  • 1. Data: 2011-01-27 19:54:25
    Temat: Promocja w markecie i brak przestrzegania jej
    Od: "Maciek" <t...@p...onet.pl>

    W sieci sklepów Kaufland nad kasami widnieje duża tablica informacyjna takiej
    mniej więcej treści:
    "U nas nie czekasz w kolejce do kasy - to gwarantujemy!

    Każdy, kto czeka w kolejce do kasy dłużej niż 5 minut,

    a nie wszystkie kasy są czynne, w ramach przeprosin otrzyma od nas bon towarowy
    o wartości 5 zł. (Do odebrania

    w punkcie informacyjnym)."

    Identyczna informacja znajduje się na ich stronie.

    Stałem w kolejce 10 minut, nie wszystkie kasy były otwarte, także uznałem, że
    wybadam temat.

    Oczywiście w punkcie obsługi nie zawiodłem się, suma sumarum wyszło na to, że w
    pompkę mogę się cmoknąć, 5zł nie zobaczę, ale za to dostanę czekoladę (jej cena
    na sklepie około 2zł). Osoba w biurze obsługi klienta przy okazji, tak jakby w
    pakiecie do tych 5zł, była potwornie bezczelna i wyraźnie próbowała zakpić sobie
    ze mnie, że dziad muszę być, bo przychodzę po 5zł i mogę do centrali sobie
    zadzwonić, jak mi coś nie pasuje.

    Teraz pytanko - czy sklep może uskuteczniać tego typu "promocje"? Czy jest to
    legalne? Czy tego typu akcja to nie jest przypadkiem promocja i nie podlega
    jakimś regulacjom prawnym? Gdzie można zgłosić i czym grozi organizacja tego
    typu "promocji"? Równie dobrze, przy kasie klient mógłby powiedzieć, że zamiast
    pieniędzy da kasjerce laurkę, bo wycenia ją na wartość zrobionych zakupów.

  • 2. Data: 2011-01-27 20:15:14
    Temat: Re: Promocja w markecie i brak przestrzegania jej
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 27-01-2011 20:54, Maciek pisze:
> [...]
    > zadzwonić, jak mi coś nie pasuje.
    >
    > Teraz pytanko - czy sklep może uskuteczniać tego typu "promocje"?Czy jest to

    Tak.

    > Czy tego typu akcja to nie jest przypadkiem promocja i nie podlega
    > jakimś regulacjom prawnym?

    W zasadzie podlega Kodeksowi cywilnemu (tzw. przyrzeczenie publiczne) i
    ewentualnie ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.

    > Gdzie można zgłosić i czym grozi organizacja tego
    > typu "promocji"?

    Ale co chcesz zgłaszać? Z prawnego punktu widzenia wygląda to tak, że
    masz rację i należy Ci się 5 zł za czekanie (tzn. w myśl przepisów KC
    złożone zostało przyrzeczenie publiczne, spełniły się jego warunki i
    przyrzekający ma obowiązek wypłacić Ci nagrodę), ale... musisz wszystko
    ładnie udowodnić. To znaczy w razie draki w sądzie (jeżeli do sądu
    dojdzie), powinieneś udowodnić, że stałeś w kolejce do kasy dłużej niż
    te 5 minut, że zgłosiłeś ten fakt i nie otrzymałeś nic w zamian. Tylko
    czy jest sens za 5 zł to robić...

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2011-01-27 20:24:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    .B:artek. pisze:

    > Tylko czy jest sens za 5 zł to robić...

    Lepiej "zagłosować" nogami.

    --
    @2011 Johnson
    Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

  • 4. Data: 2011-01-27 20:29:08
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (27.01.2011 21:15), .B:artek. wrote:

> [...]
    > dojdzie), powinieneś udowodnić, że stałeś w kolejce do kasy dłużej niż
    > te 5 minut, że zgłosiłeś ten fakt i nie otrzymałeś nic w zamian. Tylko

    Ja bym napisał pismo, że dnia takiego i takiego ... stałeś 10 minut, w
    info cię olali (jak znasz to imie) i do centrali. W związku z tym proszę
    o przelanie na konto ....

    Tyle ze a) dla ciekawości bardziej niż dla kasy... jeżeli to jest
    oddolna inicjatywa, to chociaż jakieś przeprosiny powinieneś dostać.
    Jeżeli to jest znowu zgodne z wytycznymi z centrali, to raczej będą szli
    w zaparte;
    b) mailem albo osobiście, jeżeli tam chodzisz, jest ci po drodze i
    natracisz na złożenie pisma (kopia i potwierdzenie na kopii) kupy czasu.
    Bo oczywiście poczta "z trąbką" zupełnie się nie kalkuluje :)

    p. m.

  • 5. Data: 2011-01-27 20:53:20
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    Kiedyś była podobna "promocja" w niemieckim Kauflandzie i należało się 5 DM.
    Raz wypłacili bez dyskusji, innym razem już nie, a wytłumaczenie było
    takie, że to Polacy są winni tych kolejek, bo kupują słodycze i olej
    paletami.

    Innym razem byłen w Polce w "Piccahat". W menu było napisane, że w
    przypadku oczekiwania dłuższego niż 20 min. pizza jest za darmo.
    Czekaliśmy dobrą godzinę, ale musieliśmy zapłacić, "bo to nie ich wina,
    tylko komputer się zawiesił".

  • 6. Data: 2011-01-27 21:36:40
    Od: "Maciek" <t...@p...onet.pl>

> [...]

    > natracisz na złożenie pisma (kopia i potwierdzenie na kopii) kupy czasu.

    > Bo oczywiście poczta "z trąbką" zupełnie się nie kalkuluje :)

    Wysłałem pismo poprzez ich formularz na stronce internetowej. Ciekawe jaki
    będzie odzew. Na pewno poinformuję na grupie. Kasa nie warta "dochodzenia swoich
    praw" na poważnie, ale zobaczymy jak postrzegają pojęcie uczciwości.

  • 7. Data: 2011-01-27 21:48:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/27/2011 2:29 PM, mvoicem wrote:
    > W związku z tym proszę
    > o przelanie na konto ....

    bonu towarowego ?

  • 8. Data: 2011-01-27 21:52:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (27.01.2011 22:48), witek wrote:

    > bonu towarowego ?

    Równowartości, whatever ...

    p. m.

  • 9. Data: 2011-01-28 07:50:45
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik .B:artek. napisał:

    > te 5 minut, że zgłosiłeś ten fakt i nie otrzymałeś nic w zamian. Tylko
    > czy jest sens za 5 zł to robić...

    Mając dużo czasu a mało pieniędzy, wystarczy chodzić do nich parę razy
    dziennie, kupować coś za 50 groszy, dokumentować stanie w kolejce. Po
    roku (więc jakieś 1000 wejść) iść do sądu hurtem i walczyć o 5 tys. :-)

  • 10. Data: 2011-01-28 07:51:55
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik cyklista napisał:

> [...]
    > przypadku oczekiwania dłuższego niż 20 min. pizza jest za darmo.
    > Czekaliśmy dobrą godzinę, ale musieliśmy zapłacić, "bo to nie ich wina,

    No to nowoczesna pizzeria jak mają piece, stolnice, kucharza, sterowane
    komputerowo.