  • 71. Data: 2011-01-31 12:00:56
    Temat: Re: Jak się pozbyć byłego męża z domu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-31 12:53, Andrzej Ława pisze:

    > Statystycznie owszem, ale może się trafić przypadek szczególny, w którym
    > tajemnicze zatrucie wzbudzi mniejsze zainteresowanie urzędników, niż
    > fałszywe zeznania ;)

    Kłamliwe wymeldowanie się nie podpada raczej pod fałszywe zeznania imho.

    --
    Liwiusz

  • 72. Data: 2011-01-31 12:01:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-31 12:57, Lidia Molenda pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Ława"<a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:ii66if$esl$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale jeżeli ja dopełnię wszystkich formalności tz. spłace go itp. on się
    > wymelduje zgodnie z umową ( nie oddam mu pieniędzy wcześniej ) a potem wróci
    > do domu to nie będę mogła sie go pozbyc ?? PROSZĘ zlitujcie się i powiedzcie
    > coś bez ironii.

    Jak wróci, czyli wcześniej się wyprowadzi, wówczas proszę - cyk -
    zmienić zamki i po kłopocie.

    --
    Liwiusz

  • 73. Data: 2011-01-31 12:03:29
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Lidia Molenda wrote:

> [...]
    > wymelduje zgodnie z umową ( nie oddam mu pieniędzy wcześniej ) a potem
    > wróci do domu to nie będę mogła sie go pozbyc ?? PROSZĘ zlitujcie się i

    Na Twoim miejscu poszukałabym rozwiązania w stylu - pieniądze na spłatę
    umieszczam w depozycie sądowym/u notariusza, whatever, były moze je podjąć
    dopiero, gdy się wyprowadzi (ty potwierdzisz, że się wyprowadził). Jak się
    wyprowadzi - zainwestować w nowe zamki i można zacząć nowe życie. IMHO
    uczciwe i bezpieczne.
    J.

  • 74. Data: 2011-01-31 12:16:33
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 31.01.2011 13:00, Liwiusz pisze:

    > Kłamliwe wymeldowanie się nie podpada raczej pod fałszywe zeznania imho.

    No, nie dosłownie fałszywe zeznania - chodziło mi o 272KK.

    IMHO można pod to podciągnąć.

  • 75. Data: 2011-01-31 12:17:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/31/2011 5:57 AM, Lidia Molenda wrote:
> [...]
    > do domu to nie będę mogła sie go pozbyc ?? PROSZĘ zlitujcie się i powiedzcie

    Nie ma ironii.
    Umawiaj sie z nim tak.
    zabiera swoje graty z domu, przynosi ci potwierdzenie o wymeldowaniu i
    wowczas dostaje kase.
    przy cztm wymeldowanie jest sprawa uboczna, ma fizycznie wyniesc sie z domu.
    to ze sie nie wymelduje to banal. sam meldunek prawa do wejscia mu nie
    daje. ale graty w domu tak.
    jak wyniesie swoje rzeczy, wymienic zamki. nawet jakby wezwal policje,
    wpuszczasz policjantow, pokazujesz im papiery o rowodzie pokazujesz
    im, ze jego gratow w domu nie ma i upierasz sie, ze maja go ukarac za
    niewymeldowanie sie i ze wprowadzil policjantow w blad podajac falszywe
    informacje co do miejsca zamieszkania
    zaden policjant nie ma prawa wpuscic go do mieszkania szczegolnie jak
    zobaczy jakikolwiek papier poddajacy w watpliwosc praw do przebywania
    jegomoscia w mieszkaniu. jakby chcieli cokolwiek robic w postaci, ten
    pan ma prawo tu mieszkac bo ma to w dowodzie, dzwonic po drugi bardzie
    wyksztalcony patrol.

    podsumowujac fizycznie ma sie wyniesc. formalnosci pozniej.

  • 76. Data: 2011-02-01 12:03:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Jan 2011, Lidia Molenda wrote:

    > Ale jeżeli ja dopełnię wszystkich formalności tz. spłace go itp. on się
    > wymelduje zgodnie z umową ( nie oddam mu pieniędzy wcześniej )

    W kwestii formalnej: jak mu nie oddasz pieniędzy wcześniej, to może
    się upierać że dziwnie brzmi Twoje twierdzenie o "spłaceniu".
    I sama to przyznasz.

