  • 1. Data: 2005-05-27 12:09:19
    Temat: Interpretacja kodeksu drogowego
    Od: "Mateusz Buc" <l...@w...wp.pl>

    Witam. Chciałbym się zwrócić do wszystkich "bardziej obeznanych w temacie"
    grupowiczów niż ja, o właściwą interpretację Art. 16 Ust. 2 Kodeksu
    Drogowego: "Kierujący pojazdem korzystając z drogi dwujezdniowej jest
    zobowiązany jechać po prawej stronie jezdni; do jezdni tych nie wlicza się
    jezdni przeznaczonej do dojazdu do nieruchomości położonej przy drodze" oraz
    Art. 16 Ust. 4 Kodeksu Drogowego: "Kierujący pojazdem pojazdu jest
    zobowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni.". Jest mi to
    przydatne, gdyż mój ojciec parę miesięcy temu miał stłuczkę, o następującym
    przebiegu: jechał drogą jednopasmową i zamierzał wykonąc manewr skrętu w
    prawo w kierunku pewnej nieruchomości. Poruszając się z prędkością 40 km/h
    włączył kierunkowskaz i jechał środkiem jezdni, przy czym zmniejszył
    prędkość do wykonania manewru i w połowie zakrętu został uderzony przez
    kobietę wyprzedzającą go z prawej strony, część pojazdu tej kobiety podczas
    wyprzedzania znajdowała się na chodniku. Policja, po przyjechaniu na miejscu
    zdarzenia zaproponowała uznanie obustronnej winy, jednak mój ojciec nie
    zgodził się na to i rozstrzyga tą sprawę sądowo. Ojciec na podstawie tych
    artykułów kodeksie karnym będzie próbował napisać teraz odwołanie. Czy można
    je zinterpretować jakoś tak, żeby to odwołanie było wiarygodne? Dziękuję za
    każdą udzieloną mi pomoc!

    --
    Pozdrawiam, Mateusz Buc $ b...@b...miki.eu.org $ l...@w...pl $
    +48505956851 $ EKG: 2937287 $

  • 2. Data: 2005-05-27 12:23:06
    Temat: Re: Interpretacja kodeksu drogowego
    Od: Patryk Sielski <p...@e...pw.edu.pl>

    Mateusz Buc <l...@w...wp.pl> pisze:
> [...]
    > je zinterpretować jakoś tak, żeby to odwołanie było wiarygodne? Dziękuję za

    Wychodzę właśnie, ale postaram się przynajmniej zacząć:
    Wyprzedzać należy z lewej strony (jest na to artykuł) i tego bym się
    trzymał bardziej, niż ruchu prawostronnego.

    --
    -= Patryk Krzysztof Sielski | (602) 643804 | GG: 3189324
    -= Urządzenia i projekty elektroniczne na zamówienie

  • 3. Data: 2005-05-27 12:46:29
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Patryk Sielski wrote:

    > Wychodzę właśnie, ale postaram się przynajmniej zacząć:
    > Wyprzedzać należy z lewej strony (jest na to artykuł) i tego bym się
    > trzymał bardziej, niż ruchu prawostronnego.

    a strona przeciwna podniesie argument, że kierowca włączył
    kierunkowskaz, lewy...

    --
    regent...
    (...)

  • 4. Data: 2005-05-27 14:06:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl> napisał w
    wiadomości news:d774r4$cvg$4@213-238-103-112.adsl.inetia.pl...

    > a strona przeciwna podniesie argument, że kierowca włączył
    > kierunkowskaz, lewy...

    To będzie kłopot dla sądu, który może spowodować, że nie zostanie
    dowiedziona niczyja wina w tym wypadku.

  • 5. Data: 2005-05-27 14:39:14
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > wiadomości news:d774r4$cvg$4@213-238-103-112.adsl.inetia.pl...

    > To będzie kłopot dla sądu, który może spowodować, że nie zostanie

    i i dla poszkodowanego...
    wina obojga...

    --
    regent...
    (...)

  • 6. Data: 2005-05-27 14:51:15
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Mateusz Buc" <l...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    >Ojciec na podstawie tych
    > artykułów kodeksie karnym będzie próbował napisać teraz odwołanie.

    Oba artykuły są przeciwko tacie. Chcąc skręcić w prawo miał się trzymać
    możliwie blisko prawej krawędzi a nie ala TIR "zadawać" się w lewo robiąc
    miejsce z prawej strony. Typowe dla tzw. "kapeluszników" i "maluchowiczów"
    ;))

    --
    Pozdr
    Leszek

    Masz prawo do odmowy odpowiedzi na ten post. Jeśli z prawa tego nie
    skorzystasz, wszystko co napiszesz może być użyte przeciwko Tobie.

  • 7. Data: 2005-05-27 15:05:42
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> niebacznie popelnil

    > To będzie kłopot dla sądu, który może spowodować, że nie zostanie
    > dowiedziona niczyja wina w tym wypadku.
    Przy stłuczkach zapewne nie robi się ekspertyz ze stłuczonymi
    żarówkami (czy świeciły?)

    --
    pozdro
    poreba

  • 8. Data: 2005-05-27 17:35:57
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Leszek <l...@p...fm>
    w wiadomości <news:d77c48$r8n$1@opal.icpnet.pl> wstukał:

> [...]
    > miejsce z prawej strony. Typowe dla tzw. "kapeluszników" i "maluchowiczów"

    A Ty oczywiście wiesz, że mógł się "złamać" jadąc tuż przy krawężniku.

    Miałem okazje tej zimy skręcać kilka razy w "wykopaną" przez służby drogowe
    "ścieżkę" na drodze w prawo i zapewniam Cię, że tak jak zwykle się nie dało
    czymś dłuższym niż maluch i matiz (bez ręcznego ;P) -- zawsze trzeba było na
    "tira", od środka jezdni. I paru chętnych do wyprzedzania z prawej, pomimo,
    że kierunkowskaz *w prawo* włączałem jakieś sto metrów przed i na tym
    odcinku wyhamowywałem do 10km/h (z 30-40 max, bo ślisko), było, w tym
    sąsiad, który zna mój samochód i wie gdzie mieszkam. Po lewej nie ma drogi
    -- po prostu czysta bezmyślność.

    --
    UTF-8 jest jak najbardziej poprawnym kodowaniem. To nowocześniejsze i
    lepsze kodowanie niż koślawe iso8859-2, które przenosi ledwie część znaków

  • 9. Data: 2005-05-27 19:22:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl> napisał w
    wiadomości news:d77bei$cvg$8@213-238-103-112.adsl.inetia.pl...

    > i i dla poszkodowanego...
    > wina obojga...

    No nie koniecznie. To, że nie da się dowieść nikomu winy nie oznacza
    wcale współwiny.

  • 10. Data: 2005-05-27 19:24:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > Przy stłuczkach zapewne nie robi się ekspertyz ze stłuczonymi
    > żarówkami (czy świeciły?)

    Różnie z tym bywa. Gdyby kierujący, który uderzył z tyłu od razu
    powiedział, ze gość miał włączony lewy kierunkowskaz, to może by ktoś to
    sprawdził w tej sytuacji. Ale tak z zasady możliwe, ze nie zwrócono na
    to uwagi.