podałem a sami wyłapali.

    W sumie za spam też możesz mieć pretensje do siebie, że podałeś swój adres,
    no nie? Więc zlikwidujmy wszystkich zabójców spamu.

  • 28. Data: 2007-08-01 15:37:39
    Od: "william" <n...@m...mnie.pl>

    > Robi robi.... Wylosuj sobie dowolnego operatora i na 90% to robi.

    Może mam dziwnego operatora, ale przy podpisywaniu umowy dał mi załącznik na
    którym uprzejmie prosił by mógł monitorować do celów statystyczno -
    marketingowych moje odwiedziny www. Odmówiłem i wierzę, że ruch IP jest
    transparentny.

    > No dobra, to ten jeden spam przejdzie. Akurat spam nie idzie do mnie z
    > sieci
    > roamingowej...

    Chcesz narzucać sieci (nie punktom usług) zdolności fitrujące. To jest z
    założenia nonsensowne - sieć jest od tego aby przenosić pewnie i szybko dane
    a nie je analizować.

    > Ale jaka poczta? Tradycyjna? Niewykonalne bo to ręczna robota jest. Ale
    > już
    > elektroniczna jak najbardziej to robi. A esesman jest elektronicznych.

    Email = list = SMS
    Internet (i jego dostawcy) = firmy pocztowe = sieć GSM
    Serwer poczty elektronicznej = sekretarka odbierająca pocztę od listonoszy,
    kurierów, posłańców itd. = telefon GSM

    Rozumiesz już, że filtrowanie na poziomie sieci jest bezsensowne ? Od tego
    jest właściwa warstwa - twój telefon.

    > Do dostawcy, który nie umożliwia blokowania przed wrzuceniem do mojej
    > skrzynki.

    Czyli operator SMSC w Honolulu ma zapytać Kowalskiego w Polsce czy chce smsy
    reklamowe czy nie ??

> [...]

    > adres,
    > no nie? Więc zlikwidujmy wszystkich zabójców spamu.

    Odróżnić trzeba walkę ustawową z nadawcami niezamawianej treści rekalmowej
    (niezależnie od tego czy jest to ulotka w szkrzynce na listy, czy faks, czy
    mail czy sms) od stosowania środków zapobiegawczych przez odbiorców
    wiadomości (sekretarka, oprogramowanie w telefonie, filtr antyspamowy na
    serwerze mojej poczty). Kończąc temat - pretensje powinieneś mieć do
    producentów TELEFONÓW że nie wyposażają aparatów z segmentu popularnego w
    dostatecznie dobry filtr połączeń i wiadomości.

  • 29. Data: 2007-08-02 10:07:23
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 1 sierpnia 2007 17:37
    (autor william
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8q9bp$2vid$1@news2.ipartners.pl>):

> [...]
    > listonoszy, kurierów, posłańców itd. = telefon GSM
    >
    > Rozumiesz już, że filtrowanie na poziomie sieci jest bezsensowne ? Od tego

    Jasne.... Powiedz to wszystkim dostawcom internetu, że masz widzi się misię,
    żeby przestali walczyć ze spamem. Bo ty masz Wizję^W Cyfrę że ruch w sieci
    ma być niemonitorowany....

    > Może mam dziwnego operatora, ale przy podpisywaniu umowy dał mi załącznik
    > na którym uprzejmie prosił by mógł monitorować do celów statystyczno -
    > marketingowych moje odwiedziny www.

    Bo tu chodziło o gromadzenie danych o tym co robisz, a nie jakie śmieci idą.
    Spróbuj posiać po sieci nieco wirusem... Zobaczymy czy nie monitorują
    działania sieci... Jak nie monitorują, to podaj ich nazwę, żeby klienci
    wiedzieli czego unikać.

    > Czyli operator SMSC w Honolulu ma zapytać Kowalskiego w Polsce czy chce
    > smsy reklamowe czy nie ??

    Mówię o mojej skrzynce w polkomtelu...

> [...]
    > producentów TELEFONÓW że nie wyposażają aparatów z segmentu popularnego w
    > dostatecznie dobry filtr połączeń i wiadomości.

    Ale po co? To komplikuje i podwyższa koszty.
    Ja wolę filtrowanie na poziomie sieci/skrzynki. Zabójca spamu działa mi na
    serwerze a nie w programie pocztowym... I pocztę se mogę czytać nawet
    catem.

  • 30. Data: 2007-08-02 18:27:52
    Od: "william" <n...@m...mnie.pl>

    > Spróbuj posiać po sieci nieco wirusem... Zobaczymy czy nie monitorują
    > działania sieci... Jak nie monitorują, to podaj ich nazwę, żeby klienci
    > wiedzieli czego unikać.

    Wystarczy zajrzeć do nagłówków by wiedzieć, że mam Multimo. I uwierz mi, że
    mogę spokojnie przez 24h/dobe posyłać losowe pakiety z 256kb/s i nic się z
    nimi nie stanie. Inna sprawa czy odbiorcy tych pakietów będa na nie
    odpowiadac czy zabanują moje IP na kilka godzin.

    > Mówię o mojej skrzynce w polkomtelu...

    Jakiej skrzynce ??? SMS to nie poczta ! Nie ma żadnej "skrzynki" innej niż
    twój terminal. Jeśli masz wyłączony aparat, zaś ktoś w Honolulu posłał smsa
    przez bramkę swojego operatora to ta barmka co parę minut łączy się przez
    TRANSPARENTNĄ sieć GSM/ISDN z twoim telefonem i próbuje ci odstarczyć tego
    smsa. Polkomtel nie powinien ani trochę zgadywać czy to sms miłosny,
    reklamowy czy zaszyfrowana wiadomosć od terrorysty. To mogą robić służby
    specjalne.

    > Ale po co? To komplikuje i podwyższa koszty.
    > Ja wolę filtrowanie na poziomie sieci/skrzynki.

    Ty płacisz za swoją skrzynkę pocztowa i od niej wymagasz. Domaganie się od
    kawałka światłowodu, switcha, BTSa, routera IP czy kanału SS7 by filtrował
    treść to absurd. Ja nie chciałbym płacić za twój kaprys.

    > Zabójca spamu działa mi na serwerze a nie w programie pocztowym... I
    > pocztę se mogę czytać nawet
    > catem.

    SMSa też nie musisz czytać aplikacją w telefonie. Podłącz się terminalem i
    wydaj polecenie AT+SMGR. Telefon konsumencki to połączenie i serwera poczty
    przychodzącej i "skrzynki" na wiadomości i "programu pocztowego". W sieci