  • 1. Data: 2009-04-02 11:34:33
    Temat: Gwarancja na świetlówki.
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Czy na swietlówki (rurowe lub PLL) obowiązuje jakaś gwarancja, czy jest to sparwą
    jedynie producenta albo sprzedawcy?

    Czy inne sa prawa nabywcy - osoby fizycznej - a inne przedsiębiorcy z tytułu takiej
    ewentualnej gwarancji lub rekojmi?

    Jako "konsument" wiem, że mam 12 miesięcy gwarancji na swietlówkę lub żarówkę
    energooszczędną z marketu, a główny kłopot dla nabywcy to niezgubienie paragonu.

    Ale co jesli świetlówki kupuje spółdzielnia lub wspólnota, i nastepnie przepalają się
    jedna po drugiej mimo deklarowanego czasu swiecenia 6000-12000 godzin??
    JaC

  • 2. Data: 2009-04-02 11:45:26
    Temat: Re: Gwarancja na świetlówki.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    się jedna po drugiej mimo deklarowanego czasu swiecenia 6000-12000 godzin??

    W przypadku konsumenta obowiązuje 24-miesięczna ochrona. Szczególnie
    łatwo się reklamuje do 6 miesięcy, kiedy to domyślnie wada tkwiła już w
    momencie kupna. Czasem kupowałem tak zwane żarówki energooszczędne i
    pomimo dobrej firmy (Philips), często psuły się one przed upływem pół
    roku. Jako że były kupowane w Tesco, zwracałem je i dostawałem zwrot
    gotówki od ręki.

    W przypadku, kiedy kupującym byłaby spółdzielnia, możemy starać się
    reklamować z tytułu rękojmi.

    Czasem jeszcze takiej "gwarancji" udziela sam producent - na pudełku
    małymi literkami "gwarantuje" żywotność przez określony czas przy
    określonej długości świecenia. Może warto również do niego się zwrócić?

    Poza tym w przypadku żarówek energooszczędnych - rzadko kiedy
    informacja taka jest umieszczana na pudełku, ale ich żywotność znacznie
    obniża częste włączanie i wyłączanie. Zatem jeśli żarówki są instalowane
    na klatkach schodowych, gdzie często są włączane/wyłączane, to to może
    być powodem ich obniżonej trwałości. Na rynku są żarówki, które są ponoć
    odporne na tego typu użytkowanie, ale zamiast 20zł, kosztują 50zł.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-04-02 11:52:45
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A u kogo:
    U dostawcy (firmy elektrycznej dokonującej usługi przeglądów i zakupującej świetlówki
    na nasz rachunek w naszym imieniu)?
    U sprzedawcy (detal/hurtownia, konkretnie to nawet niejakie "Grodno" - mam usłyszeć
    jak wygląda drzewo?)?
    U producenta (no do Piły mamy jechać)?
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-04-02 11:59:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    świetlówki na nasz rachunek w naszym imieniu)?
    > U sprzedawcy (detal/hurtownia, konkretnie to nawet niejakie "Grodno" - mam usłyszeć

    Do sprzedawcy.

    > U producenta (no do Piły mamy jechać)?

    Do producenta, to z gwarancją, jeśli takowej udzielił. Wyślijcie im
    kilka świetlówek, opiszcie sprawę. W niektórych firmach podchodzą do
    tego typu spraw poważnie i naprawdę przejmują się opiniami klientów.
    Warto by przetestować Piłę.

    Nie wiem jakie ilości kupujecie, ale może warto na przyszłość ogłosić
    coś na kształt przetargu i niech firmy dają oferty wraz z wyraźną gwarancją?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-04-02 15:49:26
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 02 Apr 2009 13:45:26 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > pomimo dobrej firmy (Philips), często psuły się one przed upływem pół
    > roku. Jako że były kupowane w Tesco, zwracałem je i dostawałem zwrot

    W przypadku Tesco i innych marketów cała sprawa ma wielkie szanse
    powodzenia, natomiast w przypadku bardziej świadomego sprzedawcy lub co
    gorsza kiedy reklamacje rozpatruje przedstawiciel/dystrybutor/producent
    taka reklamacja NIGDY nie zostanie uznana i zawsze Ci powiedza, ze sieć
    miała złe parametry.

    --
    best regards,
    scream

  • 6. Data: 2009-04-02 18:23:06
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Liwiusz pisze:
> [...]
    > kilka świetlówek, opiszcie sprawę. W niektórych firmach podchodzą do
    > tego typu spraw poważnie i naprawdę przejmują się opiniami klientów.

    Świetlówki markowane Piła pochodzą z Chin, więc zapewne nie ma ich co
    wysyłać do dystrybutora w Polsce.

    --
    Filip.

  • 7. Data: 2009-04-02 19:19:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    scream pisze:

> [...]
    > gorsza kiedy reklamacje rozpatruje przedstawiciel/dystrybutor/producent
    > taka reklamacja NIGDY nie zostanie uznana i zawsze Ci powiedza, ze sieć

    Tylko że w przypadku wykrycia wady przed upływem 6 miesięcy od dnia
    kupna, musieliby to udowodnić, w skrajnym przypadku przed sądem.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-04-02 19:49:32
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Ale ten termin dotyczy tylko tzw. konsumentów, czy wszystkich nabywców - w tym ułomną
    osobę prawną jaką jest wspólnota mieszkaniowa?
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2009-04-02 20:03:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Ale ten termin dotyczy tylko tzw. konsumentów, czy wszystkich nabywców - w tym
    ułomną osobę prawną jaką jest wspólnota mieszkaniowa?

    Dokładnie dotyczy to sprzedaży osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz
    w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-04-02 20:32:49
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Najwyraźniej lokatorzy powinni świetlówki na klatkach schodowych i w garażu wymieniać
    osobistym nakładem ;-))
    JaC

    -----