  • 1. Data: 2005-08-26 22:08:32
    Temat: Jak brzmialy artykuly...
    Od: "Sanctum Officium" <k...@g...tam>

    134 i 135 kodeksu karnego z 1969, uchylone w 1990? Gdzie w Sieci można
    zobaczyć całą ustawę bez późniejszych zmian?

    MK

  • 2. Data: 2005-08-27 21:27:59
    Temat: Re: Jak brzmialy artykuly...
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Sanctum Officium" <k...@g...tam> napisał w wiadomości
    > 134 i 135 kodeksu karnego z 1969, uchylone w 1990? Gdzie w Sieci można
    > zobaczyć całą ustawę bez późniejszych zmian?

    Art. 134. § 1. Kto, wyzyskując działalność jednostki gospodarki
    uspołecznionej, w porozumieniu z innymi osobami zagarnia mienie wielkiej
    wartości na szkodę takiej jednostki, nabywców lub dostawców i powoduje przez
    to poważne zakłócenia w funkcjonowaniu gospodarki narodowej,
    podlega karze pozbawienia wolności na czas nie krótszy od lat 8 albo karze
    25 lat pozbawienia wolności.
    § 2. Sprawcy, który działalność przestępną określoną w § 1 organizował lub
    nią kierował, sąd może wymierzyć karę śmierci.

    Art. 135. § 1. Kto w porozumieniu z innymi osobami, bez wymaganego
    zezwolenia albo wbrew jego warunkom nabywa, zbywa lub wywozi za granicę
    wartości dewizowe w wielkich ilościach, narażając przez to interesy
    gospodarcze Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej na wielką szkodę,
    podlega karze pozbawienia wolności na czas nie krótszy od lat 8 albo karze
    25 lat pozbawienia wolności.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto w porozumieniu z innymi osobami, uchylając
    się od powinności celnej albo wprowadzając w błąd organ państwowy lub
    zatajając rzeczywisty stan rzeczy, wprowadza z zagranicy na polski obszar
    celny lub wyprowadza z tego obszaru za granicę towar przeznaczony do
    transakcji handlowej w wielkich rozmiarach i przez to naraża interesy
    gospodarcze Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej na wielką szkodę.
    § 3. W razie skazania za przestępstwo określone w § 1 lub 2 sąd orzeka
    przepadek przedmiotów, a gdy nie są własnością sprawcy, sąd może orzec ich
    przepadek.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-08-27 22:06:54
    Od: "Sanctum Officium" <k...@g...tam>

    "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> wrote in message

    > Użytkownik "Sanctum Officium" <k...@g...tam> napisał w wiadomości

    (...)

    Czy zamiarem ustawodawcy tworzącego te artykuły w 1969 było szczególnie
    surowe karanie sprawców wielkich afer gospdarczych?
    Jakimi artykułami lub innymi ustawami zastąpiono te artykuły w 1990? Jakie
    artykuły wprowadzono wzamian skreślonych przeciwko sprawcom wielkich afer
    gospodarczych?

    MK

  • 4. Data: 2005-08-27 22:20:13
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> wrote in message

    > Czy zamiarem ustawodawcy tworzącego te artykuły w 1969 było szczególnie
    > surowe karanie sprawców wielkich afer gospdarczych?

    Nie wiem, ale na to wyglada.
    Chodzilo o to, by szczegolnie napietnowac kradziez mienia panstwowego. Co
    innego okrasc szklarnie badylarzowi, a co innego afera miesna :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2005-08-27 22:41:38
    Od: "Sanctum Officium" <k...@g...tam>

> [...]
    > Chodzilo o to, by szczegolnie napietnowac kradziez mienia panstwowego. Co
    > innego okrasc szklarnie badylarzowi, a co innego afera miesna :)

    To raczej były artykuły wymierzone przeciw sprawcom WIELKICH afer. Na
    mniejsze kredzieże i oszustwa, dokonywane na mieniu państwowym, były inne
    artykuły.

    MK

  • 6. Data: 2005-08-28 07:20:05
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Sanctum Officium napisał(a):
    > Czy zamiarem ustawodawcy tworzącego te artykuły w 1969 było szczególnie
    > surowe karanie sprawców wielkich afer gospdarczych?

    przeczytaj uzasadnienie do kodeksu i będziesz wiedział

    > Jakimi artykułami lub innymi ustawami zastąpiono te artykuły w 1990?

    wówczas zrezygnowano z podziału na mienie społeczne i prywatne.

    --
    Koniec dyskusji nie oznacza, że przyznałem
    Ci rację. ;-)

    W adresie e-mail zamień wodę na tlen.
    GG: 4494911 Tlen: stern75

  • 7. Data: 2005-08-28 17:29:28
    Od: "Sanctum Officium" <k...@g...tam>

    "MarcinS" <s...@w...pl> wrote in message

    > przeczytaj uzasadnienie do kodeksu i będziesz wiedział

    Proszę o link.

    > wówczas zrezygnowano z podziału na mienie społeczne i prywatne.

    Nie rozumiem. Wszystko upaństwowiono czy wszystko uwłaszczono? Akurat ani
    jedno, ani drugie nie nastąpiło.

    MK

  • 8. Data: 2005-08-28 17:39:14
    Od: mcl <m...@p...onet.pl>