  • 1. Data: 2007-07-24 16:09:53
    Temat: [PILNE POMOCY] wodociągi, zalany dom, odszkodowanie
    Od: "bArT" <b...@o...eu>

    Witam wszystkich,

    Miałem dziś nieprzyjemny wypadek w domu, a mianowicie zalało mi piwnicę w
    domku jednorodzinnym. Spowodowane było to uszkodzeniem rury doprowadzającej
    wodę do domu (ten fragment należy do wodociągów).

    Wody było na ok. 40cm więc sprzęty elektryczne zostały pozalewane: kosiarki,
    odkurzacz; a także pralka, piece meble, pianino, dywany (nie wiem jak z
    podłogą bo są tam kafelki i nie wiem jak one to wytrzymają). Najgorsze, że
    zalało też samochod, który był w garażu i woda wdarła się do środka
    samochodu.

    Jak najlepiej "skonstruować" pismo do wodociągów i ubezpieczalni, aby
    zabazpieczyć swoje interesy i ew. odszkodowania związane z tym wypadkiem?

    Przypomnę, że element, który spowodował wyciek wody należy do wodociągów
    (notabene został jakiś czas temu wymieniony ze starej poczciwej rury na
    "plastykowy" wynalazek i jak widać nie zdało to egzaminu - niestety sam się
    musiałem przekonać o tym na własnej skórze)

    Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za rady
    Bartek

  • 2. Data: 2007-07-24 17:20:08
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "bArT" <b...@o...eu> wrote in message
> [...]
    > "plastykowy" wynalazek i jak widać nie zdało to egzaminu - niestety sam
    > się musiałem przekonać o tym na własnej skórze)

    Przede wszystkim zgłosić szkodę u swojego ubezpieczyciela. On ci wypłaci
    odszkodowanie.

  • 3. Data: 2007-07-24 17:41:12
    Od: "bArT" <b...@o...eu>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > Przede wszystkim zgłosić szkodę u swojego ubezpieczyciela. On ci wypłaci
    > odszkodowanie.

    Tak dokładnie zrobie. Szukam wszystkich możliwych wyjść z tej sytuacji, że
    potem nie obudzić się z ręką w nocniku i ominąć późniejsze sytuacje typu:
    "mógł Pan zrobić zdjęcie" albo "mógł Pan zrobić weeelką kratkę ściekową w
    piwnicy" i podobne tego typu absurdy.

    dzięki za info

    pozdrawiam
    bart

  • 4. Data: 2007-07-24 18:19:22
    Od: "william" <n...@m...mnie.pl>

    > Tak dokładnie zrobie. Szukam wszystkich możliwych wyjść z tej sytuacji, że

    Tego trochę nie rozumiem. Ktoś robi ci szkodę a ty ją chcesz pokrywać ze
    swojego ubezpieczenia ??

    > potem nie obudzić się z ręką w nocniku i ominąć późniejsze sytuacje typu:
    > "mógł Pan zrobić zdjęcie" albo "mógł Pan zrobić weeelką kratkę ściekową w
    > piwnicy" i podobne tego typu absurdy.

    Zdjęcie oczywiscie ze warto zrobić - w końcu woda zejdzie i trzeba będzie
    jakoś udowodnić że była tak wysoka.. Przede wszystkim zglosić szkodę na
    piśmie do wodociągów. Czy kratka była wymagana w warunkach przyłączenia
    dostawcy wody ? Jeśli nie to nie masz się czym martwić bo prawo budowlane
    również o niej nie wspomina.

  • 5. Data: 2007-07-24 21:58:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bArT" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]

    Dowiedzieć się, w którym zakładzie ubezpieczeniowym Wodociągi są
    ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej i tam zgłosić szkodę jak
    najszybciej.

  • 6. Data: 2007-07-28 19:41:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    bArT wrote:
> [...]
    > późniejsze sytuacje typu: "mógł Pan zrobić zdjęcie" albo "mógł Pan
    > zrobić weeelką kratkę ściekową w piwnicy" i podobne tego typu absurdy.

    no i tu jest pies pogrzebany, bo w warunkach na dostawę wody prawdopodobnei
    jest napisane że pomieszczenie z wodomierzem ma mieć kratkę do odprowadzenia
    wody.

    jeśli tak jest to masz przewalone bo firma ubezpieczeniowa moze odmówić
    wypłaty szkody a wodociągi się wypną i odetną ci jeszcze wodę.

  • 7. Data: 2007-07-30 08:53:06
    Od: "bArT" <b...@o...eu>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > jeśli tak jest to masz przewalone bo firma ubezpieczeniowa moze odmówić
    > wypłaty szkody a wodociągi się wypną i odetną ci jeszcze wodę.

    nie no to wszytko mam, ale co z tego jak odpływ nie jest w stanie odbierać
    wody tak szybko jak wlatuje pod ciśnieniem z przyłącza.

    B.