  • 1. Data: 2005-05-27 08:06:42
    Temat: Jak zrobic, zeby bylo dobrze? :)
    Od: "Pawelec" <p...@n...bauer.pl>

    Witam grupe,
    mam nastepujacy problem:
    Dostalem w spadku po ojcu pol mieszkania, druga polowa jest matki.
    Mieszkanie zostalo wykupione przez rodzicow na wlasnosc w lutym 2001,
    czyli przez 5 lat nie mozna go sprzedac, zeby nie stracic ulgi.
    Sytuacja jednak zmusza mnie i matke do sprzedania tego mieszkania,
    a na rezygnacje z uligi, czyli doplate 80% pozwolic sobie nie moge.

    Czy jest jakis sposob na sprzedanie mieszkania, we wczesniejszym terminie?
    Macie jakies pomysly?

    pozdr.
    Pawel

  • 2. Data: 2005-05-27 19:37:39
    Temat: Re: Jak zrobic, zeby bylo dobrze? :)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pawelec" <p...@n...bauer.pl> napisał w wiadomości

    Jedyny zgodny z prawem pomysł, to zawrzeć przed notariuszem umowę
    przedwstępną, na podstawie której nabywca wpłaci Wam odpowiednio wysoką
    zaliczkę (prawo jej wysokości nie ogranicza i może być 100%), a Wy
    zobowiązujecie się do sprzedaży mieszkania w lutym 2006 roku, kiedy
    minie 5 lat. Ale nie każdy nabywca na to pójdzie i pewnie za mieszkanie
    nie dostaniecie tyle, ile byście dostali normalnie. Z punktu widzenia
    nabywcy jest to dość bezpieczne rozwiązanie, bowiem odpowiednio
    sporządzony akt może on i tak nawet wbrew Waszej woli przekształcić w
    akt własności po upływie terminu. Notariusz będzie wiedział, jak to
    zrobić, jak mu powiesz, o co chodzi, więc się rozpisywał nie będę, bo to
    nie ma sensu.

  • 3. Data: 2005-05-27 22:09:32
    Od: Radzisz <m...@i...w.pl>

    Użytkownik Pawelec napisał:

    > Mieszkanie zostalo wykupione przez rodzicow na wlasnosc w lutym 2001,
    wykupione od gminy ?

    > czyli przez 5 lat nie mozna go sprzedac, zeby nie stracic ulgi.
    przepraszam nie rozumiem ... jakiej ulgi ? budowlanej ? remontowej ?
    Czy może masz na myśli _bonifikatę_ udzieloną przez gminę przy wykupie
    mieszkania ?

    Radzisz

  • 4. Data: 2005-05-27 22:48:18
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Radzisz" <m...@i...w.pl> napisał w wiadomości
    > wykupione od gminy ?
    > przepraszam nie rozumiem ... jakiej ulgi ? budowlanej ? remontowej ?
    > Czy może masz na myśli _bonifikatę_ udzieloną przez gminę przy wykupie
    > mieszkania ?

    Chodzi o spadek. Nie płacisz podatku od spadku,
    jeżeli przez pięć lat nie sprzedasz mieszkania,
    które jest tym spadkiem. Przepraszam za nieprecyzyjne
    wyrażenie się, ale chyba wiadomo, w czym rzecz :)

    Pozdrawiam

    Piotr