  • 1. Data: 2009-04-03 11:34:59
    Temat: Jak ukarać/zapobiec nielegalnemu parkowaniu
    Od: "Filozof71" <f...@s...com>

    Witam,

    Mieszkam w nieruchomości posiadającej podziemną halę garażową, gdzie
    wynajmuję miejsce garażowe. Nieruchomość jest zarządzana przez zarząd
    powołany przez Wspólnotę Mieszkańców. Kazdy mieszkaniec ma KW na swoje
    mieszkanie plus ułamkowy udział w gruncie pod nieruchomością.

    W hali garazowej dosyć często nielegalnie parkują obce samochody
    (prawdopodobnie znajomi niektórych użytkowników, ponieważ aby dostac sie do
    garazu trzeba otworzyć bramę pilotem, który mają tylko osoby korzytsjące z
    garażu).

    Zgodnie z przepisami wspólnoty parkowanie jest dozwolone tylko dla osób
    będących włascielami lub najemcami miejsc postojowych i tylko w tych
    miejscach - zakaz parkowania w korytarzach dojazdowych. Na tablicy ogłoszeń
    w każdej klatce jest także informacja, że ze względów bezpieczeństwa nie
    wolno parkować poza wyznaczonymi mijescami. Ponadto w niektórych miejscach
    hali, np. przy bramach awarynych jest znak "Droga pożarowa - nie parkować".

    Jak się łatwo domyślić mimo tych wszytskich regulacji i tak znajdują się
    "chętni" na nielegalne parkowanie. Dzowniłem w tej sporawie na policję, ale
    oni wymigali się twierdząc, że na terenie prywatnym nie mogą wlepić mandatu
    za parkowanie w miejscu gdzie jest zakaz.

    Mam pytanie : co mozna zrobić w takiej sytuacji ? Czy jest to podobna
    sytuacja gdyby ktoś nam wjechał na podwórko pod domem jednorodzinnym ? Co
    mogę zrobić w takiej sytuacji ?

    pozdr Filozof71

  • 2. Data: 2009-04-03 11:37:24
    Temat: Re: Jak ukarać/zapobiec nielegalnemu parkowaniu
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Filozof71" <f...@s...com> napisał w wiadomości

    > Mam pytanie : co mozna zrobić w takiej sytuacji ? Czy jest to podobna
    > sytuacja gdyby ktoś nam wjechał na podwórko pod domem jednorodzinnym ?

    Raczej wielorodzinnym.
    Sam pisałeś że ktoś z właścicieli pozwolił im tam wjechać.

  • 3. Data: 2009-04-03 11:51:52
    Od: Paweł <b...@m...com>

    > Mam pytanie : co mozna zrobić w takiej sytuacji ? Czy jest to podobna
    > sytuacja gdyby ktoś nam wjechał na podwórko pod domem jednorodzinnym ? Co
    > mogę zrobić w takiej sytuacji ?

    Najprościej zainstalować taki system jaki jest stosowany na niektórych
    parkingach.
    Zapamiętujacy status pilota czy też karty magnetycznej sterującej wjazdem i
    wyjazdem.
    Jeśli karta jest "wjechana" to można na nią tylko wyjechać. I vice versa.
    I wydać dokładnie tyle kart ile jest miejsc parkingowych.

    --
    Paweł

  • 4. Data: 2009-04-03 11:57:54
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]

    > Mieszkam w nieruchomości posiadającej podziemną halę garażową, gdzie
    > wynajmuję miejsce garażowe. Nieruchomość jest zarządzana przez zarząd

    wywiesic informacje o odplatnosci parkowania, 20-50 zeta za godzine, zakupic
    kilka blokad i juz, blokada zdjeta po uiszczenie platnosci :)

  • 5. Data: 2009-04-03 12:32:22
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    > Użytkownik "Filozof71" <f...@s...com> napisał w wiadomości

    > wywiesic informacje o odplatnosci parkowania, 20-50 zeta za godzine, zakupic
    > kilka blokad i juz, blokada zdjeta po uiszczenie platnosci :)

    kup se http://www.blokadyparkingowe.com.pl/ i sprawa załatwiona
    albo taniej napis, "grodzi odholowaniem" itp

  • 6. Data: 2009-04-03 14:23:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Filozof71" <f...@s...com> napisał w wiadomości

    Zakładając, ze tych kierujących wpuszczają osoby, mające prawo do
    dysponowania miejscami parkingowymi (jakoś przez bramę wjeżdżają), to jest
    to sprawa wewnętrzna wspólnoty i żaden organ państwowy tu nic nie zdziała.
    Można by ewentualnie próbować na drodze cywilnej dochodzić roszczeń.

  • 7. Data: 2009-04-03 14:24:26
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 03-04-2009 o 13:34:59 Filozof71 <f...@s...com>
    napisał(a):

    ktos znalazl calkiem niezle rozwiazanie
    http://img6.imageshack.us/img6/525/nieparkowac.jpg

    leon

  • 8. Data: 2009-04-03 15:38:14
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Filozof71 pisze:
> [...]
    > hali, np. przy bramach awarynych jest znak "Droga pożarowa - nie parkować".

    W Sosnowcu właściciel marketu wynajął firmę ochroniarską, która zakładał
    blokady na koła właścicielom samochodów, które parkowały na miejscach dla
    niepełnosprawnych. 300 zł płatne z góry i zdjęcie blokady lub
    wylegitymowanie się i płatność kary w ciągu 7 dni. Zapadł wyrok sąd
    rejonowego, że takie działanie jest zgodne z prawem.

  • 9. Data: 2009-04-03 15:47:59
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 3 Kwi, 17:38, Kamikazee <n...@n...pl.invalid> wrote:
    Zapadł wyrok sąd
    > rejonowego, że takie działanie jest zgodne z prawem.

    Jak na razie żaden wyrok nie zapadł a jedynie prokuratura na razie
    odmówiła wszczęcia postępowania karnego.

  • 10. Data: 2009-04-03 15:48:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kamikazee wrote:

> [...]
    > wylegitymowanie się i płatność kary w ciągu 7 dni. Zapadł wyrok sąd
    > rejonowego, że takie działanie jest zgodne z prawem.

    Ciekawe czym się sędzia naćpał.