  • 1. Data: 2005-08-26 21:01:30
    Temat: Problem z mieszkaniem PILNE !
    Od: "Artek" <a...@n...pl>

    Witam
    Sprawa wyglada tak . Mieszkanie ma prywatnego własciciela . Obecny metraz to
    : 4 pokoje +łaz z wc, kuchnia , korytaz w sumie 127m2 ogrzewanie Piece
    wegiel. Obecne oplaty za to mieszkanie to 1200zl.Corka sie wyprowadza i
    zostawia 2 pokoje . Pokoje te chcieli oddac wlascicielowi , jednak nie jest
    zainteresowany . Rodzice(rencisci) maja w sumie razem 1000zł renty +450zl
    ich syn zasilku dla bezrobotnych .
    Co grozi jesli rodzice nie oplaca dzierzawy? Exmisja ?( wg. artykulu z
    Wyborczej" ) wlasciciel powienien dac zastepcze . Jednak czy te 3 osoby
    dorosle moze wpakowac na jeden pokoj? Rownoczesnie dajac maxymalna stawke za
    m2? Skoro oni i tak nie podolaja takim obciazeniom finansowym .
    Wlasciciel zabralby te 2 pokoje jesli by na wlasny koszt zbudowali od
    podstaw łazienke z wc !!!
    Jesli sie nie zgodza to zostawia im 4 pokoje ( zbedne 2 dla nich) i kaze
    placic czynsz , ktory przekracza ich dochody . Co im grozi jesli nie beda
    placic ? Wracam tu do artykulow z Wyborczej . Proba dogadania sie na
    zasadzie : Zostajemy na 60m2 ( wlasciciel zabiera 2 pokoje ( ma mozliwosc
    osobnego wejscia z klatki schodowej do nich , czyli moze zrobic drugie
    mieszkanie) i w tym wypadku jestesmy w stanie pokrywac dzierzawy . Jednak to
    mu tez nie pasuje .

    Moze ktos cos doradzi?

  • 2. Data: 2005-08-27 04:20:21
    Temat: Re: Problem z mieszkaniem PILNE !
    Od: "PAweł" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Artek" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > osobnego wejscia z klatki schodowej do nich , czyli moze zrobic drugie
    > mieszkanie) i w tym wypadku jestesmy w stanie pokrywac dzierzawy . Jednak

    1. Skoro lokatorów nie stać na takie mieszkanie (choć zapewne nie z ich
    winy) to powinni poszukac sobie innego, odpowiadajacego ich dochodom.
    2. Jesli tego nie zrobia, to wkrótce zadłużą się u własciciela.
    3. Wówczas właściciel:
    a. wystąpi o nakaz zapłaty zadłuzenia i będzie je ściągąc z dochodów
    lokatorów
    b.wystąpi o ich eksmisje
    3. eksmisje w tym przypadku trzeba przeprowadzic do lokalu zastępczego,
    spełniajacego normy zasiedlenia , jeśli dobrze pamiętam 5 czy 7 m2 na osobe
    i w tej samej m iejscowości. Jakie warunki winien spełniac lokal zastępczy
    mozna sobie wygoooglać.
    4. lokal ten winna zapewnic gmina, -jesli nie ma takich możliwości może je
    zapewnić np. właściciel, a od gminy ściągać za to czynsz (teoretycznie
    przynajmniej;)
    5. przeróbka mieszkania to wyłącznie sprawa dobrej woli właściciela,- bo z
    jakiej racji lokator miałby narzucać właścicielowi , co ma on robic ze SWOJĄ
    własnością?!
    6. artykuły z Wybiorczej to kuriozum, a zreszta tam zdaje sie nie jest
    zakończone postępowanie sądowe.

  • 3. Data: 2005-08-27 04:39:24
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-08-26 23:01, Użytkownik Artek napisał:

    > Moze ktos cos doradzi?

    Nie stać Cię na to mieszkanie? Poszukaj sobie innego.
    Po co robić innym i sobie problemy na siłę?
    Ehhh, typowa mentalność Polaków.

    --
    Witiia

  • 4. Data: 2005-08-27 07:25:13
    Od: ...@...c

    Dnia Fri, 26 Aug 2005 23:01:30 +0200, Artek napisał(a):

> [...]
    > mieszkanie) i w tym wypadku jestesmy w stanie pokrywac dzierzawy . Jednak to

    nie bardzo rozumiem - tzn w czym doradzić? jak nie płacić? Rada tylko tylko
    jedna: zmienić na tańsze na które stać rodziców albo jeżeli córka się
    wyprowadza to może poczuje niech sie do odpowiedzialności i wspomoże
    rodziców? co?

    --
    pozdrawiam,

  • 5. Data: 2005-08-27 12:17:55
    Od: "Artek" <a...@n...pl>

    > Nie stać Cię na to mieszkanie? Poszukaj sobie innego.
    > Po co robić innym i sobie problemy na siłę?
    > Ehhh, typowa mentalność Polaków.

    Eh..TYPOWA ŻYCZLIWOŚĆ POLAKOW!!!
    Przeciez napisalem , ze szukam jakichs porad , alternatyw ...obys nigdy nie
    mial problemow podobnych ..a stare polskie przyslowie mowi " Raz pod wozem
    raz na wozie" wioec skoro masz taki dobre samopoczucie to serdecznie
    gratuluje ....A ha ! Zapomnialem spytac jakiej jestes narodowosci? skoro z
    tak pogarda piszesz o "POLAKACH" ....Bo ja mimo wszystko nie dziel naszego
    spoleczenstwa na "POLAKOW takich czy owakich" ..choc czlowiek ma czasem
    ochote odzegnac sie od Polakow z Sejmu , z Polityki itp....

