  • 1. Data: 2005-08-26 19:52:02
    Temat: Umowa z agencja nieruchomsci wygasla i co dalej?
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    Witam,
    w czerwcu podpisalem umowe z agencja nieruchomosci na zalatwienie
    formalnosci kupna mieszkania. W umowie jest informacja ze umowa zostala
    zawarta do 30 sierpnia, agencja tlumaczy sie klopotami ze spoldzielnia i
    urlopami. Wplacilem zadatek 2 tys + 25 na splate zadluzenia.

    Agencja chce jeszcze dwa tygodnie na zalatwienie formalnosci, problem w tym
    ze nie mam gdzie mieszkac bo aktualne mieszkanie musze opuscic do konca
    sierpnia.

    Czego moge od nich zadac za niewywiazanie sie z umowy, czy przedluzyc umowe
    jakims aneksem czy napisac druga?
    Czy moge cos wywalczyc, poradzcie bo termin goni a ja ide pod most.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2005-08-26 19:56:57
    Od: "ania " <a...@g...pl>

    Marcin <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > jakims aneksem czy napisac druga?
    > Czy moge cos wywalczyc, poradzcie bo termin goni a ja ide pod most.

    Nie bardzo rozumiem co to za umowa? Pośrednictwa? Czy kupujesz mieszkanie od
    agencji??

  • 3. Data: 2005-08-26 20:29:49
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    Użytkownik "ania " <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie bardzo rozumiem co to za umowa? Pośrednictwa? Czy kupujesz mieszkanie
    od
    > agencji??
    >
    > --
    Agencja posredniczy w zalatwieniu mieszkania spoldzielczego, bierze za to 5
    tys, 2 tys dostala zadatku i 25 na pokrycie zadluzenia. Reszte po
    zalatwieniu formalnosci w spoldzielni. Formalnosci sie przeciagaja a ja nie
    bede mial gdzie mieszkac i nie wiem co dalej z nimi zrobic. Umowa z agencja
    wygasa 30 sierpnia.

  • 4. Data: 2005-08-27 13:30:13
    Od: "ania " <a...@g...pl>

    Marcin <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > bede mial gdzie mieszkac i nie wiem co dalej z nimi zrobic. Umowa z agencja

    Może przejdziemy na prv? Ale opisz o co chodzi, bo np.: dlaczego sam nie
    kupujesz w spółdzielni tego mieszkania? Nie widzę jakoś konieczności
    korzytania z pośrednictwa. Tym bardziej, że piszesz, że pośrednictwo wzięło
    od Ciebie jakąś kwotę na spłatę zadłużenia. Być może to nie jest istota
    problemu ale żeby pomoc trzeba znać jakies minimum informacji podstawowych.
    Skąd wynika termin zawarcia umowy notarialnej, czy masz umowę przedswtępną,
    czy sprzedający się wycofuje? Jeżeli to ostatnie, to umowa pośrednictwa
    niewiele zmieni. Pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-08-27 13:58:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    Jeżeli jedna ze stron dopuszcza się zwłoki w wykonaniu zobowiązania z
    umowy wzajemnej, druga strona może wyznaczyć jej odpowiedni dodatkowy
    termin do wykonania z zagrożeniem, iż w razie bezskutecznego upływu
    wyznaczonego terminu będzie uprawniona do odstąpienia od umowy. Może
    również bądź bez wyznaczenia terminu dodatkowego, bądź też po jego
    bezskutecznym upływie żądać wykonania zobowiązania i naprawienia
    szkody wynikłej ze zwłoki. (art. 491 kc)

    A więc masz dwa wyjścia:

    1) albo dajesz im jeszcze dodatkowe trzy dni i po ich upływie sam się
    ze spółdzielnią dogadujesz zrywając z nimi umowę. Wówczas oni powinni
    Ci jeszcze zwrócić 4.000 zł (2 x zadatek);

    2) albo czekasz na nich i potem domagasz się naprawienia szkody, czyli
    załóżmy wypłaty odszkodowania, które ty musisz wypłacić temu, komu
    miałeś opuścić mieszkanie.

  • 6. Data: 2005-08-28 15:09:15
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

> [...]
    >
    > 2) albo czekasz na nich i potem domagasz się naprawienia szkody, czyli
    > załóżmy wypłaty odszkodowania, które ty musisz wypłacić temu, komu
    Dzieki