  • 1. Data: 2005-08-27 00:24:46
    Temat: Wersja elektroniczna rozporządzenia
    Od: "Waldek" <j...@i...pl>

    Jeśli kotoś posiada elektroniczną wersję obowiązującego do niedawna
    rozporządzenia Ministra Gospodarki Komunalnej z dnia 25 czerwca 1968 roku
    (Dz. U Nr 23, poz. 151 z 1968 roku) to byłbym niezmiernie wdzięczny za jej
    podesłanie.
    Do najbliższej czytelni mam kaaaawał drogi a miejscowe urzędy nie udostępnią
    mi go z racji próby wykorzystania zapisów tego rozporządzenia w potyczkach
    właśnie z tymi urzędami.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-08-27 00:31:13
    Temat: Re: Wersja elektroniczna rozporządzenia
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Waldek wrote:
> [...]
    > (Dz. U Nr 23, poz. 151 z 1968 roku) to byłbym niezmiernie wdzięczny za jej

    Duh... Sejm ma :)

    http://www.sejm.gov.pl/wyszukiwanie/szukaj.html :)

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 3. Data: 2005-08-27 00:39:38
    Od: "Waldek" <j...@i...pl>

    > http://www.sejm.gov.pl/wyszukiwanie/szukaj.html :)
    >
    > --
    > Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    > Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

    Owszem jest, ale treści aktu nie zamieścili. Przegoglowałem też wszystko.
    Swoją drogą wiele BIPów powołuje się na ten akt, chociaż już nie obowiązuje

  • 4. Data: 2005-08-27 00:49:45
    Od: "Waldek" <j...@i...pl>

    > Owszem jest, ale treści aktu nie zamieścili. Przegoglowałem też wszystko.
    > Swoją drogą wiele BIPów powołuje się na ten akt, chociaż już nie
    > obowiązuje
    Troszkę nawet oszukali jeśli chodzi o datę uchylenia:
    http://tinyurl.com/cmues
    A swoją drogą to ciekawe czy na stronach sejmowych często im się to zdarza
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-08-27 05:31:38
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Waldek wyskrobał(a):
> [...]
    > Do najbliższej czytelni mam kaaaawał drogi a miejscowe urzędy nie
    > udostępnią mi go z racji próby wykorzystania zapisów tego rozporządzenia

    Tym samym dają Ci kolejny argument w tej potyczce przeciwko sobie. Mają
    obowiązek udostępnić jeżeli mają. Jak nie chcą dać to proś o decyzję na
    piśmie o odmowie i skarż ją do organu wyższego.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 6. Data: 2005-08-27 11:29:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Waldek wrote:

    > Owszem jest, ale treści aktu nie zamieścili. Przegoglowałem też wszystko.
    > Swoją drogą wiele BIPów powołuje się na ten akt, chociaż już nie obowiązuje

    Ooops... Faktycznie... Nie popatrzyłem, czy jest test - założyłem, że
    jeśli jest na liście, to jest i tekst (dpóki co zawsze tak trafiałem ;) )

    Przepraszam

  • 7. Data: 2005-08-28 22:29:55
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:deobt5$lgp$1@nemesis.news.tpi.pl,
    Waldek <j...@i...pl> napisał/a:
> [...]
    > udostępnią mi go z racji próby wykorzystania zapisów tego
    > rozporządzenia w potyczkach właśnie z tymi urzędami.

    Prosze uprzejmie. Podziękowania przyjmuję w środy o 15 ;-)

    obowiązywał do: 2003-10-6
    Rozporządzenie Ministra Gospodarki Komunalnej w sprawie numeracji
    nieruchomości
    z dnia 25 czerwca 1968 r. (Dz.U. Nr 23, poz. 151)
    brzmienie pierwotne
    Na podstawie art. 9 ust. 2 rozporządzenia z dnia 24 października 1934 r. o
    ustalaniu nazw miejscowości i obiektów fizjograficznych oraz o numeracji
    nieruchomości (Dz.U. z 1934 r. Nr 94, poz. 850 i z 1948 r. Nr 36, poz. 251)
    zarządza się, co następuje:
    § 1 Nieruchomości zabudowane, jak i przeznaczone zgodnie z planem
    zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę budynkami lub innymi
    urządzeniami powinny być oznaczone numerami porządkowymi według zasad
    ustalonych w niniejszym rozporządzeniu.
    § 2 1. W miastach i osiedlach każda ulica (plac) powinna mieć odrębną
    porządkową numerację nieruchomości.
    2. Przepis ust. 1 stosuje się również w gromadach w odniesieniu do
    miejscowości, w których ulice (place) są oznaczone nazwami. 3. W gromadach
    dla miejscowości nie posiadających ulic lub posiadających ulice bez nazw
    powinna być prowadzona jedna kolejna porządkowa numeracja nieruchomości. 4.
    Jeżeli w miejscowości wchodzącej w skład gromady tylko część nieruchomości
    zabudowanych lub przeznaczonych pod zabudowę przylega do ulic z nazwami,
    należy do tych ulic stosować przepis ust. 1, dla wszystkich zaś
    nieruchomości przylegających do ulic bez nazw lub nie przylegających do ulic
    wprowadzić odrębną numerację.