  • 6. Data: 2005-08-27 13:55:44
    Od: n...@h...pl (Nina Liedtke)

    On Sat, 27 Aug 2005 14:17:55 +0200, "Artek"
    <a...@n...pl> wrote in article
    <depllp$9hq$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    > Eh..TYPOWA ŻYCZLIWOŚĆ POLAKOW!!!
    > Przeciez napisalem , ze szukam jakichs porad , alternatyw
    [...]

    Ale jakiego rodzaju alternatyw? Chodzi o przykucie się do kaloryfera w
    mieszkaniu właściciela i ogłoszenie strajku głodowego? Czy znalezienie
    jakiegoś odpowiednika dawnego gminnego komitetu PZPR, gdzie można by
    pójść, ponarzekać i który by kazał właścicielowi iść Wam na rękę, bo
    jesteście biedni???

    Właściciel i tak wykazuje dobrą wolę, moim zdaniem, zgadzając się na
    podzielenie mieszkania po urządzeniu przez Was dodatkowej łazienki na
    Wasz koszt. Dwa pokoje + łazienka to nie będzie samodzielne mieszkanie,
    czyli będzie miał dodatkowy kłopot. Wcale nie musiałby się na to godzić.

    Może pójdźcie tym tropem, ustalcie standard tej nowej łazienki (nie musi
    być przecież super-luksusowa), zorientujcie się w kosztach materiałów i
    robocizny (może jakiś znajomy fachowiec zrobiłby coś taniej, może
    bezrobotny syn mógłby mu służyć za pomocnika), w możliwościach wzięcia
    kredytu na tę inwestycję, w ulgach podatkowych (a nuż jakieś przysługują
    z tytułu adaptacji mieszkania), ustalcie z właścicielem nowy czynsz,
    przeliczcie to dokładnie... No i pomyślcie o aneksie do umowy najmu,
    gdzie będzie dokładnie opisane, że Wy zobowiązujecie się urządzić nową
    łazienkę (tu dokładny opis koniecznych przeróbek, standardu, itp.) i do
    czego zobowiązuje się właściciel kiedy już to zrobicie - żeby się potem
    nie okazało, że Wy zrobicie łazienkę, a właściciel odmówi podziału
    mieszkania albo obniżenia czynszu, albo dotrzyma wszystkiego, ale po
    dwóch miesiącach podwyższy Wam czynsz albo wymówi umowę najmu. Taki
    aneks najlepiej u notariusza (tak, wiem - dodatkowe koszty).

    Pozdrawiam
    Nina
    --
    Antonina Liedtke ____________________________ ______ _ ___
    http://hell.pl/nina/ ________________________ \`.,'/ _____ / |/ <_>__ ___ _

  • 7. Data: 2005-08-27 16:14:19
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Artek napisał(a):
    > Witam
    > Sprawa wyglada tak . Mieszkanie ma prywatnego własciciela . Obecny metraz to
    [..]
    > Moze ktos cos doradzi?

    Może podnająć jakimś cichym studentkom te pokoje? Może poszukać tańszego
    mieszkania? Może zrobić jednak tą łazienkę (szybko się zwróci)?
    Więcej mi nie przychodzi do głowy.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 8. Data: 2005-08-27 16:51:16
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Beniamin" <b...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Może podnająć jakimś cichym studentkom te pokoje?

    Ale najpierw sprawdzić, czy umowa z właścicielem nie zabrania
    podnajmowania.

  • 9. Data: 2005-08-27 21:06:37
    Od: "Artek" <a...@n...pl>

    Podnajem jest nie mozliwy to po pierwsze , po drugie lata temu zrobilismy
    łazienke na własny koszt bo przedtem była tylko stara umywalka +kibelek i
    ruina , teraz po 10 latach przechodzi to na wlasciciela co zainwestowalismy
    , robiac ta łazienke , ktora sobie wymyslil to znowu robimy za wlasne
    pieniadze , i to tez przechodzi na jego wlasnosc , nie mowiac o tym , ze
    dowali nam najwyzszy mozliwy czynsz za m2 ....Dom ma 4 pietra na kazdym po 2
    mieszkanie duze , obecnie zostalismy tylko my i sasiedzi na gorze . Wynika z
    tego , ze wlasciciel moze chciec poprostu "zmeczyc" nas tak bysmy sie sami
    wyniesli , by mogl sprzedac kamienice bez lokatorow . A do tego bedzie mial
    darmowy rejon elewacji i klatki schodowej bodaj bo jaks kasa ( z Uni?)
    obejmuje ulice do Koscielnej . Mniejsze mieszkanie chetnie wezme , wlasnie
    wyslalem 52 zapatania
    do znalezionych biur nieruchomosci i przejzalem 15 stron internetowych
    takich firm , narazie bez odpowiedzi . A potrzebuje 2 pokoje +kuchnia
    +wc+łazienka , metraz malutki i nic nie znalazlem...No oczywiscie sa oferty
    ale za bardzo duze pieniadze...