  • 81. Data: 2011-02-01 16:35:05
    Temat: Re: Jak się pozbyć byłego męża z domu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/1/2011 9:55 AM, Liwiusz wrote:

    > http://www.rp.pl/artykul/602503_Za-brak-lokalu-na-ek
    smisje-gmina-zaplaci-.html

    > "Sąd Najwyższy w dwu jednobrzmiących uchwałach podjętych 21 stycznia
    > 2011 r. (sygnatura akt: III CZP 116/10 i III CZP 120/10) potwierdził, że
    > właścicielowi lokum, które ma być opróżnione, wolno żądać od gminy
    > odszkodowania za szkodę wyrządzoną niewskazaniem tymczasowego
    > pomieszczenia. "

    taa, mam takiego znajomego, co mu gmina wisi juz 10 lat za lokale zastepcze.
    "Nie mamy pana plaszcza i nie zaplacimi i co nam pan zrobi"
    Wyrok sadu tez olali i nie zaplacili, a komornik twierdzi, ze nie ma z
    czego sciagnac i za kazdym razem przysyla umorzenie.
    to ze wolno domagac sie zaplaty to ja juz 15 lat temu wiedzialem, tylko
    ze na "wolno ci sie domagac" sie konczy.

  • 82. Data: 2011-02-01 16:57:15
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2011-02-01 16:55, Liwiusz pisze:
> [...]
    > właścicielowi lokum, które ma być opróżnione, wolno żądać od gminy
    > odszkodowania za szkodę wyrządzoną niewskazaniem tymczasowego

    tyle że przepis jest już uznany za niekonstytucyjny...

  • 83. Data: 2011-02-01 17:17:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/1/2011 10:57 AM, kam wrote:

    > tyle że przepis jest już uznany za niekonstytucyjny...

    TK powinno byc oficjalnie uznane za ciało polityczne.
    Serwują decyzje, w zaleznosci od tego czy budzet na to stac czy nie.

  • 84. Data: 2011-02-01 23:09:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Feb 2011, Lidia Molenda wrote:

    > Sytuacja wygląda tak, on nie jest właścicielem, gdyż mieszkanie jest moje
    > kupione jeszcze przed ślubem, on swego czasu zainwestował w wyremontowanie
    > tego mieszkania dlatego mówię że muszę go spłacić

    Jasne.
    Wniosek na przyszłość - pisz zaraz i wyraźnie wymieniając wszystkie
    istotne elementy sprawy. Ja odniosłem wrażenie iż jest współwłaścicielem.
    I wniosek drugi - to pogarsza sprawę.
    Jeśli tylko we właściwym momencie "dołoży się" do kosztów lokalu, czyli
    będzie mógł twierdzić że *płaci czynsz*, to oprócz ochrony posiadania
    obejmie go ochrona lokatora (korzystający - za darmo - pod nią nie
    podlega! - chętni mogą sprawdzić w ustawie)

    > rozwodzie i spisaliśmy właśnie taką umowę że po spłacie max do końca roku on
    > ma się wymeldować, nie pisaliśmy tam niczego o wyprowadzce, on jest biegły
    > w sprawy prawne

    Trudna sprawa :(, dobrze się mówi "po", ale widać że trzeba było
    uzależnić wypłacenie środków od wyprowadzki, tak jak już grupowicze
    pisali (zdeponować gdzieś).
    W tej chwili na taki warunek musiałyby zgodzić się obie strony.
    BTW: na newsach nie jest przyjęta forma "pan/pani"!

    pzdr, Gotfryd

  • 85. Data: 2011-02-01 23:12:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Feb 2011, witek wrote:

> [...]
    > Wyrok sadu tez olali i nie zaplacili, a komornik twierdzi, ze nie ma z czego
    > sciagnac i za kazdym razem przysyla umorzenie.

    Czy dobrze rozumuję, że w takim układzie wierzycielowi wolno
    *przynajmniej* potrącać własne długi wobec gminy - podatki
    od nieruchomości itede?

    pzdr, Gotfryd

  • 86. Data: 2011-02-02 08:12:56
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > No i wyglada na to ze wlasnie to w tym kierunku idzie.
    > Nie wyglada na to, zeby on sie zabieral za pakowanie.
    > A tylko spakowanie i fizyczne wyniesienie sie razem z rzeczami daje ci
    > prawo zmiany zamkow i niewpuszczenia go powtornie.

    Guzik prawda,- gdzie jest przepis uzalezniający prawo zmiany zamków od
    zabrania rzeczy?!;-)
    Rzeczy moga być zaledwie przechowywane, zatrzymane jako zastaw, a najlepiej
    wystawione za drzwi!