    Teraz ad rem acz trochę OT.
    Jeśli mi w opisach czegoś brakuje, to jasnej odpowiedzi na pytanie:
    "czy dla określenia lokatorskiego zamieszkiwania ma znaczenie fakt
    uprzedniego zamieszkiwania przez właściciela, a jeśli nie, to czy
    ochrona posiadania jest wystarczającą przeszkodą w egzekucji
    zwolnienia lokalu".
    Inaczej mówiąc: czy możliwy jest taki układ, że kupujemy od kogoś
    mieszkanie, akt podpisany, on pieniądze bierze, zgadza się ze
    mieszkanie nasze, ale się nie wyprowadzi. "Przecież cały czas
    tutaj mieszkałem".
    To taki sam przykład!
    A uwagę przyciąga drobiazg: ochrona *szczególna* z ustawy
    przysługuje *lokatorom*.
    (były) (współ)właściciel takim nie jest.
    Niemniej zasady ogólne z KC (o ochronie posiadania) pozostają
    w mocy. Jak to wobec tego jest, że nie ma w prasie stosów opisów
    przypadków "sprzedał mieszkanie a nie chce się wyprowadzić"?

    pzdr, Gotfryd

  • 77. Data: 2011-02-01 13:01:02
    Od: "Lidia Molenda" <L.Molenda@(no wiecie co zrobic)gazeta.pl>

> [...]
    > w mocy. Jak to wobec tego jest, że nie ma w prasie stosów opisów
    > przypadków "sprzedał mieszkanie a nie chce się wyprowadzić"?

    Sytuacja wygląda tak, on nie jest właścicielem, gdyż mieszkanie jest moje
    kupione jeszcze przed ślubem, on swego czasu zainwestował w wyremontowanie
    tego mieszkania dlatego mówię że muszę go spłacić, teraz jesteśmy po
    rozwodzie i spisaliśmy właśnie taką umowę że po spłacie max do końca roku on
    ma się wymeldować, nie pisaliśmy tam niczego o wyprowadzce, on jest biegły w
    sprawy prawne i tak jak pisałam wcześniem mam powody sądzić że ja go spłacę
    on się "wymelduje" ale będzie mógł nadal mieszkać :( bo z tego co Pan
    napisał to chyba wychodzi że jest lokatorem i jakaś ochrona szczególna go
    obejmuje ?

    Lidia

  • 78. Data: 2011-02-01 13:04:20
    Od: "Lidia Molenda" <L.Molenda@(no wiecie co zrobic)gazeta.pl>

    Dodam jeszcze że w tej chwili nie posiada żadnej nieruchomości, a i
    pieniądze które odemnie dostanie nie wystarczą na zakup takowej :( dlatego
    boję sie żeby nie wtopić kupy kasy a jednocześnie zostać z ręką w nocniku,
    bo jak Panowie pisaliście żebym mogła go eksmitować to muszę mu zapewnić
    lokal zastępczy :(

    Lidia

  • 79. Data: 2011-02-01 15:46:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/1/2011 7:04 AM, Lidia Molenda wrote:
> [...]
    > bo jak Panowie pisaliście żebym mogła go eksmitować to muszę mu zapewnić

    No i wyglada na to ze wlasnie to w tym kierunku idzie.
    Nie wyglada na to, zeby on sie zabieral za pakowanie.
    A tylko spakowanie i fizyczne wyniesienie sie razem z rzeczami daje ci
    prawo zmiany zamkow i niewpuszczenia go powtornie.
    Zameldowanie ani jemu a ni tobie nic nie daje.
    Teraz i tak nie masz wyboru.
    Splacic, poprosic o wyprowadzenie sie, chocby w cholerem, adwokat
    wniosek do sadu o eksmisje, wyrok, szuakanie i oplacenie kontera,
    komornik, kotry go do tego kontenera wyniesie.
    Jak dlugo w kontenerze bedzie mieszkal tak dlugo bedziesz za niego
    placic, wiec nie szukaj jakiego dobres jakosci i w jakiejs dobrej dzielnicy.
    a narazie stowe w kieszen i do prawnika, niech ci to rozpisze w podpunktach,

  • 80. Data: 2011-02-01 15:55:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-01 16:46, witek pisze:

    > wniosek do sadu o eksmisje, wyrok, szuakanie i oplacenie kontera,
    > komornik, kotry go do tego kontenera wyniesie.

    http://www.rp.pl/artykul/602503_Za-brak-lokalu-na-ek
    smisje-gmina-zaplaci-.html

    "Sąd Najwyższy w dwu jednobrzmiących uchwałach podjętych 21 stycznia
    2011 r. (sygnatura akt: III CZP 116/10 i III CZP 120/10) potwierdził, że
    właścicielowi lokum, które ma być opróżnione, wolno żądać od gminy
    odszkodowania za szkodę wyrządzoną niewskazaniem tymczasowego
    pomieszczenia. "

    --
    Liwiusz