    § 3 1. Każda nieruchomość z wyjątkami przewidzianymi w dalszych przepisach
    powinna mieć jeden numer porządkowy. Tym samym numerem są oznaczane również
    budynki położone na nieruchomości.
    2. Domy i części domów (lokale mieszkalne) stanowiące odrębny od gruntu
    przedmiot własności oznaczane są numerem porządkowym, który ma nieruchomość
    gruntową.
    § 4 1. Nieruchomość o znacznej długości frontu wzdłuż ulicy należy oznaczyć
    numerem złożonym z kilku kolejnych numerów porządkowych stosownie do ilości
    istniejących na tej nieruchomości budynków położonych od frontu ulicy.
    2. Jeżeli budynek został wybudowany na gruntach wchodzących w skład dwóch
    lub więcej nieruchomości, budynek ten oznacza się numerem złożonym z kilku
    kolejnych numerów stosownie do ilości nieruchomości oznaczonych uprzednio
    odrębnymi numerami. 3. Dwie lub większą ilość nieruchomości przylegających
    do siebie i wykorzystywanych jako jedna całość gospodarcza przez
    uspołeczniony zakład przemysłowy lub usługowy, uspołecznione gospodarstwo
    rolne lub leśne albo stanowiących pracownicze ogrody działkowe lub teren
    zabudowany domami campingowymi pod wspólnym zarządem oznacza się jednym
    numerem złożonym z kolejnych numerów stosownie do ilości nieruchomości
    oznaczonych uprzednio odrębnymi numerami.

    § 5 1. Jeżeli na nieruchomości poza budynkiem położonym bezpośrednio przy
    ulicy znajduje się jeden lub większa ilość budynków, położonych w głębi
    nieruchomości, wówczas budynki te oznacza się numerem porządkowym, który
    posiada cała nieruchomość, z dodatkowym oznaczeniem kolejnymi dużymi
    literami alfabetu.
    2. W razie podziału nieruchomości na dwie lub więcej nieruchomości
    przylegających do ulicy dopuszcza się wprowadzenie do istniejącej już
    numeracji dodatkowych oznaczeń małymi literami alfabetu dla poszczególnych
    nowo utworzonych nieruchomości.
    § 6 1. W razie podziału znacznej ilości nieruchomości położonych przy danej
    ulicy należy dla ulicy tej przeprowadzić nową numerację.
    2. Przepis ust. 1 stosuje się również w razie innych poważnych zmian w
    stanie nieruchomości, uzasadniających potrzebę przeprowadzenia nowej
    numeracji.
    § 7 Nieruchomości przy ulicach i placach należy oznaczać kolejnymi numerami
    według stosowanych już w danej miejscowości zasad. W braku takich zasad
    należy stosować zasady następujące:
    1) numery nieruchomości wzdłuż ulic głównych powinny wzrastać w kierunku od
    centrum miasta ku jego granicom albo z południa na północ oraz ze wschodu na
    zachód,

    2) numery nieruchomości wzdłuż ulic bocznych powinny wzrastać, poczynając od
    głównej ulicy w kierunku granic miasta,

    3) nieruchomości po lewej stronie ulicy w kierunku zwiększających się
    numerów oznacza się numerami nieparzystymi, a po prawej stronie ulicy
    numerami parzystymi,

    4) nieruchomości przylegające do placów powinny mieć numerację ciągłą, która
    powinna wzrastać, poczynając od naroża placu przy głównej ulicy, zgodnie z
    kierunkiem obrotu wskazówek zegara,

    5) jeżeli plac (rondo uliczne) powstaje z rozszerzenia lub skrzyżowania
    ulic, nieruchomości położone przy placu należy oznaczać kolejno numerami
    jednej z ulic przechodzącej przez plac (rondo uliczne).

