  • 1. Data: 2005-05-27 09:32:09
    Temat: Jakiś sku.. włamał się do mojego komputera.
    Od: "Krzysztof" <t...@w...pl>

    Witam,
    Jestem po raz pierwszy na tej grupie.
    Mam problem, w dniu 25 maja 2005 roku jakaś sku.. włamał się do mojego
    komputera z Win2K stacja robocza.
    Podpierniczył mi wszystkie hasła jakie były w programach pocztowych, a
    następnie przejął wszystkie moje konta pocztowe.

    W związku z tym mam pytania:

    1.) Jak to zgłosić i komu ?
    2.) Jakie dowody zebrać i jak ?

    Krzysztof

  • 2. Data: 2005-05-27 09:55:45
    Temat: Re: Jakiś sku.. włamał się do mojego komputera.
    Od: "szlovak" <B...@o...pl>

    Krzysztof napisał(a):

> [...]
    > Podpierniczył mi wszystkie hasła jakie były w programach pocztowych, a
    > następnie przejął wszystkie moje konta pocztowe.

    idziesz na policję, to najprostsza wersja i chyba jedyna , możesz
    napisać do serwisów pocztowych o podanie IP z których wchodzono na te
    konta i wtedy możesz pobawić sie w Rutkowskiego. Ale jednak policja
    może wiecej. Policja się skontaktuje z serwisami poczty , dostanie IP z
    których wchodził złodziej i jeśli miejsce skąd używa netu będzie stałe
    lub prywatnej osoby to jest ugotowany. MOże tylko się uchronić jeśli ma
    wireless lub siedzi w kawiarenkach. Więc idziesz na Policję i
    przedstawiasz jakie to są konta, adresy emailowe, oczywiście haseł
    nikomu , nawet policji nie musisz dawać , chyba, zresztą i tak są
    pozmieniane już.

    PS Upewnij się że na pewno ktokolwiek się włamał, czasem poczta
    przeróżna potrafi pokazywać że złe hasło, np. o2.pl , kiedy sprawdza
    program pocztowy. A na przyszłość trzymaj antywira i zmień system na xp
    (bo ma już firewalla) lub ukryj się w sieci lokalnej za lokalnym IP
    (wtedy nie ma otwartych żadnych prawie portów do twojego komputera lub
    wręcz żadnych). Oczywiście nic nie uchroni ciebie jeśli łątwo klikasz w
    jakieś badziewia na stronach i nie masz antywira (polecam kasperkiego)

    Adam

  • 3. Data: 2005-05-27 10:05:48
    Od: "Krzysztof" <t...@w...pl>

    Użytkownik "szlovak" <B...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Więc idziesz na Policję i
    > przedstawiasz jakie to są konta, adresy emailowe, oczywiście haseł
    > nikomu , nawet policji nie musisz dawać , chyba, zresztą i tak są
    > pozmieniane już.

    Dobrze, ale z czym - 'na gębe' czy mam coś wziąć ze sobą ?

    > PS Upewnij się że na pewno ktokolwiek się włamał, czasem poczta
    > przeróżna potrafi pokazywać że złe hasło, np. o2.pl

    Wykluczone, przejęto też konto na komercyjnym serwerze u prywatnego ISP

> [...]
    > wręcz żadnych). Oczywiście nic nie uchroni ciebie jeśli łątwo klikasz w
    > jakieś badziewia na stronach i nie masz antywira (polecam kasperkiego)

    Mam swojego NAT-a na linuxie do sieci ( dystrybucja dyskietkowa coyota -
    niestety nie zapisuje ona logów )
    Win2k mam z licencją OEM do oryginalnego HP do więc na razie zmiana odpada,
    działającego avasta i zone alarm i pomimo tego wszedł.
    Mam podejrzenie, kto to zrobił, ale niestety logi z dziennika zabezpieczeń
    systemu WIN2k tez skasował.
    "Badziewne" stronki mnie nie interesują.
    Krzysztof

  • 4. Data: 2005-05-27 10:30:33
    Od: "szlovak" <B...@o...pl>

    pozmieniane już.

    > Dobrze, ale z czym - 'na gębe' czy mam coś wziąć ze sobą ?

    Zapewne adresy email znasz na pamięć, więc tak, "na gębę" :-). Policja
    traktuje każde zgłoszenie poważnie i równoważnie, teraz policja zna się
    już na takich rzeczach lepiej. MOżesz im pomóc powiedzmy jeśli
    dostaniesz od dostawcy tych kont email, adresy z których wchodził
    złodziej, to im pomoże zapewne, zawsze to mozesz zrobić. I te adresy IP
    nie jest tak trudno dostać, jest to możliwe bo to nie są dane adresowe,
    właściwie wcale nie są tajne jakoś szczególnie, więc zapytać serwisy
    pocztowe nie zaszkodzi. Szczególnie ten ISP powinien pomóc.

    Nat wiele pomaga, o ile miałeś mało albo wcale nie przekierowywałeś
    portów.
    >działającego avasta i zone alarm i pomimo tego wszedł.

    a może wyszedł najpierw czymś? No avast jest darmowy , zone alarm też?
    Czy miała ta podejrzana osoba dostęp do kompa? bo jeśli tak to sposobów
    jest dużo. Ale zresztą, nia ma na co czekać i idź na policją , dowodem
    dla ciebie będize to że to są twoje konta co możesz łątwo udowodnić i
    zresztą nie będzie brane pod wątpliwość.