    > Zameldowanie ani jemu a ni tobie nic nie daje.
    > Teraz i tak nie masz wyboru.
    > Splacic, poprosic o wyprowadzenie sie, chocby w cholerem, adwokat wniosek
    > do sadu o eksmisje, wyrok, szuakanie i oplacenie kontera, komornik, kotry
    > go do tego kontenera wyniesie.
    > Jak dlugo w kontenerze bedzie mieszkal tak dlugo bedziesz za niego placic,
    > wiec nie szukaj jakiego dobres jakosci i w jakiejs dobrej dzielnicy.
    > a narazie stowe w kieszen i do prawnika, niech ci to rozpisze w
    > podpunktach,

    Guzik prawda! To co napisałeś odnosi się do lokatora który w mieszkaniu
    mieszka i NIC nie robi, aby temu faktowi zaprzeczać!
    Natomiast w opisywanym przypadku zakładamy, ze nastapi moment, ze b. mąż,
    który jak wynika z wyjaśnień nie jest współwłaścicielem, ale lokatorem
    pójdzie do urzędu wymeldowac się. Oznacza to niewątpliwie, że w tym
    momencie informuje on dobrowolnie i urzędowo organ administracji państwowej,
    że zaprzestał na stałe mieszkać pod danym adresem!
    Właścicielka mieszkania powinna NIEZWŁOCZNIE po owym wymeldowaniu (a więc
    oświadczeniu lokatora o zaprzestaniu mieszkania na stałe w jej mieszkaniu!!)
    zmienić zamki i męża nie wpuscić, a także wystawić jego rzeczy na korytarz.
    Niech on udawadnia, że wbrew temu oświadczeniu nie wyprowadził się nawet na
    chwilę, że kłamał urzędowi!
    Żaden przepis nie nakazuje włąścicielowi przyjęcie spowrotem lokatora do
    mieszkania z którego oficjalnie się już wyprowadził, nawet na chwilę!
    Oświadczenie zarówno woli, jak i tego, że wyprowadzenie nastapiło (a więc,
    że uległ zakończeniu akt posiadania mieszkania) nastapiło w postaci
    zgłoszenia przez lokatora faktu wymeldowania z pobytu stałego.
    Przypominam tu rzecz zasadniczą,- meldunek JEST POTWIERDZENIEM stanu
    faktycznego,- a więc lokator wymeldowując się sam potwierdza , że tam już
    nie mieszka!

  • 87. Data: 2011-02-02 08:57:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/1/2011 5:12 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Czy dobrze rozumuję, że w takim układzie wierzycielowi wolno
    > *przynajmniej* potrącać własne długi wobec gminy - podatki
    > od nieruchomości itede?

    mozesz sprobowac
    przynajmniej do momentu kiedy to ty bedziesz miał poborce skarbowego na
    karku za niezapłacone podatki. Jego potracenia wzajemnych długów nie
    będą interesowały.

  • 88. Data: 2011-02-02 09:00:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/2/2011 2:12 AM, p 47 wrote:

    > Guzik prawda,- gdzie jest przepis uzalezniający prawo zmiany zamków od
    > zabrania rzeczy?!;-)

    conajmniej w kilku miejscach.

    > Rzeczy moga być zaledwie przechowywane, zatrzymane jako zastaw, a
    > najlepiej wystawione za drzwi!

    mogą być ale nie są.
    chyba, ze na wlasny koszty chcesz sie przekonac jak to zinterpretuje sedzia.

> [...]
    > Przypominam tu rzecz zasadniczą,- meldunek JEST POTWIERDZENIEM stanu
    > faktycznego,- a więc lokator wymeldowując się sam potwierdza , że tam

    juz to widze jak on sie wymeldowuje jak dostanie kase. wtedy to juz w
    ogole nie bedzie na niego bata.

  • 89. Data: 2011-02-02 13:18:15
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > conajmniej w kilku miejscach.

    No to nie powinienes miec kłopotu z zacytowaniem choć jednego, - czekamy w
    napięciu;-))

    > mogą być ale nie są.

    Bo?....

    > chyba, ze na wlasny koszty chcesz sie przekonac jak to zinterpretuje
    > sedzia.

    Sędzia ma swobodę decyzji, ale w granicach ustawy. Tymczasem nie podałeś
    ŻADNEGO argumentu, który przeczyłby oczywistej tezie, że dobrowolne
    wymeldowanie się , zgodnie z przepisami meldunkowymi, oznacza oficjalne
    POTWIERDZENIE przez osobę dokonująca takiej czynności tego, ze już
    zakończyła zamieszkiwanie na stałe pod danym adresem.
    A skoro sama ona potwierdziła urzędowo, że tam już nie mieszka, juz
    przestała być lokatorem to oczywiste jest, że nie chronią ją przepisy
    dotyczące lokatorów!

  • 90. Data: 2011-02-02 13:24:17
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.02.2011 14:18, p 47 pisze:

    > Sędzia ma swobodę decyzji, ale w granicach ustawy.

    Hehehehehe.

> [...]
    > POTWIERDZENIE przez osobę dokonująca takiej czynności tego, ze już
    > zakończyła zamieszkiwanie na stałe pod danym adresem.

    Sędzia może powołać się na swoje bogate doświadczenie życiowe i uznać,
    że wymeldowanie się tak na prawdę nie było związane z faktyczną
    wyprowadzką i było tylko naruszeniem procedury administracyjnej.
    Jednocześnie może odstąpić od karania za takie naruszenie.

    I co mu zrobisz?