    § 8 1. Nieruchomości przylegające do dwóch lub większej ilości ulic (placów)
    powinny być oznaczone numerami porządkowymi następująco:
    1) nieruchomości zabudowane - numerem od każdej przylegającej ulicy, od
    której prowadzi wejście do budynku,

    2) nieruchomości nie zabudowane - numerem porządkowym od przylegającej
    ulicy, od której znajduje się wjazd na nieruchomość.

    2. Jeżeli w wypadkach określonych w ust. 1 pkt 1 poza budynkiem
    przylegającym bezpośrednio do ulicy znajduje się budynek lub budynki w głębi
    nieruchomości, wówczas budynki oznacza się numerami porządkowymi budynku
    położonego przy ulicy, od której jest główne wejście lub główny wjazd - z
    dodatkowymi oznaczeniami kolejnymi dużymi literami alfabetu.
    § 9 1. Oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi należy:
    1) na terenie miast i osiedli - do zadań właściwych do spraw gospodarki
    komunalnej i mieszkaniowej organów prezydiów miejskich (dzielnicowych,
    osiedlowych) rad narodowych,

    2) na terenie gromad - do zadań biur prezydiów gromadzkich rad narodowych
    pod nadzorem wyznaczonych przez przewodniczących prezydiów powiatowych rad
    narodowych organów tych prezydiów.
    2. Organy wymienione w ust. 1 prowadzą również i utrzymują w stanie
    aktualności ewidencję numeracji porządkowej nieruchomości.
    § 10 1. Oznaczenie nieruchomości numerem porządkowym następuje z urzędu lub
    na wniosek właściciela (zarządcy) nieruchomości.
    2. Oznaczenia numerami porządkowymi nieruchomości zarządzanych przez
    jednostki organizacyjne podległe lub nadzorowane przez Ministrów Obrony
    Narodowej i Spraw Wewnętrznych, jak również nieruchomości kolejowych i
    portowych lub wykorzystywanych na cele lotnisk cywilnych, należy dokonywać w
    porozumieniu z tymi jednostkami.
    § 11 O oznaczeniu nieruchomości numerem porządkowym organ wymieniony w § 9
    ust. 1 zawiadamia na piśmie właściciela nieruchomości.

    § 12 1. Właściciele i zarządcy nieruchomości zabudowanych i nieruchomości
    ogrodzonych, przeznaczonych pod zabudowę, obowiązani są w terminie do dwóch
    tygodni od dnia otrzymania zawiadomienia o oznaczeniu nieruchomości numerem
    porządkowym umieścić w miejscu widocznym na budynkach położonych na
    nieruchomości lub na ogrodzeniach tabliczki z wyraźnymi numerami
    porządkowymi nieruchomości (budynku). W miejscowościach posiadających ulice
    z nazwami na tabliczce powinna być podana ponadto nazwa ulicy, a w
    miejscowościach bez ulic lub posiadających ulice nie oznaczone nazwami -
    nazwa miejscowości.
    2. Jeżeli budynek jest położony w głębi nieruchomości, która jest ogrodzona
    od ulicy (drogi), wówczas niezależnie od tabliczki umieszczonej na budynku
    należy umieścić również tabliczkę na ogrodzeniu. 3. Tabliczki z numerami
    porządkowymi powinny być utrzymywane stale w należytym stanie. W miastach i
    osiedlach tabliczki z numerami porządkowymi umieszczone na budynkach powinny
    być od zmroku do świtu oświetlone.

    § 13 Traci moc rozporządzenie Ministra Administracji Publicznej z dnia 31
    stycznia 1950 r. w sprawie numeracji nieruchomości (Dz.U. Nr 3, poz. 28).

    § 14 Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Gdy wreszcie zaufasz radości, gdy ją ukochasz, przekonasz się,
    że tańczysz ze wszystkim, co istnieje

  • 8. Data: 2005-08-29 18:21:10
    Od: "Waldek" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w
    wiadomości news:detdtk$mhm$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > In news:deobt5$lgp$1@nemesis.news.tpi.pl,
    > Waldek <j...@i...pl> napisał/a:
    >
    > Prosze uprzejmie. Podziękowania przyjmuję w środy o 15 ;-)

    Choć to jeszcze nie środa pozwolę sobie złożyć serdeczne podziękowania.
    Niniejszym właśnie to czynię i gorąco pozdrawiam