    A tak wogóle powiedz tej podejrzanej osobie że idziesz na policję bo
    ktoś się tobie włamał na konta i może sprawa sięnagle w tajemniczy
    sposób rozwiąrze sama.
    Adam

  • 5. Data: 2005-05-27 11:01:28
    Od: "Krzysztof" <t...@w...pl>

    > pozmieniane już.
    TAK
    > Szczególnie ten ISP powinien pomóc.
    Admin już mi zmienił błyskawicznie hasła, po upewnieniu się, że mam komputer
    bez jakiś trojanów i spywarów, keylogerów itp., poda mi nowe hasła i obiecał
    przekazać kompletny log dla mojej domeny za cały maj na skrzynkę.

    > Nat wiele pomaga, o ile miałeś mało albo wcale nie przekierowywałeś
    > portów.
    NAT ustawiony defaultowo z wizarda :( - mój błąd.

    > a może wyszedł najpierw czymś?
    to jest bardzo możliwe

    > No avast jest darmowy , zone alarm też?
    oba są darmowe

    > Czy miała ta podejrzana osoba dostęp do kompa?
    Nie w ostatnim czasie, przed 5 Maja TAK.

    > A tak wogóle powiedz tej podejrzanej osobie że idziesz na policję bo
    > ktoś się tobie włamał na konta i może sprawa sięnagle w tajemniczy
    > sposób rozwiąrze sama.
    Nie mam żadnego sposobu na bezpośredni lub pośredni kontakt z tą osobą.
    Zresztą jestem tak wku.., ze naprawdę wybiorę się na tą Policję. Poczekam
    jeszcze na logi od ISP i dołączę od razu do zgłoszenia.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 6. Data: 2005-05-27 11:05:46
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Krzysztof" <t...@w...pl> writes:

    [snap]

    > 2.) Jakie dowody zebrać i jak ?

    Zbieraniem dowodów zajmie się policja. Z tego, co wiem, to obecne
    prawo telekomunikacyjne daje organom ścigania dostęp do informacji
    o połączeniach składowanej na routerach internetowych, więc nie powinno
    z tym być większych problemów.

  • 7. Data: 2005-05-27 11:06:55
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Krzysztof" <t...@w...pl> writes:

    [snap]

    > Mam swojego NAT-a na linuxie do sieci ( dystrybucja dyskietkowa
    > coyota - niestety nie zapisuje ona logów )

    Nie szkodzi, Twój ISP loguje :>

  • 8. Data: 2005-05-27 13:07:02
    Od: "Krzysztof" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Dembiński" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > "Krzysztof" <t...@w...pl> writes:

    [CIACH]

    Właśnie dostałem logi od admina serwerów - widać wyraźnie wejście z tego
    samego IP "osiedlowego" przez który ja wchodzę na serwery, tylko że w
    godzinach późnych wieczornych.
    Wychodzi na to, że ktoś się _bardzo_ _nudził_ .
    Zbieram to wszystko i w poniedziałek rano na Policję.

    Dziękuję wszystkim za informację
    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 9. Data: 2005-05-27 20:05:47
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Zbieram to wszystko i w poniedziałek rano na Policję.

    Moze popros o wiecej danych, sprobuj dojsc z pomoca
    administratora kto sie bawil i ktoredy.

    Moze sie okazac ze admin rozlozy rece a chlopcy
    z Policji nic nie znajda.

    Kwestia zabezpieczenia komputera w sieci lokalnej to juz
    zupelnie inna sprawa.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 10. Data: 2005-05-29 10:51:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Krzysztof napisał(a):
> [...]
    > godzinach późnych wieczornych.
    > Wychodzi na to, że ktoś się _bardzo_ _nudził_ .
    > Zbieram to wszystko i w poniedziałek rano na Policję.

    Pogadaj z administratorem swojej sieci - powiedz mu co i jak i jezeli
    gosc sie nadal loguje na te konta, to go bez problemu namierzy przy
    odrobinie checi.

    Najprawdopodobniej tamten ktos wysniffowal jak sie logowales na te konta
    (a trzeba bylo SSL-a uzywac) - w LAN-ie robi sie to bez problemu.

    Jezeli gosc sie polapie ze ma na karku policje i przestanie sie logowac,
    to slad sie urwie na poziomie twojej sieci lokalnej (bo zapewne
    NAT-owane polaczenia sie nie loguja) i policja go nie znajdzie.

    Jezeli siec duza, to godziny w ktorych sie laczyl w polaczeniu z logami
    DHCP tez niewiele powiedza.

    Najlepiej jak by admin na poziomie gatewaya wlaczyl jakies logowanie
    polaczen z tymi serwerami na ktorych masz konta - potem 'grep' po Twoim
    loginie i gosc jest na widelcu.

    Administrator konta pocztowego moze tez przejzec logi z jego polaczen z
    serwerem pocztowym - taki Outlook chyba w komendzie 'ehlo' wysyla
    windowsowa nazwe komputera - wtedy goscia sobie znajdziesz w tej swojej
    sieci lokalnej.